Mountain shop Sapmi souvenier

Hei på deg! Hvordan går det meg deg i ferietiden eller arbeidstiden?

Madamen her har fortsatt ferie og en av dagens høydepunkt var under kjøreturen mellom Trondhein og Oslo. Vi gikk inn til en souvenir butikk drevet av Samefolket.

La oss ta en titt:)

Ved inngangen

Troll her også

Høyefjell som bakgrunn

Enda et troll

Her vises hvordan de levde før

Elv på baksiden

Omringet av fjell

Foran butikken var det også et stort troll

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ser ut som troll er også populært her. Lurer om noen kjøper slike?

Fint stoppested. Jeg gikk også inn butikken, men tok ikke bilder der. Kjøpt en liten ting som jeg tenkt å gi til gubben:)

Har du vært på en slik souvenir shop?

8 kommentarer
    1. Kanskje ikke så mange norske turister som er så opptatt av troll. Men utenlandske, garantert. Nå er det jo ikke så mange av dem i år men… Ha en fin dag Ligaya.

    2. Har kjørt forbi dette stedet, men aldri stoppet. Utenlandske turister kjøper nok trolla. Husker da jeg var lita og var med foreldra mine på sommerferie, brukte de å kjøpe med seg souvenir. Fra Vågå, Lillehammer osv. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg