Når livets utfordringer blir for mye!

 

Føler du at livets forpliktelser er for tungt å bære det alene? 

Eller livets utfordringer er for mye å håndtere?

Da hjelper kanskje denne bønnen deg som det har hjulpet meg?

Bønn
Herre, jeg ber for mitt hjerte til å ha fruktbare jord slik at Dine ord vokser i den og bære frukt.

Jeg ber for at du skal pløye det slik at det blir mykere for Ditt såkorn.

Fjern steinene og friske min hjertejord med næring fra Dine levende Ord.
Livets forpliktelser tar mye tid.

Kan kvele dine ord.

Kroppens funksjoner blir ikke bedre.

Jeg kan miste motet.

Mer og mer ansvar blir lagt på mine skuldre.

Men takk for påminnelse Herre at jeg kan legge byrdene på dine skuldre slik at Du kan gi meg hvile.
Du minnet meg at salig er jeg som ikke vandrer i ugudelige folks råd og ikke står på synderes vei og ikke setter i spotteres sete.
Min lengsel er å få grunne på dine ord i alle døgnets tider.
Jeg skal være lik et tre, plantet ved rennende bekker som gir frukt i rette tid og bladene skal alltid være grønne og visner ikke.

Alt det jeg gjør for Ditt rike skal lykkes for meg.
Jeg blir stående ved dommen for Du lærer og leder meg til rettferdiges sti. Amen

Bønn inspirasjon hentet fra Lukas 8:4-8 og Salmene 1

1 kommentar
    1. Tviler på at noen bønn hjelper for meg … men det er jo greit for de som tror på dette. Her er det vel mer sånn at en må stå i det på egenhånd, så godt en klarer. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg