Dagene flyr!

Hi og ho mine venner!  Yes, dagene flyr og snart er det 2015. Vi fokuserer  blikket fremover og for mange med glede og forventning og for noen andre med usikker fremtid. Uansett er det også artig å minnes de gode opplevelsene man har opplevd i det siste. For meg har julen vært  god.  Håper at du har hatt en strålende julefeiring også.

Jeg jobbet juleaften fra klokka åtte til litt over ett.  Så artig å se de eldre så fin pyntet og man merket at det var en spesiell dag. VI hadde sunget julesanger fra frokosten utover dagen. En ung prest med øredobber på begge ørene kom og holdt gudstjenesten for de eldre, men han ble tatt imot med åpne armer. Han talte da godt, selv med en annen dialekt.

Etter jobben, fikk jeg tid til å slappe av litt før jeg pyntet til juleaften som skulle feires hos svigermor. Men først måtte jeg ta bilde av meg selv og sende det til min mann til båten.

Juleaften hos svigermor med datteren min, svigerinne og med hennes familie har gått strålende bra! Vi hadde snakket om de gode opplevelsene i året som har gått og var  takknemlige for alle gavene vi ha fått. Vi spiste den tradisjonell ribbe med tilbehør  til middag.

Det var bare meg og datteren min på bildet fordi jeg glemte å spørre de andre om jeg får lov til å publisere bildene deres. Men de var en fin gjeng.

Feiret første juledagen hos min søster og svogeren. De serverte lamme bog stek med tilbehør, sprøstekt fisk i søt og sur saus, ris og gryterett enda vi var bare 3 stykker. 

Etter alt de gode maten hos de andre, måtte jeg bare spise lett  hjem i går. Reker med grønnsaker.

Har også bare brukt dagen til å se på tv og hekle og ble  ferdig med ett par grytekluter.

Så nå er det litt oppdatering og jeg gleder meg til å lese deres opplevelsene denne julen som har gått.

Avslutter innlegget med dagens bønn!

Hot line!

Yes, Far  vi er alltid opptatt. For lite tid til å ta imot telefon fra deg…

Men linjen er varm når det gjelder å kommunisere med verden. 

Facebook, blogg, instagram, skype, twitter snapshot og telefon samtaler  med venner og familie.

Men takk Gud for linjen Din er aldri opptatt for oss…

selv om de er sikkert mange som snakker med Deg…

med hjerter som blør….med skuffet og sinte stemme…med fortvilte  eller takknemlige hjerter.

Du skiller likevel stemmene våre fra hverandre.

Gi oss forståelse hvor stor Din nåde og kjærlighet er.

Gud, det er mange som lider pga de tror på deg..

vær med dem…vis fienden hver deres Gud er.

La oss være ambassadører av Din kjærlighet!

Jeg ber det i Jesu navn.

Amen

Ønsker alle Et Godt Nytt År!

JOY

 

 

13 kommentarer
    1. Ønsker deg en super romjulstid!
      Du er velkommen til å titte innom siden min og legg meg gjerne til.
      Jeg har ofte “gratis give away” og blogger variert.
      Hudpleietips,trening,humor,konkurranser,hverdag,oppdrett av pomeranian og rottweiler.
      Håper du får en flott dag!
      Klem <3

    2. Det så ut som en veldig koselig jul så langt 🙂 Mye god mat, og koselig samtaler 🙂 Jeg skal ut på tur i dag, veldig kaldt her, men det er bare å kle på seg 🙂 Ha en fin dag Joy, kos deg videre 🙂 Klemmer <3

    3. Så koselig når familien kan være sammen i jula ;-D og mimring fra året som har gått hører også med i julen ja..:-D Kjempefine bilder av deg og familien din, Joy <3
      Ønsker deg og dine en fredfull romjul <3
      Klemmer til deg min venn<33

    4. Hei vennen. Så koselig å sjå bilder og lese om at du ahr ei flott og koselig julefeiring. Tenker nok at det er nok av mat når dere er samlet dere søskene. MAt blir det jo nok av i julen uansett kvar man er. Da var det nok godt med ein enkel rett hos deg i går.
      Vi har slappa av og kost oss og hatt det stille og rolig her vi også. Fortsatt god romjul vennen. Fine grytekluter foresten. Dei såg tjukke og gode ut. Klem fra sogn.

    5. Godt å se dere har hatt en fin jul 🙂 Og jeg for min del er evig takknemlig for at det aldri er opptatt til vår Herre 🙂 Ha en velsignet natt 🙂

    6. gretashobby: Tusen takk! Artig å treffe slekta, men koselig også å være hjemme og ha det rolig rundt seg og pusle med håndarbeid:)
      Ønsker deg en god dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg