Har du det tøft?

 

A ha det tøft…hver og en har sin byrde mer eller mindre.  Livet er en kamp hele tiden. I bloggverden er det en kamp om å bli sett, hørt og om å nå til så mange lesere. Man betaler for shouter…legger ut både det ene og det andre bare for å bli sett. ikke bare i bloggverden, men på FB, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube,  Google og mange kanaler er det en kamp om å bli populær. 

Jeg er i tenkeboksen i det siste……hvorfor higer man etter å bli likt og å bli populær? Blir man mindreverdt hvis man ikke får nok oppmerksomhetet? Er målet verdt all strevet? Jeg har sett engang en blogger som er på topplisten. Hun er veldig populær og tjener store summer i bloggen sin, men hun var veldig ensom og gråt mye fordi hun føler seg alene. Så hva er vitsen å nå til toppen da når man er fortsatt ulykkelig.

Jeg har en blogg som av og til dukker opp nederst på topplisten og jeg må innrømme at jeg føler mindreverdt i forhold til mange andre. Men tanke på at innholdet i bloggen min er så ikke ulikt de andre som har mange lesere. 

Men så begynner jeg å tenke. ..er det det som skal styre mitt liv? For jeg må innrømme at det tar så mye tid av  mitt liv. Men det en hobby som jeg  brenner for. Det som er veldig positive er at jeg ble kjent med mange flotte bloggere som jeg  ellers ikke ville ha gjort hvis ikke jeg blogger. Så hvis målet mitt er å bli inspirert og kan bli en inspirasjon til noen…bør jeg kanskje fortsette å blogge til tross for at jeg når ikke til mange. For det som er viktig er at man er lykkelig i det man gjør. Hvis ikke, da må man vel finne en annen ting å gjøre.

Hva med deg? Føler du at når med budskapet ditt? Når til mange lesere? Er lykkelig?

Avslutter med dagens bønn:

Far i himmelen, takk for påminnelse at selv om ingen lytter på hva vi har å si, det gjør du. Døgnet rundt. Når ingen forstår, vi kan få trøst hos deg. Jeg ber for at vi skal heller søke eller hige å nå til topplisten din. Forresten Jesus gjorde det for oss, da vi trodde for hva han hadde gjort på korset.  Vi kan være ta imot;) Gi oss forståelse av dine ord slik at vi kan være i stand til å bruke dem i alle områder i våre liv. Takk for at vi finner fred og glede hos deg.

Joy

 

 

33 kommentarer
    1. Så fint innlegg! Vi mennesker har vel et slags konkurranseinnstinkt, vi vil opp og fram, bli sett og bli “populære” Men hva er det å være populær? Ja, jeg vet at man kan få mange lesere ved å krysse grenser. Jeg er ikke villig til det. Jeg skriver stort sett om interiør og hage, ikke om personer, skandaler, sex osv. Det kommer jeg til å fortsette med, selv om “litt mer action” hadde gitt flere lesere. Ha en nydelig dag!

    2. Livet på Norges beste vestkant: tusen takk!
      Ja, du har vel rett i det at det er konkurranseinstinkt som styrer oss:)
      Da er vi enig at vi kan være oss selv ig gjøre det som er best for oss.
      ha en fin dag:)

    3. Eg ser aldri etter kor eg ligger på blogglistene. Klart det er kjekt når eg har mange besøkende. Men stort sett har eg det, sysn eg. Bruker bloggen som dagbok mest og for skrive om strikkingen og livet generelt. Skriver for min egen del. HAr aldri kjøpt meg plass på noen lister. HAr hatt eit par annonser, der eg ar blitt søkt opp til å gjøre det. Har opp igjennom opparbeidet ein fast leser skare. Blir etterspurd viss eg ikkje blogger noen dager. Det er jo kjekt da. Så har eg fått ein god del bestillinger på strikk fordi dei ahr funne mine produkt på nettet. Det liker eg. klem

    4. Hola.
      Ja har sett tegnet der jeg å.
      Ne, selv jager jeg ikke etter mange lesere. Jeg støtter Blogg.no med mine shout, så de kan holde butikken igang, og de som jobber der får lønnen sin så vi har det trygt å godt her inne.
      Mine faste leserskare kommentere hverdag nesten, og noen litt mindre, det betyr ikke hele verden å ha topp 100 f.eks.
      Jeg skriver om mitt, folk liker det eller ikke, da går de bare videre til neste blogg.
      Det er slik jeg å gjør, jeg har mine faste blogger jeg er innom, ikke bestandig jeg kommentere, men det er ikke bestandig man trenger det heller.
      Ønsker deg en god dag 🙂

    5. Skjønne deg 🙂 Du har en koselig blogg 🙂 Inspirerende 🙂 Kan ikke si at jeg blir så inspirert av enkelte av dem som ligger på topplisten 🙂 Fortsett å blogg om det som interesserer deg. 🙂 <3 Ha en god dag

    6. Fint innlegg, med mange fine betraktninger 🙂
      Jeg blir hverken lykkelig eller ulykkelig av å blogge, men i starten var det litt stressende syntes jeg, prøve å finne min greie osv
      Når jeg kjøper en shout så er det fordi jeg føler jeg har et budskap, som jeg ønsker at flest mulig skal lese:) et innlegg jeg har brukt lang tid på å skrive:) men ser jo at det kanskje ikke er det rette stedet for mine ytringer, og at det er en konkurranse der ute…….om å overgå hverandre, og det kjenner jeg ikke er noe godt.
      Men tøyer ikke mine egne grenser for hva jeg kan legge ut. Har lagt ut shout om fotballens lidenskap i Brasil og Afrika , selvmord innen psykiatrien, reisebrev fra Dubai, lengre innlegg som jeg bruker tid på 🙂
      Men ser hva du sier, og er enig med deg ! 🙂
      Ønsker deg en strålende dag!
      Klem

    7. gretashobby: tusen takk for din kommentar. Slike blogger som deg er jo artig å følge med. Du inspirerer med ff. ting du lager, fine bilder du legger ut og livet ditt. Jeg forstår at du når til mange, inkludert meg:)
      Klem fra meg også:)

    8. Kjempefint innlegg med flotte tanker! Selv er jeg glad fordi jeg har et to egne bloggdomener tilknyttet mine hjemmesider (en blogg for rasekattoppdrettet, og en hverdagsblogg). I tillegg har jeg sponsor for bloggen min for rasekattoppdrettet. Det betyr at jeg får sponset kjempefine premier når jeg har fotokonkurranser på rasekattbloggen min 🙂
      Jeg synes det er kjempegodt å ha min egen blogg hvor jeg kan bestemme selv, og jeg bryr meg ikke om antall lesere i det hele tatt. Har tellere på bloggen min som måler trafikken, nettopp med tanke for sponsoren min. Jeg har faste lesere som følger meg på facebooksiden min, og på bloggen, og jeg har faste trofaste lesere som kommenterer på bloggen. Jeg bryr meg ikke om antall kommentarer, for målet mitt er å ha en god kommunikasjon med mine blogglesere som kommenterer.
      Jeg har også instagram og facebook. Selv der bryr jeg meg ikke om antall “likes”. Selv har jeg faste bloggvenner som jeg har fulgt i flere år, og som jeg kommenterer på, og nye bloggvenner er kommet til 🙂
      Jeg føler jeg når ut med budskapet mitt når jeg blogger, og jeg har blogglesere som gir meg tilbakemelding på facebooksiden og på bloggen min at de liker innnleggene mine. Det motiverer meg til å fortsette å blogge om.
      Jeg blogger når jeg har lyst, og en periode kan jeg blogge hver dag, men så kan jeg ha en pause på flere dager. Blogg er en hobby for meg.
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Toril

    9. Veldig interessant innlegg! Vår verdi ligger jo ikke i hvor mange som leser bloggen vår, nei min verdi ble satt for 2000 år siden..
      Men- når det er sagt, skal jeg ærlig innrømme at jeg sjekker hvor jeg ligger på lista over bloggere i min kommune . Rart det der..

    10. Brs innlegg..
      jeg strever ikke etter lesere. Tvert imot igrunn nesten.
      får nesten litt stress om de e mange innom bloggen lin4.
      jo mindre jo bedre! Vill heller ha de som er innom fast og som jeg vet hvem er:)

    11. Hei, du belyser ting jeg ikke har tenkt så veldig mye på. Men du har nok sikkert rett i at det er slik for mange. Selv begynte jeg å blogge fordi jeg laget julegaver til alle i fjor, og så følte jeg at omgivelsene mine var litt mettet på å se og skulle vise begeistring for noe jeg laget, så begynte jeg å blogge om det i stedet og fikk god respons på flere innlegg, også sendte jeg venneforespørsel til folk jeg likte innleggene til også ballet det på seg, når jula var over, var fokuset mitt endret til slanking, trening, helse, og nå er hage også i fokus. Selv om jeg nok både strikker, hekler og gjør små prosjekter fortsatt. Men noe mål om å bli toppblogger har jeg ikke. Jeg vil ikke heller. Liker ikke tanken på at alle vet hvem jeg er. Liker best å være anonym, men liker blogging likevel og synes det er mye bra å lese og det er artig å bli kjent med ulike personer her inne 🙂 Dessuten tror jeg for å komme i tet må man være god å skrive, ofte må man være ung, ha noe å formidle , være morsom og ha god bilder til innleggene sine. Kanskje litt mote og klær også, og der er så ikke jeg… Liker meg best med noen få lesere jeg 🙂

    12. fjellgeitbundingen: hyggelig å lese kommentaren din og det er bra at ikke alle vil nå topplisten:) det blåser på toppen også og det er kanskje best som du sier, bare få. Da blir man bedre kjent med hver og en og bygger vennskapet!

    13. Toril: tusen takk for kommentaren din og kjempebra når man lykkes selvfølgelig. Det er koselig å høre meninger om blogging. Jeg blir beriket av slike kommentarene som din.
      Klem fra meg:)

    14. Berømmer dere som har egen blogg 🙂 Jeg personlig vil se og høre stemmen til de jeg snakker med. Hvis jeg hadde vært uten familie og venner, bodd på et avsidsliggende sted osv, da kanskje….Når jeg har tid leser jeg blogger, men noen innlegg er så lange at jeg ikke, unnskyld, gidder. Din blogg liker jeg, men det er første gangen jeg kommenterer. Lykke til med blogglivet, jeg hilser på igjen en annen dag :)))

    15. Bestemor: koselig å lese kommentaren din bestemor. Artig at du kommeterer selv om du ikke har en blogg selv.
      Ja, å snakke med venner og familie personlig hvor vi hører dem og ser er det beste. Synd i disse dager at de fleste er mer opptatt av skjermen jeg inkludert. Min mann er sjømann og datteren har fylttet ut og det er ikke lettnå ha dem i nærheten hele tiden. Familien på Filippinene er også langt unna. Så det er mest på skjermen vi møtes:) takk for at du liker bloggen min og besøket.

    16. Jeg syntes du har en veldig hyggelig blogg, og er innom nesten hver dag. Syntes ikke det med lesere er det viktigste, men tar stadig en titt om hvordan jeg ligger ann på lista…kan liksom ikke la det være…hehe..
      Jeg liker best de bloggene der jeg føler at det som står der passer til den som skriver det, ellers blir det uekte..
      Fortsett å skrive slik du gjør, ikke hva du tror andre leser….
      Jeg legger jo ut mye klesbilder…forde det er en interesse jeg har, og jeg liker å være litt “modell”…å da blir det gøy for meg…Stå på, jeg fortsetter å følge deg….så lenge du er deg selv..det fungerer best i lengden….:)

    17. Dette er noe jeg også faktisk har tenkt på mye og jeg er veldig enig med deg ;o) Hvorfor skal man bruke så mye tid på å bli sett , når man kan kose seg med bloggen å tjene seg rik på nye venner . Til og med kan de bli venner i virkeligheten , ja for jeg har nå møtt to av mine i Oslo og går med planer om å møte flere :)) Så jeg føler at jeg har fått det jeg ønsket og mere til med bare å ha bloggen som en hobby og ikke bry meg så mye om leser tallet men heller om de koselige folkene jeg lærer å kjenne bedre etter hvert ;-P Ja , for jeg følte meg faktisk alene selv , men det var før jeg begynte å blogge da 🙂 Nå føler jeg at jeg er omringet av så mange hyggelige folk <33 Å du er jo en av dem , så takk for at du er du Joy <33
      Bønnen passet perfekt inn her , veldig bra skrevet var det også dette =)) Ønsker deg en fantastisk helg Joy <33 Klemmer fra meg ;p

    18. cathrinehenriksen: tusen takk min skjønne venn. Vi tenker vel likt. Jeg er også veldig takknemlig for venner jeg har fått her i bloggverden og du er en av dem også. Så synd at vi bor så.langt unna hverandre, men vi holder kontakten:)
      Kos deg med kvelden og helgen:)

    19. annebe: tusen takk. Jeg skal gjøre det. Vi må vel være som vi er. Hi hi.
      Jeg liker at du er modell for oss. Inspirasjon for meg som har lite peiling med moteklær:)
      Ha en strålende helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg