Hva kan du ikke leve uten?

 

                                          bildesource

Hus eller hjem?
Bil?
Familie?
Arbeid?
Materielle goder?
Oppmerksomhet?
Venner
Penger?
Telefon?
Gud?
Ja, det er vel tøft å leve uten et hjem, eller familie. Jeg husker som barn at jeg måtte bo i mange plasser for min familie hadde ikke mulighet til å være sammen i et hjem…Vi hadde ikke permanent sted å bo i. Ikke penger. Min mor klarte rett og slett ikke forsørge oss alle sammen. Faren vår hadde ikke mulighet til det. Men jeg overlevde uten et hjem jeg kan kalle mitt eget.
Og arbeid trenger vi for å tjene til livets opphold. Til å forsørge familien, betale regninger, dra til ferie osv. Men noen har ikke arbeid, men mottar støtte fra offentligheten. Så man ka jo også overleve uten jobb.
Hva med bil?
Man ka jo sykle, gå eller ta en buss.
Uten materiale goder, overlever vi også. Uten telefon til og med og oppmerksomhet. Men om vi er lykkelige uten disse tingene er en annen sak.
Men etter min erfaring når man har Gud i sitt liv….har man egentlig alt. Gud kan ta vare på sine barn under livets stormer og utfordringer. Man blir mindre egoistisk og blir mer gavmild. Elskelig enn forhatte person. Man setter mer pris på livet og er takknemlig enn å klage hele tiden. Men du vil kanskje si at du klarer å være snill uten Gud….du gjør ikke noe galt og er bedre enn såkalte kristne å dømme.

Jeg har også erfart at det kan stemme. Mange såkalte kristne oppfører seg ikke som de er det og mange ikke troende er mer rettferdige. Men det ikke det man sier som skal bestemme om man er kristne eller ikke. Det er hva man gjør som avgjøre hvem man virkelig er.

I tillegg…hva hjelper det å vinne hele verden om man har tapt sin sjel? Det står et sted i bibelen.

Vi kan også at lese: Søk først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt det andre i tillegg. Matteus 6:33

Så hva velger du?

Det er sagt at hvis man bare leve for seg seg selv, penger, familie, venner, karriere og  rikdom, er døden slutten og man er fortapt. Men hvis man lever for Jesus, å dø er en gevinst.

Hva tror du?

1 kommentar
    1. Er nok godt med noe å tro på 🙂 Jeg er mer usikker..vet ikke helt hva jeg tror skjer etter døden..så tar en dag av gangen.. Gutta mine er det viktigste i livet mitt her og nå <3<3 Klem til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg