Å farge hverdagen!

Hei mine venner! Dagen har nå gått og solen har vært fraværende i dag.  Det blåste og det føk da da jeg kjørte hjem fra jobben i dag. 

Men, det var så godt å komme hjem  til ferdig laget middag.  Mannen skuffer ikke. Stekte uer, ris og salat serverte han. Min favoritt.

Og etter middagen, inntok jeg lenestolen og sovnet i 2 og halv timer. Forkjølelsen ville ikke slippe taket ennå, så det var godt å få hvile litt. Men jeg skal ikke la kvelden blir ødelagt for det.

Her finner jeg frem bilder av blomstene jeg hadde på lager og farger litt tilværelsen. 

 

i går kveld gjorde jeg ferdig denne grytekluten. Blomstermotiv på den også:)

Enn du? Hva gjør du til å farge din triste og mørke omgivelser ? Hvis du synes den er trist og mørk i hvert fall!

Avslutter med ord til ettertanke og  bønn:

..Men det som David hadde gjort, var ondt i Herrens øyne. 2. Samuel 11:27

Kjenner vi oss igjen? Synder vi av og til i tankene, tale eller gjerningene? 

Kjære Gud, jeg ber for at vi ikke skal vanære Ditt navn.

Jeg ber for hjertene våre blir fylt av Dine lengsler, ønsker, planer og vilje.

Fyll oss med lengsel til Deg hverdag.

La oss spise Dine ord slik at vi er i stand til å stå imot synden.

La oss ikke drukne av denne verdens bråk, jag, mas og fristelser.

La oss være Dine vitner. Jeg ber det i Jesu navn.

 

JOY

 

23 kommentarer
    1. Så deilig å komme hjem til mat og kunne hvile seg når en ikke er helt i form :)…Nydelige bilder som gjør at jeg gleder meg enda mer til sol og sommer <3

    2. Kjempekoselig innlegg å lese fra deg, og kjempenydelige bilder som alltid 🙂 Jeg får virkelig sommerfølelse når jeg ser bildene dine, og gleder meg til sommeren 🙂
      Godt å komme hjem til middag, og ikke minst hvile seg når du ikke er i form.
      Jeg plages ikke over mørket, men passer hele tiden på å tenne stearinlys og kose opp hjemme. Om kveldene når jeg ikke er på kor holder jeg mye på med strikking, hekling, leser bøker og er sosial med familie og venner.
      God bedring, og ta godt vare på deg selv 🙂
      Tusen takk for det fine Bibelske ordet du deler <3
      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂
      Klem fra Toril

    3. Så herlig du farger hverdagen vår litt 🙂 Og håper du snart blir frisk Joy :- ) Jeg løper ut og tar bilder av det gråe og snøen jeg…det er sånn jeg hyller vinteren. Da trenger jeg ikke blomstene ENNÅ 😀 Og mye fargerike klær og garn 😀 Klemmer og god bedring <3

    4. Toril: Tusen takk for hjertevarme ord:)
      Jeg blir vel bedre etterhvert.
      Jeg gjør også som du gjør. Leser og holder på med håndarbeid:)
      Men jeg tenner ikke mye talglys for helsa sin skyld:)
      Ha en fin kveld til deg og klem:)

    5. God kveld vennen. Så godt å komme heim til din kjære og maten er på bordet. Sikkert heilt herlig ja. Du er ikkje i form skjønner eg når du sov så lenge på ettermiddagen.
      Vakkre blomster du viser frem. Godt å ha slike bilder no når uver står mot ruta. HA ein god kveld vennen og masse masse god bedring

    6. Det var mange store gleder i små pakninger 🙂 Ber om at du skal bli kvitt hosten i Jesu navn Amen 🙂

    7. Du er så god og positiv♥ For noen deilige, energigivende bilder:D Håper forkjølelsen slipper taket kjapt – veldig kos at mannen din lager bra til for deg med favorittmaten din:) Det er bare å ta det med ro, holde seg varm og få mye søvn, så burde alskens forkjølelse forsvinne ganske snart. God bedring!

    8. Kjære Joy jeg håper du er på bedringens vei 🙂 Om ikke fortsatt god bedring , flotte bilder av blomstene 🙂 Fin måte å farge tilværelsen det ja 🙂 Noen ganger hjelper det å trene eller snakke med mine venner eller familie , også de her inne . Da blir min tilværelsen fort mye bedre 😀
      Fine gryteklutene , du er rask du når du lager ting 🙂
      Ja uff jeg føler jeg synder i ord og tanker noen ganger , men det er bra man kan be om tilgivelse . Har faktisk gjort det noen ganger jeg 😛
      Å så kos at mannen er hjemme og ikke minst at han lager middag og tar seg av deg når du er syk også kanskje ? <33 God klem fra meg 🙂

    9. Så nydelige sommerblomster <3 Håper du nå har blitt frisk fra forkjølelsen <3 Hvor finner jeg den andre bloggen din, du la igjen kommentar om at jeg kunne følge den også, men det kom ikke opp noen bloggadresse...
      Ønsker deg en kos kveld <3

    10. Hei Joy 🙂
      Jeg vil gratulere så mye med dagen din!
      Synes det er veldig lenge siden du har hatt noe innlegg og håper at alt står bra til med deg. Savner deg her 🙂
      Stoor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg