Ladies only!

Yes, ladies fordi her skal de være med på shoppingrunde i Praha. 

Det var en selvfølge at man gjør det når damene er i byen. Ikke sant? 

Bildene ble tatt da vi var i Praha sist høst

Her er en hyggelig man som syr ditt navn eller til den du har lyst å gi en forkle. Kjøpte en til datteren vår Kamilla. 

Han har sydd navnet hennes på forkleet som du ser på bildet.

 

Moteklær…ikke for en bestemor som meg:)

Her derimot likte jeg

Byen Praha er kjent for  sine krystaller. 

De var virkelig vakre og glitrende. Men det koster en formue

Smykker

suvenirer

slik så blomstene der

billige frukter

Tovet luer og sko

Smykker og suvenirer 

Ulike former av glass som mannen lager mens du ser

enda et suvenir bod

pengepunger  sydd som ulike dyr

disse dingser snurrer rundt

lange pølser

en bod som sleger grillet brød

ulike typer ost

Deilig grillmat

Har du funnet noe du likte eller?

Avslutter innlegget  med dagens bønn for deg og meg:

Kjære Gud, la oss  tørste etter Dine ord hver dag som vi tørster etter de gode og fine ting  i livet.

Til å bli fylt av lengsel etter Ditt nærvær og ikke bare av verden.

La de unge blir opplært av Din kjærlighet og trofasthet.

De voksne  blir ledet av Deg.

De  eldre få styrke fra Deg.

La hver og en stole på Deg.

De syke blir leget av Deg.

La Din fred overmanne vårt indre.

Blir fylt av Din glede.

Hjelp oss til å være tålmodige.

Tro, selv om omstendighetene sier noe annet.

Se med Dine øyne.

Føle med Ditt hjerte og tale med Dine ord.

Jeg ber i Jesu navn. Amen

Ha en fin dag til deg!

JOY

11 kommentarer
    1. Dette var litt av en shoppingrunde Joy 😀 Det var veldig mye fine ting og tang du får kjøpt i Praha, men åssen er prisene ellers der da ? Jeg likte det forkleet du kjøpte til Camilla <33
      Fine ord for denne dagen min venn, takker for det.<33
      God 1 søndag i advent, Joy <3
      Stor søndagsklem fra meg til deg <33

    2. Ja, det er det jeg har sagt hele tiden, jeg MÅ en tur til Praha, og handle litt og kose meg 🙂 Herlige bilder <3 Føler stemningen 🙂 Ha en fin dag <3 klem <3

    3. rita johannessen: tusen takk Rita. Prisene er billigere i Norge, men på turiststedene er nesten det samme. I hvert fall på store shoppingsenteret:);
      Ja, Forkleet likte datteren min:)
      Sender også en varmeklem tilbake:)

    4. Å nå har jeg i ale fall lyst å dra til Praha , masse fint jo 😀 Men ja de moteklærne var ikke helt meg heller , haha …litt merkelig for min smak (utrolig nok ) Men håndlagede ting , krystaller , smykker og kanskje noen fine suvernier hadde vært noe for meg ja ;)) Mye flott var det uansett =)
      Og fin bønn med viktig budskap er det også her 🙂
      Klemmer til deg Joy og ønsker deg en finfin første advent i dag <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg