Ukens blogg!

Wow! Jeg kunne ikke tro det, men jeg ble spurt om jeg ville være ukens blogg.

Selvfølgelig ville jeg det. Føler meg  beæret. Tusen takk blogg.no for muligheten.

se linken:http://ukens.blogg.no/1397416103_foreignerat50__ukens_.html

 

Men nå er det mandag igjen og helga har gått så fort. Men helga har det ikke vært kjedelig for min del.

Det brenner alltid  inne meg å kunne lage noe med mine hender. Stadig på jakt etter noe jeg kunne lage. 

I går fant jeg denne  heklet bamsen….

i denne boken

 

Og da var det bare å sette i gang. Og når jeg er ivrig etter å bli ferdig med noe, går det ganske fort. 

Voila! Her er min versjon av  heklet bamse. Kan du foreslå navn på den?

Ellers måtte jeg ha mat innimellom. Filippinsk mat. 

Denne kyllingen er kokt i kokos med sitron gress, ingefær, hvitløk,  løk, gulrøtter, chili. og celery.

Mannen min elsket det.

Her er en rett som heter Kaldereta på Filippinsk språk. Består av biff strimler, gulrøtter, poteter, celery, hvitløk, løk, brokkoli og kaldereta saus.

Eggene la jeg bare i gryten fordi den var  for bløtkokt  da vi skulle spise kokt  egg til frokost og jeg likte ikke det.

Det ble kokt enda mer og vi kunne spise det sammen med gryteretten.

Denne retten består av blekksprut  og var først kokt i eddik, hvitløk, laurbærblad, chili, salt og pepper  før jeg blandet  kokosmelk og løk.

Mannen min fikk smake denne retten hos min mor engang da vi var der på besøk hos henne på Filippinene. Og han elsket det. Så derfor laget jeg denne retten for han.

Litt påskepynt på kjøkken bordet

 

Solen har også vært på besøk og jeg fikk se solnedgangen.

 

Avslutter med  ord til ettertanke

Ingen kan unngå å bli gammel,

og man oppnår bare å narre seg selv ved å ikke innrømme

at man blir gammel.

Og siden det ikke tjener til noe ¨å kjempe mot naturen,

kan man like godt bli gammel med verdighet.

Lin Yutang

 

Hva har du ellers gjort i de siste?

Ha det så lenge igjen og god påske.

 

JOY

22 kommentarer
    1. Gratulere, ja du er den som har fortjent dette mest, det skal være sikkert, burde være årets blogg å du.
      Skriver om livene dine i 2 land, vi har alle mye å lære av deg :
      Klem

    2. Gratulerer 🙂 Veldig koselig å være ukens blogg 🙂 Den bamsen var skjønn, som alle de andre morsomme dyrene du har laget 🙂 Må komme tilbake med navneforslag, litt tom her på morgenkvisten :-DMye fine bilder du har i dag. Og den maten så skikkelig god ut 🙂 Ha en fin dag 🙂

    3. God morgen Joy ! Dette har du virkelig fortjent , GRATULERER så mye <33 Jeg er så enig med fredlig at du burde ha prisen for åres blogg. Du har en blogg som gir kjærlighet, glede og masse inspirasjon til oss her inne .<33 Ønsker deg en strålende mandag . ! 🙂 påskeharen sender deg stor påskeklem

    4. Gratulerer! Jeg “snublet” nærmest over bloggen din ved en tilfeldighet, og tenkte at denne bloggen vil jeg følge 🙂 Liker den veldig godt og er veldig glad for å være din bloggvenn 🙂 Har tenkt mye på å bli gammel i det siste. Jeg liker det ikke, men alternativet er mye verre. Det er nok en prosess å forsone seg med at en eldes og at kroppen sakte men sikkert blir sliten og gammel. Motivasjonen må være å leve sånn at man er friskest mulig så lenge man lever. Tenker på min nabo på 91 som startet sykkelsesongen for et par uker siden ;))) Ha en finfin mandag!

    5. Så morsomt, da. Gratulerer 🙂
      Så mye fine bilder du har lagt ut idag: Mat, håndarbeid og natur. Tror ikke jeg har smakt filippinsk mat noen gang, men det skal jeg prøve når anledningen byr seg. Ligner det på Thaimat, det synes jeg er veldig godt.

    6. lulltove: Tusen takk, Det varmer.
      Ja, vi ønsker vel å være evig ung, men det går nok ikke. Men, å være gammel har sin sjarm det også. Vi har mange år igjen og mange muligheter til å gjøre forskjellige ting.
      Ha fortsatt en god dag:)

    7. rita johannessen:
      Tusen takk:) Du også en slik person Rita. Du har så mye visdom og glede som du gir til lesere. Jeg blir smittet av det:)
      Takk for påskeklem og sender tilbake med den sterke vinden som blåser her hos meg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg