De spesielle!

Hei og hå min venn. Nå er det helg igjen og som dere vet, dagene går altfor fort. Det er sikkert mye på gang i de fleste hjem ettersom det er første advent på søndag. På arbeidsplassen  hadde jeg pyntet i dag med juledekorasjoner. Juletre var også ferdig dekorert.  Gavene til de eldre er også ferdig pakket. Ligger under juletreet.

Men  i mitt tilfelle, dvs. hjem hos meg er det hus vasking  som står først i listen. Men jeg skal ikke begynne med det før i morgen. 

Tittelen på innlegget mitt er : ” De spesielle”. Jeg mener ikke meg selv eller noen bestemte personer, men litt av hvert som disse bildene. De er ikke ekstra spektakulære, men de er spesielle på sin måte. Bildene er fra Praha.

En tigger på gata. Han så ut som han ba, men han tigget for penger. Slik så tiggere ut der. De var ikke mange likekel.

En dame som tilbyr massasje

Lyst på en kjøretur med disse bilene?

Eller denne? Fritt valg for dem som vil betale.

Litt spesiell restaurant. Pass på hodet!

Ved inngangen av et spisested

ved utgangen

pepperkakemann?

Levende statuer bak meg!

Han/ hun selger ett eller annet

Den største vinflasken jeg har sett.  

Den største såpeboblen. En måte å tjene penger på

Den mest sexy kua i Praha

Blitt gammel av å vente på daten?

skremmende statuer

Hvilke spesielle  bilde/ bilder likte du best?

Nytt helgen min venn!

JOY

 

6 kommentarer
    1. Så mange spennende bilder, tror jeg likte tigger bildet best … minner meg på at man bør ta ut noe penger til å gi de som har det vanskelig her i landet. Alle bør ha litt ekstra til jul(selv om jeg skulle ønske det for hele året ) Liker sangen ; Til jul skal ingen fryse, eller hoste å nyse elller noe sånt 🙂 Ha en fredfull sabbat og advent helg 🙂 Husk nyt naturen 🙂

    2. Fotsporene: Tusen takk. Ja, tigger bildet skaper assosiasjoner. Det er veldig viktig å gi til de lidende. Jesus gjorde jo det. Ga sitt liv for oss. Så håper at gavene blir gitt til de mest trengende denne julen.
      Ha en fredelig helg til deg også.

    3. Jeg likte det siste ganske godt på sin skumle måte, og den med såpeboblene, for den er det litt glede over. Men her var jammen mye spesielle og rare ting ja 🙂 Morsomt å få med seg så mye rart :.-) og samle det i et innlegg 🙂 klemmer <3

    4. frodith: Ja, det er det som er fint når man bare kan knipser i vei og etterpå kan systematisere de. Minner meg om livet. Sortere de vonde og det gode. Jeg liker å ta vare på gode minner, men av til dukker opp de vonde også. Heldigvis er det nye muligheter hver dag.
      Takk for besøket og god helg Frodith. Håper at du føler deg enda bedre i dag.

    5. Her var det masse flotte bilder. Kjekt å ha og tenke tilbake til denne flotte turen, som eg skjønner dere hadde. Eg ikte best bildet av deg og dei levende statuene eg. Du var så vakker der. Ha ein flott helg saman med din kjære. klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg