Stor, større og størst!

                                                                                                                           Kilde av bildet!

God morn bloggvenner! Har du sovet godt i natt?

Stor, større er størst!

Ja, vi sammenligner oss med hverandre.

Det kommer automatisk det uten å tenke over det,  som for eksempel når vi drar til en fest og alle hadde pyntet seg.

Da ser vi hvordan de andre ser ut i forhold til oss. Da kan vi av og til  føle  at vi er  finere kledd enn de andre eller omvendt. Ikke for å dømme, men bare for å sammenligne. Det er en følelse at vi har ikke lyst til å være utenfor, men være likeverd med andre.

Verden består av konkurranser. I sports verden, finansverden, moteverden. Gjennom  karrière eller jobb, og ikke minst i bloggverden. Vi konkurrerer med hverandre bevisst eller ubevisst. For meg er det veldig viktig å tenke på at hver og en har sine talenter og gaver og vi er her for å bidra med hverandre. Noen gjør bedre enn de andre og lykkes. Noen mislykkes. Men det som er bra at det er nye sjanser hverdag. Muligheter til å bli bedre og prøve noe nytt. Når bokstaven  A ikke fungerte, så kan man fortsette med bokstaven B og videre.

Så min bønn for i dag:

Kjære Gud, la oss ikke se oss selv større og bedre enn de andre eller omvendt. 

Du har skapt oss med hensikt og la oss finne vår rette plass her på jorden.

Takk for at du som er størst av alle er vår Far og vi er like i Dine øyne.

Så la oss se med Dine øyne.  Være ydmyke. 

Du gir en sjanse til hver og en til å velge den veien man ønsker å gå.

Jeg ber for at vi velger den rette veien som fører til evig liv og seier over alle hindringer.

Du er trofast og hjelp oss til å være lik Deg.

Være trofaste og rettferdige i våre handlinger.

Jeg ber i Jesu navn.

Ha en fin dag mine bloggvenner!

JOY

 

 

11 kommentarer
    1. Amen.
      Fine ord for dagen ! <3 Kjenner meg igjen på det du skriver her Joy .For 1 år siden prøve jeg å ta førerkortet, men det gikk ikke så veldig bra p.ga trøtthet og sliten . Da kom følelsen ;mislykket; med en gang. Nå har jeg heldigvis godtatt at førerkortet er ikke for alle, og det går alltid en buss jeg kan ta..:-D hihi..
      Ønsker deg min venn<3 en riktig god helg . Stor klem <3

    2. rita johannessen: Ja, det er sant Rita min venn. Du har ellers mange flotte egenskaper som velsigner oss alle her i bloggverden:)
      Kos deg med dagen da min venn og en varme klem fra meg!

    3. Ja, vi trenger ikke sammenlikne oss med andre, for vi er gode nok i massevis som vi er hver og en 🙂 og det bør vi huske på 🙂 Ha en fin dag <3 klem <3

    4. Selve ryggmargsprøven gikk bra:-D Jeg fikk noe stølhet i ryggen og litt vondt i hodet, litt bedre nå da 😀
      Det tar ca 3- 4 uker til jeg får svar på prøvene.:-D Ventetiden før og etter er egentlig det verste synes jeg..Tusen takk for du tenker på meg Joy <3 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg