Pleier du kjærligheten?

Pleier du kjærligheten?
For et spørsmål, vil du kanskje si til meg. Men hvis du har vært gift med en mann i snart 30 år….da sier det kanskje selv.
Vi pleier jo ellers oss selv….vi kaller det skjønnhets pleie for å se yngre ut enn alderen tilsier.
Vi pleier jo omgang med noen for å opprettholde vennskapet.
Kanskje noen pleier gamle foreldre eller barn som er syke?
Til og med materiale ting som vi eier trenger pleie som bil, hus, klær, smykker osv. Men jeg er ikke sikker om ordet pleie gjelder for ting.
Der jeg jobber, pleier vi de eldre slik at de kan opprettholde delfunksjonene de fortsatt har.
Men tilbake til kjærligheten. Ettersom jeg er gift med en sjømann og vi er bare sammen halve tiden av året er det veldig viktig at vi pleier kjærligheten. En måte å gjøre på det er å sette en «date» dag. Og for meg og min mann blir det lørdager når han er hjemme.
Bildene under er tatt da vi dro til Råkvåg og spiste middag der. 

Min mann. Spiser biffsnadder.

Men det er annen  ting som er veldig viktig, til og med livsviktige er å pleie forholdet med Gud. Selv om man mener at man har mye å gjøre og har ikke tid til det, er det en veldig viktig ting å gjøre fordi den bestemmer hvor vi skal tilbringe våre liv etter døden. I hvert fall tror jeg på det. Tenkt at Gud har tid til oss 24/7. 
Min måte av å pleie forholdet med Gud er gjennom bønn og lesing av Guds ord.
( Bibelen) Mange sier at det er en foreldet bok og at man kan ikke stole på det. Men historien bevises at Jesus har levd og sto opp igjen. Så jeg tror på det. Det gir meg faktisk styrke når jeg er svak og gir meg håp når alt ting går galt.
Enn du? Er det viktig for deg å pleie kjærlighet enten til mennesker eller til Gud.

Her er mannen min som pleier graven til besteforeldre. 

Avslutter med en oppmuntrede ord fra Bibelen:

 

4 kommentarer
    1. Kjempefint og flott blogginnlegg 🙂

      Det er kjempeviktig å pleie kjærligheten, og det trenger ikke være de store tingene, men små dagligdagse ting i hverdagen er minst like viktig 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg