Filippinsk julefest!

Ja, som alle sammen vet. så er det jul snart. Og da er det feiring på gang både her og der. Og vi filippinske gjengen ville også være med i trenden. Hadde vi vært på Filippinene, hadde vi vel feiret jul siden september:) Men nok om det. Vi bor jo i Norge og trives med våre nye landsmenn og selve landet.  Så julefesten besto jo både av nordmenn, filippinske og blanding av begge deler:)

Dagen startet med en fin soloppgang, men etterhvert regnet det og sludde om kvelden. Men gleden ble ikke mindre av den grunn. Alle sammen kledde i sin fineste stas selv om vi  måtte lide for skjønnheten. 

Tok et bilde av dette huset på vei til julefesten. Det skinte i mørket og det var vakkert.!

Ved inngangen satt velkomst komiteen. Maten og underholdning og brus koster kr 225. 

De glade gjestene

Meg sitter i midten til venstre…i tilfelle du ikke så meg 🙂

Parene

 

 

Etter en time venting med praten og latter som er typisk for filippinske fester..kom hovedretten. En hel stekt gris.

 

Det var også andre mat på bordet vi koset oss med og alle smakte så godt.

Etter det ble det underholdning: sang og dans

Etter underholdningen ble det kaffe. Den fine damen Daffodil har bakt de fleste av kakene og hadde ansvaret for matlaging. Hun er så flink.

Så ble det ulike konkurranser

 

Papirdans konkurranse

Eple pardans konkurranse 

stoldans

Til slutt: Trekning av loddsalg. Jeg har vunnet to gaver. Heldig meg:)

Avslutter men noen bilder som synes jeg er så søte:)

Lille prinsesse som kikker på underholdningen

men han var opptatt med telefon under bordet

og den siste, men ikke minst: Lille frøken Solveig som har både sjokoladerester og leppestift merker på kinnet. Men jeg synes hun er kjempe søt:)

Slik feirer vi julefesten. Bare lek og moro og vi var så glad alle sammen selv om det ble ikke servert noe alkohol og festen varte fra klokka 17.00-21.00.

Det var en herlig dag:)

Hva synes du om julefesten vår? 

Der er vel litt annerledes med norske julefeiringen, men slik er er kulturen vår:)

JOY

 

19 kommentarer
    1. Tusen takk for at eg fikk vere med på festen din. Kan tenke emg at der var mye god mat ja. Eg elsker vårrullene til svigerinnen min. Spiser bare hennes vårruller hehe. Virker som ein veldig koselig fest. Eg hadde likt meg der, heilt klart. Så kjekt at dere er så mange fra Filipinene i området da. Kvifor det egentlig?. Veldig hyggelig å lese å sjå hvertfall.. Fin dag til deg klemmen

    2. Så ut som en vidunderlig fest, hvor alle var glade og fornøyde 🙂 Man burde nyte julen mye mer i norge også, kansje man kan flette tradisjoner ?? Ha en flott dag, min venn 🙂

    3. Så herlige bilder , og du ser flott ut som alltid =) Så veldig moro ut og mye flotte folk der , ikke minst god mat og morsomme leker 🙂 Ja man kan ha det ganske moro uten alkohol , og da husker man i tillegg alt mye bedre ;)) Flott fest dette <33 Men hva var det du vant i loddtrekningen da 🙂 ?
      Klemmer og fin tredje søndag i advent til deg Joy <33

    4. Fotsporene: Tusen takk:) vi som er gift med nordmenn, blir vel fletting av tradisjoner:)
      nå drar jeg til sykehjemmet hvor vi skal ha juleandakt. Har med kaker og julegodteri til dem:)

    5. Det der så ut som en super feiring..masse flotte pynta folk…og jo jeg kjente deg igjen med en gang..hehe..så det på det nydelige smilet ditt vet du :)…og så skjønne bilder av de barna…og maten…nam, nam….Klem fra meg <3

    6. Tusen takk for at vi fikk dele denne fine festen med deg og det ser ut som det var en vellykket kveld med masse god mat og kaker. Alt så helt innbydende og godt ut. Herlige småbarn og mange flotte voksne personer som ser ut som trivdes veldig godt. Dere er flinke til og arrangere slike fester og har det riktig så trivelig sammen uten noen form for alkohol som kan ødelegge hyggen. Beundrer Dere for det:-) Håper du har en fin dag og selv går jeg rundt i heimen og pynter opp litt og har pakket inn mange julegaver i dag. Heldig som vant gaver og det er lurt og vente til jul med og åpne. En god klem til deg fra Marianne:-)

    7. Hobbystua: Tusen takk for at du likte det:)
      Jeg har nettopp vært på juleandakt på sykehjemmet. Stor oppmøte der også:)
      Takk for at du delte dagen din med meg:) Skal også pakke inn noen gaver snart:)
      Klem fra meg også:)

    8. Tusen takk for jeg fikk bli med på festen Joy 😀 😀 Kjempefine bilder av vakre deg;) ser ut som du er på min alder Joy <3
      Ha en superfin tredje søndag i advent min venn <3
      En stooooor og varm klem til deg fra meg <33

    9. Tusen takk for at du fortalte om dette, og det var kjempeinteressant å lese 🙂 Kjempefine og koselige bilder du viser oss 🙂
      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂
      Klem fra Toril

    10. Hehe ja , det har du helt rett i 🙂 , da får vi som ikke er flettet lære av dere 🙂 Likte ideen om å dra ut lengden på jula 🙂 Håper dere koste dere i dag. … og alle sang høyt 🙂 Ha en strålende dag .

    11. Toril: Tusen takk for at du likte innlegget:)
      Nettopp kommet hjem fra arbeid og titter innom bloggen for man inntar lenestolen og tar middagshvil:)
      Klem fra meg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg