Kunst i Oslo

Gårdagens kunst falt kanskje i  smak for alle, og det er jo forståelig. De var ikke min smak det heller, men da jeg var i Oslo for noen dager siden fant jeg masse kunstverk. Mange synes jeg er både fine og interssante, mens nakne skulpturer er ikke min smak. Men det er jo kunst. De var flinke folk som hadde brukt sine kreativitete sider som skal ha æren for de.

Her er en dame ved  Opera Huset. Hun heter Kirsten Flagstad i følge kiltet. Det ligger sikkert en historie om henne en plass. Men jeg er ikke nordmann og har ikke mye kjennskap om Norges historie.

 

Fant denne mens vi var på vei til slottet

Fargerike og rare kunst

Hun hang på en vegg

Så han på gata og jeg ble fascinert at jeg kjøpte et maleri fra han.

Skulptur av Christian Krogg

Fikk ikke greie på hvem han er

Han er søt!  Gunnar Sønstebye

Piperen i Piperviken

Stort anker

 ridende menn

en

Han/hun er veldig interessant

70-årsmarkeringen av at andre verdens krig var over.

Kvinnesaksforkjemperen Aasta Hamsteen

Her kommer de nakne skulpturene

Glemte hva denne er, men det er en kunst.

en annen type kunst

 

Hva synes du om kunstene? 

Liker du nakne skulpturer?

Ha en fin søndag til deg?

8 kommentarer

Siste innlegg