Små gleder i hverdagen!

 

Hei mine venner! Nå er det kveld og det er sikkert mye som har gitt oss små gleder denne dagen også.

For meg er det denne julegrytekluten som jeg fikk heklet ferdig i dag til tross for at håndleddet mitt har ikke vært bra i det siste. 

Jeg synes selv at det var en seier å kunne bli ferdig med den ene, så håper at jeg blir ferdig med den andre paret i morgen.

 Jeg stekte vafler og  duften og smaken av de pluss samværet ga glede  for meg og de eldre.

Fiskesuppen som mannen min har laget til oss var nydelig!

En ungdomskoleelev som var med meg til sykehjemmets velværerom og lakkerte negler av  en beboer berørte mitt hjerte.

En liten glipp av solnedgangen

Juletre i omvendt farge

og månen som strålte i kveld

 

Enn du? Hvordan dagen din har gått?

Avslutter med aftensbønn:

Takk Far for dagen i dag.

For styrke og for små gleder.

Takk for inspirasjon fra mine bloggvenner

og fra andre jeg omgås hver dag

Takk for at Du gir oss nye sjanser om og om igjen.

Når vi faller, løfter  du oss opp igjen.

Du trøster og hjelper oss til å løfte blikket til Deg.

Din kjærlighet er som et glass vann når vi bli tørst.

Takk for Din omsorg.

Jeg ber det i Jesu navn. Amen

JOY

 

Takk for mine

6 kommentarer
    1. Så flink du er med hekling 🙂 Må være koselig å jobbe med eldre mennesker! I dag har jeg gledet meg over å bare være…. Og så er jeg takknemlig for at vår Herre gir meg nye sjanser hver dag, …. for jeg feiler… ofte.

    2. Tusen takk for fine ord:)
      Ja, det er herlig å jobbe med de eldre. Jeg elsker dem:)
      Ja, det er sant. Nye sjanser og nye muligheter ubrukt som står foran oss:)
      Ha en fin kveld min venn:)

    3. Skulle ønske vi alle kunne gitt tid til de eldre, og kanskje tatt med dyr på besøk til de?? Mine besteforeldre savnet dyra når de kom på eldresenter 🙂 Og må bare si,,, den fiskesuppa så god ut 🙂 Ha en super kveld, og må vår herre velsigne deg 🙂

    4. Oi så mye fint å glede seg over , flott at du klarte å bli ferdig med en gryteklut ….men må være forsiktig med håndleddet da 😮 Ja og så stas for beboerne med vafler og ungdomsskole eleven som kom å lakket negler da <33 Wow ;-D Det satte de nok veldig stor pris på ja :)) Fine fiskesuppen også som din mann laget og flotte bilder her da =) Nydelig bønn som alltid Joy , fint å huske på å være takknemlig <33
      Jeg er glad for at jeg klarte å trene og er frisk nok til det , glad for kalenderen fra kjæresten og glad for mine snille foreldre og for at jeg har bloggvenner som deg b.l.a :))
      Klemmer fra meg og god fredag til deg <33

    5. Heisan Joy:-) Det er nok lurt og ta det pent med heklenålen når du sliter med vondt i håndleddet ditt så det ikke utvikler seg til og bli kronisk. Men en nydelig grytelapp har du fått laget og det blir sikkert en til føre jul.Men ser kjempegod ut fiskesuppen din mann har laget og selv er jeg glad i fisk og supper . Det er mat som smaker godt:-) Ønsker deg en riktig koselig helg og så ses vi her igjen. Klem fra Marianne:-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg