Your story

Har du noen gang følt at du gjør ikke de tingene du bør gjøre, men isteden tingene du ikke bør gjøre? At du feiler gang på gang?
Det er lettere for oss å dele gode opplevelser, fine reiser, nye ting vi anskaffer, og seier gjennom media eller til venner og kjente enn at vi har mislyktes, at vi ikke får det til, våre smerter, anger eller angst. Vi vil ikke plage noen med disse tingene.
Selvfølgelig finnes det også mennesker som deler sine sørger, kamp, sykdom og slit. Og det er befriende å være ærlig så lenge vi ikke blir en plage for andre:)
Og egentlig vi bør jo dele det hele menneskespekteret. For livet består jo av begge deler. Sannheten er at kanskje den delen vi ikke har lyst til å dele er den delen som andre kan kjenne seg igjen fordi de opplever det samme?
Mennesker vet som regel hva betyr det å frykte. Frykte for døden, sykdom, å miste sine kjære eller arbeid. Frykt til å tale foran mennesker eller å ta nye sjanser. Vi har jo også angret kanskje mange ganger. Sagt noe som vi ikke skulle ha sagt og såret noen. Gjort noe eller ikke gjorde noe som gjorde at folk mistet tilliten til oss eller at jobben ikke ble gjort som forventet?
Som mennesker forstår vi på slik for som regel har hver og en slike opplevelser mer eller mindre. Det finner jo ikke et perfekt menneske.
Ti og med Jesus, da han gikk her på jorden, ifølge historien har vært sint, han gråt og hadde det tøft. Men han hadde jo seiret til slutt selv om for noen var det ikke en seier det å døde på korset. Men seieren er det at gjennom hans død, fikk vi evig liv hos Gud hvis vi tar imot hans offer om tilgivelse for syndene våre.

Paulus hadde skrevet i Romerbrevet 7:15 For jeg skjønner ikke hva jeg selv gjør. Det jeg vil, gjør jeg ikke, og det jeg avskyr, det gjør jeg.

Har du noen gang gjort noe som du har angret?
Deler du bare dine seier og gode opplevelser på nett eller deler du hele spekteret av ditt liv?
Ønsker deg en god dag.

Soloppgang på sjøen sendt av min mann:)

 

 

6 kommentarer
    1. Ja, alle gjør vi noen ting som ikke alltid blir som det BURDE kanskje. Jeg bruker lite krefter på å angre likevel, de valgene jeg tar er det jo JEG som har gjort også. Og sikkert av en grunn.. Prøver å dele litt forskjellig fra min hverdag og mitt liv på bloggen 🙂

    2. Nydelig bilde til innlegget!

      Ja jeg har sagt og gjort mye som kunne vært u-gjort………… men så er det slik at man lærer av sine feil, og hvem er det som IKKE har gjort feil gjennom livet? 🙂 Jeg deler både positive og negative sider på bloggen og så er det opp til hver enkelt om de vil lese eller bla forbi 🙂

      Ønsker deg en fin fin dag!

    3. det var et vakkert arbeid på det første bilde der :=) jeg deler litt av alt jeg,pynter ikke på sannheten,har jeg en dårlig dag kan det fort komme ut her på bloggen,en velger jo selv om en vil lese om andres dårlige dager

      1. Ja, det var det. Tok bilde av det da vi var på besøk til et museum med treverksted:)
        Takk også for at du skrev et svar på mine spørsmål fra dette innlegget:)
        Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg