Hvordan lage et juletre av eggekartonger

Ja, selv om det er to nesten to maneder igjen til jul er forberedelsen i gang for mange blant annet shopping av julegaver eller lage julepynt.

På aktivitessenter der jeg jobber, har jeg begynt med å planlegge hvordan vi skal dekorere veggene til jul. Ettersom det er mange aktiviteter som foregår der som ellers er det fint å starte tidlig. Og i dag har jeg limt de siste blomstene på en tykk pappkartong som jeg har malt med grønnfarge. Og vips er den ferdig. Mangler fortsatt foten, men de er fort gjort. Henges til veggen på arbeid slutten av november måned. 

Forresten, de eldre har vært med på å male blomstene og elevene fra skolen har vært med på å klippe blosmtene og male. Jeg mønterte det:) 

Ideen av å lage blomster fra eggkartong så jeg på Pinterest hvor det ble brukt til å lage en blomsterkrans. Jeg fant ut at jeg kan bruke det til å lage juletre. De eldre syntes det var veldig fint.

Og hvis du lurer på hvordan det blir laget, her er metoden:)

Klippet eggekartong til små blomster

Runde av kantene med saks og male det med ulike farger

 

Her er ek eksempel av et ferdig laget blomster. Jeg brukte limpistol til å lime sammen.

Monter flere lag og dekorere med en farget knapp. Bladene er klippet fra en dorull som ble malt med grønn farge.

Hvis du har en stor papp liggende hjemme, så er det bare å tegne et juletre på det og klippe det. Male med grønn farge.

Slik ser det ut før det bli ferdig!

Du kan velge fargene på blomstene selv. Lykke til.

En billig og anerledes pynt til jul! 

3 kommentarer
    1. Wow that was unusual. I just wrote an very long comment but after I clicked submit
      my comment didn’t show up. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Regardless, just wanted to
      say fantastic blog!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg