Når man ikke kan snakke!

 

 

NÅR MAN IKKE KAN SNAKKE
Jeg som bruker mest munn til arbeid….plutselig fikk problem med å snakke. Og jeg som er så glad i å snakke. Snakker til og med meg selv og synge til meg selv når ingen hører. Jeg ble ikke hindret til å snakke, bare hvis du tror det.

BLE SYK
Torsdags kveld kjente jeg at kroppen min var i ulage. Jeg begynte å få vondt i halsen. Ja, ja, tenkte jeg. Det går nok over. Men natt til fredag ble det verre at det var til og med vondt å svelge ned både det ene og det andre. Vondt å snakke og hele kroppen verket.
Jeg gurglet med Corsodyl til jeg kastet opp og gurglet varmt vann som jeg tilsatte salt, men det hjalp ikke.
Hva skulle jeg gjøre da? Ville ikke ta fri fra arbeid i går fordi jeg syntes synd på de eldre som går glipp av dagens trim og bingo. De så frem til det. Måtte prøve likevel å være på jobb.

PÅ ARBEID
Jeg tenkte at hun jeg jobber sammen med kan ta pratingen den dag og jeg kunne bare gjøre andre ting. Det var litt uvant fordi det er jeg som regel som har ansvar for pratingen på grunn av det er jeg som har ansvaret på aktivitetssenter der jeg jobber. De eldre undret på hvorfor jeg ikke snakket som jeg pleide å gjøre. Jeg pekte på halsen som var inntullet med skjerp. Og de forsto
Jeg kunne selvfølgelig snakke litt, men det gjorde vondt i halsen at jeg valgte å ti stille. Og jeg gestikulerte med hender og pekte, ristet med hodet og skrev beskjeder. Min arbeidskollega ble bingooppleser og jeg hjalp de eldre med å finne tallene på bingobrettet, de som har problem med å finne de. Det ble ikke trim, men spill hvor jeg kunne bare peke og notere poengtallet. Heldigvis var det fredag. Og når arbeidsdagen var ferdig, var jeg også helt ferdig.
Hjemme, var det ingen å snakke med fordi min sjømann har reist om bord og selv om jeg savnet han…var jeg glad for å få være alene. Og da var det bare å finne bingen og snorke.

BEDRE
Nå er det lørdag og jeg hadde sovet veldig mye og føler meg litt bedre etter å ha drukket flere liter med ingefær te blandet med sitrongress og sitron.
Fikk til og med heklet et par grytekluter og klar til å prate når det er mulighet til det.

Enn du? Blir du plaget med vondt hals særlig når det blir kaldere i luften?

4 kommentarer
    1. Håper formen din er bedre nå.. 🙂 Mannen hadde litt vondt i halsen her en kveld , men det gikk fort over.. Klem og fin ny uke til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg