Slå flere fluer i en smekk

Kjære leser!

I dag er det lørdag og det er en fri dag for mange og det gjelder også meg og kanskje deg?

Slå to eller flere fluer i et smekk eller multitasking kan man kanskje kalle det. Jeg fikk jo gjort det en dag da jeg fikk time hos legen i byen Trondheim. For å komme dit, måtte jeg ta en hurtibåt.

Her er hurtigbåten.

Men ettersom timen min er midt på dagen, jeg kunne velge å ta en tidlig båt som jeg valgte slik at jeg fikk tid til å dra til shoppingsenter for å se om jeg finner noe på salg. Det er jo typisk kvinnene  gjør når man dra til byturer har jeg forstått.

Men, jeg fant ikke mye interessante ting på salget, men kjøpt isteden en bluse på vanlig pris.

Ettersom jeg var i byen, tok jeg bilder på vei til sykehuset. Kanskje du er på denne kanten og du kjenner igjen stedene?

Jeg synes dette byggverk er interessant:)

Fargerik bygg

Utsikt ved brua på vei til sykehus

 

Et skulptur ved Nidarosdomnen

Nidarosdommen

Man kan jo bruke handlevogn til så mange da.

Flere kirker

 

Byen er dekorert med store blomsterpotter

Forresten, under turen med hurtigbåten traff jeg en gammel arbeidskollega som jeg fikk pratet med om jobben, politikk, ferie og ellers livet. Det er som spesiell med denne damen var at selv om hun har gått av med pensjon, hun er sprekere en meg. Springer 1 mil hver annen dag, trener på et trening senter to ganger i uka og reiser verden rundt. Men jeg er glad for hennes vegne. Det er mange som sliter med helsa før man blir pensjonist og da er det artig at noen nyter pensjonist tilværelsen.

På vei sykehuset, traff jeg også en ung venninne som skulle ta med seg sønnen sin til sykehus for legesjekk, så fikk jeg også prate med henne. Hun er så ung at hun kan være en datter for meg. Hun er i begynnelsen av mors- og egen karriere derfor hun har mer enn nok å streve med i livet. Men livet er jo slik. Ulike faser vi må gå gjennom i livet. Livet består jo av både glede og strev uansett alder. 

Ja, endelig ankommet jeg sykehuset etter å ha gått nesten fire kilometer. Men fortsatt har jeg opphav av tid. Så jeg fant ut at jeg kunne fortsette å se en korean serie jeg følger med. Det er det som en fordel når man har telefon og internet:) Og tiden gikk jo fortere da.

Så denne dagen slo jeg mange fluer i et smekk. En bytur, shopping, traff og pratet med gamle kjente, så en korean serie, fikk fotografert byen Trondheim og var hos legen. Forresten, det var to koselige leger og en lege assistent. Hadde hyggelig prat med dem også.

Enn du? Hadde du prøvd å slå flere fluer i en smekk?

 

 

 

6 kommentarer
    1. Du verden 😀 Så koselig med en rusletur i vakre Trondheim en lørdag formiddag 🙂 Og en liten filosofering om livets mange faser. Vi har vært mye i Trondheim, særlig de årene vår eldste sønn gikk Ingeniørskola. Vi har jo også et barnebarn som bodde i Leksvika, men nå i Steinkjer. Så på sånne turer så hender det at vi smekker noen fluer sånn i overført betydning 🙂 Ha en flott helg videre :D,, men ikke ta knekken på for mange fluer da 😀

    2. Tar ofte 2 fluer i ett smekk ja. Synes det er veldig kjekt. 🙂
      Flotte bilder av Trondheim og jeg kjenner meg godt igjen. 😉
      Du var like utenfor der jeg jobber, så hvis du kommer en gang jeg er på jobb, eller i byen, så får du si ifra. Hadde vært hyggelig å hilse på deg 😀

    3. Både vakre og artige bilder her 🙂 Lurt å kombinere noe man skal med noe hyggelig også.. og trivelig at du møtte på kjente og at legene var hyggelige.. 🙂 Etter jeg ble syk orker jeg ikke for mye på en gang..men kan kombinere et par ting ..om det ikke krever for lang tid.. Lørdagsklem <3

    4. Kjempefine og koselige bilder fra byen min 🙂 Jeg liker også å fotografere når jeg går rundt i Trondhiem. Selv bor vi jo rett ved sykehuset, og når jeg skal til byen går jeg nedover. Da bruker jeg å stoppe opp for å fotografere hvis været tillater det 🙂

      Hørtes ut som om du fikk gjort mye koselig i byen du 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg