Er takknemlig!

Er du takknemlig for alt du har i livet? Ser du det som en velsignelse fra ovenfra? 

Uansett hva du måtte føle, tar jeg deg med i mine bønner til Far i himmelen.

Jeg er takknemlig…for livet.

For føttene som kan gå hvor hen Gud leder oss.

Det kan være kronglete, ukjente og farlige veier, men Gud skal gå der sammen med oss.

Jeg er takknemlig for våre hender som kan gjøre utrolig mye. 

Hender som berører de trengende.

Hjelpende hender.

Skapende hender.

Hender som strekker seg  mot Gud.

Jeg er takknemlig for våre øyne som kan se Guds praktfulle skaperverk.

Som ser Guds verk midt i elendigheten.

Jeg er takknemlig for ørene som kan høre Guds røst.

Hans ord som lindrer smertene i kropp og sjel.

Som trøster og sier at Han elsker oss.

Far, jeg ber for at vi skal bruke de talentene, ressursene og gavene du har gitt oss til å nå andre med din  kjærlighet.

Til å lede andre til ditt rike. Til å være lys i mørke.

Sammen med deg kan vi kjempe mot de onde.

Jeg ber det i Jesu navn.

Joy

11 kommentarer
    1. Vi alle har våre dager hvor livet kan være vanskelig og utfordrende, men da gjelder det å ta hele situasjonen og dagen med en strak arm og gjøre det beste man kan ut av den. Vet det ikke alltid er så lett, men det er viktig og prøve

    2. Du er bare så skjønn♥ Og jeg føler meg så heldig selv, jeg takker hver eneste dag, mange ganger for dagen, for hvor heldig jeg er og for alle de fantastiske velsignelsene jeg har i livet – fy søren så heldig jeg er! Av og til vil jeg bare skrike det ut hvor utrolig takknemlig jeg er for alt jeg har og for at jeg har en som bevarer dem jeg ikke lengre har her på jorden for meg til jeg skal møte dem igjen i himmelen♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg