Heklet grytekluter

 

God dag mine venner:)

Ja, Nina forlot området og freden senket seg på mange hus og hjem både ute og inne. Hjem på Ørlandet skinner nå sola med sin vakreste glans, men det er minus fem grader.  Men pga forkjølelse, ville ikke jeg ikke  gå ut  en tur ute i dag. Forresten det er så mye jeg kan sysle meg inne. Har allerede rakk å spise søndagsfrokost med mannen min,  vaske badet, lagt sammen klær, heklet ferdig gryteklutene fra garn rester og nettopp tatt en kopp te med mannen min med en god krem kake. Masse kalorier på en søndagsmorgen.

Her er gryteklutene jeg hadde heklet i går og i dag fra garn rester, som jeg holder på å samle sammen som hjemkostgave til familien min på Filippinene.

Skal begynne på nytt med ett nytt par i dag:)

 

Enn du? Hva holder på med eller hva slags planer har du i dag?

Deler bilder som ble tatt sist sommer da min yngre søster som har fått kreft kom på besøk. Vi plukket jordbær fra vår eldre søsters åker.

Deilige og store jordbær som jeg har mye i fryseboks og som jeg bruker til å lage smoothie.

Og her er jeg den heldige damen 

og en vakker sommer rose som jeg hadde mye i hagen min sist sommer.

Avslutter med dagens ord og bønn:

Trenger du visdom?

Frykt for Herren er opphav til visdom. 

Å kjenne Den Hellige Ånd er forstand.

Ordspråkene

Kjære Gud, jeg ber for meg og alle jeg kjenner til å frykte Deg.

Til å ha Deg i tankene uansett hvor hvor vi er, hva vi gjør og sier.

Jeg ber for at vi skal ikke bare tenke på penger og materielle goder,

men først fremst det åndelige livet Du leder oss til. 

For visdom og liv finner vi der.

Jeg ber for fred mellom familie og venner.

Jeg ber for Din nåde og barmhjertighet fyller hjertene våre,

slik at vi kan vise kjærlighet til hverandre.

Jeg ber det i Jesu navn.

JOY

20 kommentarer
    1. fjellgeitbundingen: Tusen takk! Ja det er trist med at søsteren min som ennå er så ung fikk det, men vi håper at hun skal leve mange år igjen selv om prognosen sier noe annet…
      Klem fra meg!

    2. Nydelige grytekluter du har heklet 🙂 Både fargerike og søte.
      Jordbær er en favoritt her i huset også 🙂
      I dag er en rolig dag her og så skal vi ha takeaway til middag. Kos deg masse med mannen din 🙂

    3. Jeg håper søsteren din er en tøffing og atalt order seg snart med henne <33 Nydelige bilder av dere 🙂
      Ja og du får gjort masse på en søndag du da ....heklet til og med fine grytekluter i helgen jo 😀 Flinke deg , jeg ryddet og sånn i helgen her hjemme , men i dag er jeg litt lat 😮 Fine bønnen om alltid Joy <33
      Føler meg bortskjemt etter julen jeg når det gjelder et materielle ..men jeg ser i alle fall frem til familie besøk igjen snart <33 Gleder meg masse , skal kanskje få se lillebror som jeg ikke har sett på lenge . Familie er godt å ha det 🙂
      God klem til deg og god søndag videre :o)

    4. så stillig gryteklut, den likte jeg 🙂
      Ååå bildenen dine fikk meg til og lengte til sommeren, fikk skikkelig sommerlyst nå! 🙂
      Her skal jeg prøøøve meg på et nytt prosjekt og se om jeg fikser det, eller om jeg stiller for høye krav til meg selv. jeg har bestemt meg for å få det til uansett da, så får nå se hvordan det her blir 😀 hahaha

    5. Åse Helen: Tusen takk!
      Det er godt med take away mat:) Jeg og mannen spiste rester i dag og deilig å slippe nå lage mat i dag også:)
      Ønsker deg fortsatt en fin dag:)

    6. Høyres ut som dere ahdde ein fin morgen og formiddag du og mannen din. Kjekt å kose seg litt no på vinteren. Her har vi hatt både regn, snø på tvers og opplett i dag. Best innever. Sjølv om vi tok ein liten tur ut.
      Ellers har eg strikka og så ahr vi sett på sport og kost oss. Ikkje gjort noko fornuftig da. Greit det også av og til. Flott grytekluter dette. Flink å bruke restegarn du vennen. Hils din mann go kose dere i kveld også

    7. Nydelige grytekluter og bilder du lager 🙂 Skal ta med søstren din i kvelds bønn 🙂 Ha en velsignet aften min venn 🙂

    8. Veldig fine grytekluter, herlige farger. Sånt blir man glad av 🙂 Og du høres ut til å ha vært effektiv på morgenen 🙂 Jeg har vært på landet en tur 🙂 Nå koser jeg meg med nytt hekleprosjekt <3 Kos deg med søndagskvelden <3 klem

    9. Heisan Joy:-) Så koselig at du har fått hjem mannen din og at dere kunne spise sammen igjen og bare ha det bra på morgenkvisten. Og du viser så nydelige bilder og herlige røde jordbær som hører sommeren til og jeg kjenner jeg lengter etter den tiden igjen. Vinteren her i landet er jo så lang i forhold til sommeren som er for kort. Men godt en har et hjem en kan kose seg i og at håndarbeider gir en hygge når kvelden kommer. Flotte grytekluter i fine farger og veldig fine ting og kunne ta med seg når du skal besøke dine kjære igjen. Nydelig bønn og jeg ønsker deg en fortsatt fin kveld og en ny uke:-)

    10. Som vanlig kjempefin bønn du har skrevet <3 🙂 Kjempekoselig at du har fått hjem mannen din 🙂 Igjen kjempefine og kjempenydelige bilder, og de gryteklutene var kjempefine 🙂
      Ønsker deg en kjemepfin søndagskveld <3 🙂
      Klem fra Toril

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg