Nå er det høst!

 

Nå er det høst!

Ja, det begynner å bli mørk. Bærene er nesten ferdig høstet. Sopp plukkere hadde hatt gleden av naturen kunne by av. Og regn pøser ned. Og jeg hører at folk begynner å bli lei av det. Mørketiden og dårlig vær fører mye ubehageligheter. For meg også kjennes det ikke godt på kroppen. Mer kroppssmerter og formen er elendig. Da strever jeg å få gjøre alt som jeg bør gjøre og jeg blir nesten kvalm og svimmel av det. Så jeg trenger virkelig et dryss av hjelp ovenfra slik at jeg ikke kapitulere. Jeg blir deprimert av det på grunn av jeg er en dame som har tusen ting jeg hadde lyst til å gjøre og når kroppen vil ikke samarbeide blir alt ting verre.

Jeg holder på å lese et engelsk blogginnlegg som jeg hadde skrevet for mange år siden. Og det handler akkurat om « Åndens frukt». Ikke bare i naturen vi kan høste, men gjennom Den Hellige Ånd kan vi også bære frukt. Jeg trenger påminnelse av det for i min tilstand akkurat nå, er jeg ikke helt sikkert at jeg er i stand til å produsere noe frukt for både psyken og fysikken ligger i dvale og jeg er i den nederste dalen. Men jeg takker fortsatt Gud fordi Han som er med meg i høyden er også med meg i dalen. Gud som er med meg i medgang, han er også med i motgang.

For Åndens frukt  er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, tålsomhet og selvbeherskelse.  Galaterne 5: 22-23

 

See the source image

 

14 kommentarer

Siste innlegg