Ser du meg!

 

Ser du meg?

Jeg er gammel…

Jeg trenger hjelp…

Jeg er redd….

Jag har det vondt…

Jeg er ensom…

Jeg gråter…

Jeg lengter…

Jeg er lykkelig….

Ser du meg?

Jeg trenger akkurat deg…til å se på meg

 

Jeg skrev dette diktet som handler om de eldre som bor på et sykehjem på en eksamensoppgave…

men er det slik at de er bare de eldre som har det slik?

Når jeg tenker meg om så er det  ikke bare de eldre, men hver og en gamle som unge har slike følelser av og til. Alle trenger å bli sett og har slike følelser. Med dette vil jeg bare minne meg selv og andre at selv om livet haster avgårde og vi ikke rekker alt vi burde gjøre…men vi bør ta en pust i bakken og ser mennesker som vi  omgås hver dag i øynene. De sier at øynene er et vindu for sjelen. 

Så se på meg…se på andre og se på deg selv.  

Hvordan har du i dag?

Så til slutt…bilder som kan friske opp sjela!

Takk  Gud for at Du er min tilflukt. 

Et vern hvor jeg kan føle meg trygge.



 

 Du gir my ly når livets hetebølger kommer.


 Når verdens kulde når til meg. 

 


 

Takk for hverdager og at Du lar meg leve og ha det godt. 

 

Regjer i mitt hjerte slik at tvilen ikke skal få plass når jeg har det tøft.

 

 La det alltid være pris og takknemlighet i mine lepper for Deg. 

oppmuntrende,  frelsende,


  og kjærlig. 

 

 

Jeg ber det i Jesu navn

JOY

16 kommentarer
    1. Så vakkert du har skrevet på vegne av de gamle.Du SER dem du Joy, Det er gull verdt!! Og vi bør se alle rundt oss mye mer. Ikke bare de nei 🙂 Flott skrevet 🙂

    2. Det var noen flotte og litt såre ord..som gjelder alle mennesker…Flink til å dikte du 🙂
      Og bilder av natur..med fjord og fjell blir aldri feil …vakkert 🙂 Ha en fin kveld videre:) 🙂

    3. Nydelig dikt, og ja vi trenger alle å bli sett 🙂 Tror mange barn roper så høyt fordi de ikke blir sett eller hørt ellers ?? Kanskje bokstaver ikke er løsning på barn (voksne) som bråker mye ?? Ha en velsignet aften min venn 🙂 Og nok en samling vakre bilder og ord fra deg 🙂

    4. God morgen. LAs innlegget dit i går, men var for trøtt til å kunne kommentere fornuftigt. Veit ikkje om eg har så fornuftig kommentar i dag heller da. Men du skriver vakkert og tenker på alle. Vakkre bilder ahr du i dag også. JAmmen må du ha fotografert vilt når dere kjørte sørover i sommer. HA ein fin dag min venn. Klem til deg fra meg

    5. Kjempefint skrevet, og ikke minst nydelig og varmt skrevet <3 Bildene er dine er bare helt kjempenydelige!
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Klem fra Toril

    6. Hei!!! Ser her du har reist i Barcelona. Jeg er webansvarlig for VisitBarcelona.no og lurte på om du hadde hatt mulighet å delta i et lite intervju om Barcelona? Tanken er at du kan dele dine tanker om byen som destinasjon for nordmenn som vil ut å reise. Intervjuet vil bli publisert på VisitBarcelona.no Kan ikke du sende meg en mail om du synes det høres ut som noe du kunne hatt lyst til? Beste hilsener Beate Martinsen.

    7. Beate: Hei! har sendt en email til deg om emnet. Koselig å bli spurt. Har faktisk skrevet mange blogg innlegg både i norsk bloggen min og engelsk bloggen ( joysnotepad.blogspot.com) om turen dit. Kan sende til deg linkene hvis du vil: Fira Palace, Placa d’ Espanja, Magic fountain at night, Tour in the city of Barcelona, L’ Aquarium, Sagrada Familia blant annet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg