Ja, vi er utlendinger, men…

Jeg jobber som aktivitør på et sykehjem og jeg er bestandig på utkikk etter nye ideer som kan glede de eldre. Ettersom vi er allerede flere innvandrere som jobber på sykehjemmet og at plassen blir brukt til språkopplæring for flyktningene, fikk jeg en ide å samle sammen en gruppe utlendinger som kunne tenke seg å opptre for de eldre. Jeg presenterte ideen til ledelsen på sykehjemmet og sjefen ble veldig glad. Så jeg har snakket med arbeidskolleger, venner og kjente og til med norske og engasjertte dem å gjøre det. Så etter mye øving med dans og sang, ble ideen til virkelighet.

Her ønsker jeg besøkende ( eldre, ansatte, pårørende) velkommen og presenterte programmet.

Ved siden av er en norsk eldre man som jeg også hadde spurt om han kunne spille trekkspill.

Han sa gledelig ja! Vi måtte selvfølgelig ha norske innslag:)

Mor og datter  ( Maria Stella og maria Conching) som sang på filippinsk språk etter å ha forklart til alle hva handlet sangen om.

Han ( Einar) spilte trekkspill til dansen

Joanna fra Amerika sang to engelske sanger  og Nelda fra Filippinene danset med.

Vi ( fra Filippinene) folkedans som heter ” Subli”

Jeg danset med en eldre dame

Hawaii dans

Synger med

Sarah og to sønnene hennes er fra Amerika

en annen dans som heter dayang dayang ( vi skiftet antrekk i mellom slagene)

Ayo Ora med sønnen sin sang to sanger for de eldre

Etter opptreden hadde vi servert mat fra sykehjemmets kjøkken pluss utenlandske mat som vi hadde tilberedt. 

De var mange nasjonaliteter som var med og gjorde innsats.

Jeg er evig takknemlig og håper at vi kunne gjøre det igjen. Det er vår måte å sier takk for at vi har det godt i Norge som utlendinger.

 

39 kommentarer
    1. Så koselig!! Det satt nok de eldre pris på! Kjempe morsomt å ha litt utenlands mat, dans og sang! Herlig! For et påfunn! Kjemepeflott! 🙂

    2. Sizefit: Ja, de eldre var så lykkelige og ledelse på sykehjemmet ville betale oss, men takket nei. vi så at vi gjorde det som frivillige fordi vi blir lykkelige selv når vi ser smilene hos de eldre:)

    3. For et fantastisk initiativ <3 Og det sier jeg fra dypet av mitt hjerte.
      Jeg er nemlig selv der nå, at jeg er innom et sykehjem flere dager i uken, og besøker min mamma. Og når noe arrangeres, som forleden dag da det var hattefest, så må jeg eller broren min være med. For de klarer ikke å få med mamma. Hun stoler ikke på noen. Men hun storkoser seg når vi er med på alt av underholdning og kos som arrangeres. Og jeg så gleden i alle de gamle på denne hattefesten.
      Og skulle virkelig ønske at alle de gamle der også fikk oppleve det du har vært med å arrangere. Noe så nydelig og engasjerende 🙂 Flink du altså <3

    4. Eva: tusen takk for varme ord. Fint at det også skjer artig på sykehjemmet der moren deres bor. Jeg hadde nylig tatt initiativ på å lage karnevalfest for de eldre nå i februar måned, blogget litt om det også. Det var en kjempesuksess det også. De eldre storkoste seg:) artig også meg:)

    5. Så fantastisk bra gjort Joy du er jammen meg flink som satte i gang dette. Tenk hvor koselig for de eldre, OG for ansatte og alle 🙂 Du er en spesiell og flott dame 🙂 En stor ressurs for alle rundt deg, uansett hvor du bor 🙂 God klem <3

    6. Så kjempebra, gjort, og du er kjempeflink som satte i gang dette. Min mor går på dagsenter 3 dager i uken her i Trondheim i bydelen hvor hun går, og aktivtørene der er kjempeflinke. De finner på så mye forskjellige sysler, og min mor stortrives 🙂
      Du er jammen litt av en ressurs, og en kreativ dame <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂
      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    7. (N) Hakrilas Abyssineroppdrett: Tusen takk! Artig å høre at din mor trives på dagsenteret i byen og aktivitørene der er flinke. Godt å høre at det er flere aktivitører der…for jeg er nemlig alene på aktivitetsenteret og er takknemlig for noen frivillige som stiller opp ofte:)

    8. For et fantastisk initiativ! Tenker dette ga de eldre en fantastisk stund, og det fortjener de! Og så så mange som deltok, jeg er imponert 🙂 Ikke vanskelig å skjønne at du er glad i jobben din, og sånne folk trengs!

      1. Du tror de eldre synes det er fantastisk å bli overlatt til utlendinger som ikke vet noe som helst om Norge? Du tar feil. Mine eldre slektinger avskyr utlendinger og de nekter å ha noe med dem å gjøre. Og det har de gode grunner til. Tror du 90 år gamle Olga blir glad når en afrikaner kommer inn på rommet hennes? Hun blir livredd. Og du sitter her og sier “tenker det ga de eldre en fantastisk stund”. Din jævla tispe. Jeg blir så oppgitt over norske kvinner, dere donerer alt dere har til utlendinger med et smil. Jeg forstår nå hvorfor kvinner ikke hadde stemmerett før i tiden. Dere ødelgger alt dere tar i fordi dere styres av følelser. Alt dere sier og gjør er basert på følelser. Og det er idioti, det fungerer ikke. Dere gjør alt verre i samfunnet vårt.

    9. margarites: Tusen takk! Jeg fant ut at det var flere som brenner for å gi de eldre en uforglemmelig dag;) Takk for titten i bloggen min og kommentaren. Ha en fin kveld:)

    10. De som er rundt deg er heldige og de eldre du steller er nok mye mer lykkelig enn de fleste ellers siden de får oppleve så mye sammen deg 🙂 Natta og sove godt 🙂

    11. Så utrolig flott at det ble en slik opplevelse for dere.
      Min datter jobber på et sykehjem, og som hun sier det er lite som skal til for å lage litt ekstra glede i hverdagen.
      Et herlig innslag i hverdagen dette.
      Stå på.Vi trenger glade og gode sjeler over alt uavhengig av hvor fra i verden en kommer og bor.:)

    12. Du er en unik og flink dame Joy som får i gang et slikt koselig opplegg for beboerne.-) Ser ut som en herlig gjeng med mange flotte damer i nydelige kjoler som danser og synger og dette tror jeg så gjerne alle satte stor pris på.-)) De er heldige som har deg som ordner opp. Ønsker deg en fortsatt nydelig dag:-)

    13. Ja det er det vi nordmenn ønsker oss mest. Etter å ha brukt hele livet på å jobbe for Norge så skal vi passes på av en gjeng utlendinger på elendige sykehjem. Dere kan bare glede dere til den dagen jeg dukker opp på et av de sykehjemmene. Jeg kommer til å bruke hver sekund av hver dag på å gjøre arbeidsdagene deres til et rent helvete. All min tid kommer til å bli brukt til å pønske ut nye ting jeg kan plage dere med. Så lykke til, dere kan leve i troen at vi nordmenn liker dere. Men dag så oppdager dere hvordan det egentlig er. Den eneste grunnen til at dere er i Norge, er at våre egne myndigheter sviktet oss. Hvis nordmenn fikk bestemme i sitt eget land, så hadde dere fortsatt sittet i de møkkahølene dere kom fra. Jeg avskyr dere alle sammen fordi dere er noen frekke jævler som brautet seg vei inn i mitt land for å stjele alt vi har, alt vi har jobbet for.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg