Sydd høne

Hei på deg! Nå er det helg igjen og jeg synes at dagene går fortere og fortere nå for tiden. Man skal jo rekke mye i løpet av dagen at man merker ikke at dagen har vært der engang.

Ja, ja! Påske er i anmarsj.

Man legger merke til det i hvert fall pga. salg av billige egg og godteri på butikkene. Ikke nok med det, det kryr av både høner, kylinger og noen harer her og der. For å ikke snakk om gule påskeblomstene.

Jeg er jo ikke unntak heller. Jeg har lyst å være med å sette farge på sesongen. Og det tror jeg himmelen også i dag.

Det var påskefarger å se ovenfra.

Og når det gjelder høner,  fant jeg en oppskrift fra et gammelt blad jeg hadde liggende på arbeid. 

Det så enkelt å sy det sammen, så jeg måtte bare prøve, men brukte stoffet jeg også hadde på arbeid. Høna skal pyntes arbeidsplassen.

Klipte etter mønsteret

Etterpå  sydde jeg delene sammen

Da er hønen min ferdig, til og med verpet egg.

Har du laget eller prøvd å sy høne/kylling før?

JOY

 

17 kommentarer
    1. Hi-hi, fin høne da 🙂 Og jammen hadde du påske-pyntet hele bloggen. Gul og fin 🙂 Jeg kan IKKE sy, jeg bare hekler og strikker jeg, og tegner og fotograferer 😉 Men sy…nei, dårlig til det 😉

    2. Tusen takk. Jeg fant en gratis påskeheader fra blogg.no og lånte den:)
      Jeg skulle ønske jeg kunne tegne da, men den gaven har jeg ikke fått:)
      God helg Frodith:)frodith:

    3. Å, så fin høne, du lager så mange vakre ting, både når du strikker, hekler eller syr <3
      Nydelige himmelbilder, og jeg er så enig at dagene bare flyr av sted, så det er viktig å nyte tiden akkurat nå <3

    4. Jeg tror jeg ikke har sydd en så flott høne før men jeg har sydd gjess som jeg hang i taket for mange år siden. Da var det inn å lage gjess til å ha til pynt på kjøkkenet.

    5. Så flott og påskefin bloggen din var blitt!! Herlig! og nydelige bilder! Jeg har en sånn påskehøne med mage som egg..som var fylt med namm,namm.. Den fikk jeg av en venninne, og hun hadde sydd den selv..veldig kreativt og gøy å få!

    6. Nei, kjære deg, jeg har ikke prøvd å sy høne eller kylling. 🙂 Kyllingen din var fin. Og bildene dine av himmelen får det jo til å se helt magisk ut, der ute på Ørlandet. 🙂
      Jeg var på kino i dag, med denne venninnen min. “Brooklyn” het filmen. Den var fin. Den satte meg på tanken om at jeg er i ferd med å bli født selv.

    7. Hei og god morgen. Du er jammen allsidig og dyktig. Så fin denne høna var. Du er jammen flink altså. Tenker dei er veldig glad for å ah deg å jobben. Håper du har ein flott dag. klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg