Varmens ulemper og fordeler

Nesten hele Norge har vært velsignet med varmen i det siste og overalt føles det som man er i  Syden. Norge som har vakre natur fra før blir enda finere når sola skinner. Men varmen fører med seg negative ting som tørke avlinger og plagsomme netter for å nevne noe. Og jeg i det siste plages av kvalmen, svimmelheten og dårlig form. Noen som har sagt at det er flere som opplever det nå på grunn av varmen. Minn mann sa at det var på grunn av at jeg hadde badet i fjellvatnet og på sjøen. 

Men livet må jo gå videre og man må prøve det bet beste ut av det varmen eller ikke. Man kan jo ikke bare ta fri heller på arbeid selv om kroppen er i ulage. Men ellers hadde vi det fint på arbeid. I dag var det noen som kom og underholdt de eldre med norske sanger og viser til glede for de eldre.  Og jeg prøvde å kamuflere dårlig formen med blomstrende kjole.

 

I går var vi på kino med de eldre og så på filmen Mamma Mia.  Den var på engelsk med norsk tekst og jeg likte filmen, men ikke alle gjorde det. Hadde ikke det vært for at jeg var kvalm og svimmel, hadde dagen vært perfekt. 

Ellers bugner det av modne bær man kan kose seg meg som bringebær, kirsebær, solbær, jordbær  og alle alskens bær. Bærene og bildene er min søsters. Hun har plukket mye i det siste. Hun elsker antioksidanter. 

Enn du? Plages du av varmen?

 

16 kommentarer
    1. Ja det går an å kamuflere en dårlig dag/mage med en blomstrete kjole – og flott i kjolen er du 🙂
      Jeg har også sett mammamia filmen og den var sånn der…………… syntes jeg. Likte mye bedre den første filmen 😀
      Og bæra modnes over hele landet nå tenker jeg 😀

    2. MJmettejosteinsdatter: Tusen takk:)
      Ja, den filmen var det forskjellige omtaler hadde jeg hørt:) En eldre mann sa at det var fra djevelen og var bare tull. Jeg måtte bare le av kommentaren.
      Enig med deg. Jeg likte bedre den første.

    3. Huff så kjedelig da 🙁 Håper likevel at du nyter de kjempeflotte dagene vi har hatt hos oss <3 🙂
      Jeg reagerte med hodepine og kvalme på varme sommerdager når jeg 4-6 år gammel. Hvis det ble for varmt ble jeg sengeliggende med hodepine og oppkast. Det har jeg vokst fra meg.
      Bakdelen med varmen er jo at man blir så slapp at man ikke orker noe. Det er luftfuktigheten som er det verste. Ikke varmen i seg selv. Selv kan jeg ikke sole meg pga arrene mine på albuer, hender og føtter. Dekker til de stedene når jeg sitter ute i solen.
      Kjempefine og nydelige bilder 🙂
      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    4. Kan bli uvel i varmen jeg også. Viktig å ikke være mye i sola uten noe på hodet på slike varme dager. Kan nok få solstikk her i Norge også når det er slike temperaturer. Vi hadde 36 i skyggen i går, og 40 i sola..på kvelden.
      Da orker ikke jeg å sitte i sola. Drikker jeg for lite, blir jeg både kvalm og svimmel. Håper du er bedre nå.
      Ha en fin kveld! 🙂

    5. Veldig kos å lese om fine tiltak for de eldre 🙂 Og til lags åt alle .. det er ikke lett verken med det ene eller det andre, ikke minst været. 🙂 Jeg har ingen problemer med noe slags vær 🙂 Går så bra så 🙂

    6. Ikke barebare med all varmen..men er glad det har vært skikkelig sommer før høsten starter :)) Formen kan bli ekstra dårlig når det er for varmt over så lang tid..
      Du var kjempefin med den kjolen:)) ..får se om jeg skal se den filmen etter hvert .. :)) Såååå mye gode bær , glad i rips men ikke smakt det i år :)) Klem og fin morgendag til deg <3

    7. annebe: Ja, varmen kan være ubehagelig, men godt det også.
      Takk for at du synes det:)
      Ja, deilig med masse bær.
      Og filmen, det kan være en forandring i hverdagen:)
      Ha en fin dag!

    8. dedicat: He he! Ja, vi koser oss på arbeid hverdag med de eldre:) I dag er det velværestell dag og en liten tur i nærmiljøet:)

      Bra at du ikke har problem med uansett vær:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg