Heklet dokke klær!

Etter å ha danset med støvsugeren og vaske moppen tidlig i dag er jeg nå klar til å blogge om den nye dokken min.

Jeg har jo sagt før at jeg skulle lage en ny heklet kjole til min dokke modeller hver måned. 

Jeg opplever min fortapte barndom  gjennom denne hobbyen ettersom jeg hadde ikke dokke da jeg var barn.

Dessuten man blir jo gammel når man ikke leker mer, har jeg hørt:)

Da er  min juni dokke fått en ny heklet kjole.

Hun sitter på en krakk som var laget av bestefaren til min mann som bodde på et sykehjem for mange år siden.

Han er nå gått bort, men vi har minne etter han.

sett ovenfra sittende på golvet

sett forfra sittende på golvet

stående….jeg liker henne bedre sittende:)

Har du heklet en dokke kjole før? 

Avslutter med noen visdomsord om barn:

Murstein og mørtel skaper et hus, men barnelatter skaper et hjem.

Irsk

Skal du forstå kjærligheten fra dine foreldre, få barn selv.

Kinesisk

Om du vil lær noe, lytt til barna

Tyrkisk

 

Ha en fin fin dag folkens:)

JOY

 

33 kommentarer

Siste innlegg