Tur ut i det blå!

Hei bloggvenner! Det er snart helg igjen før vi aner det. Men det er mye igjen som jeg har lyst å dele med dere.

Forrige helg var jeg og min elskede ut på båt tur for andre gang i år.  

Vi ble møtt av blått hav og blå himmel .

Deler bildene fra turen og  sitater  fra Salmenes bok  innimellom bildene.  Mat for sjelen:)

Men du er et skjold for Herre,

du er min ære, du løfter mitt hode.

Når jeg roper, da svar meg,

du min rettferds Gud.

I nøden fant du en utvei for meg.

Vit at Herren gjør under for  den som er trofast mot ham.

I fred vil jeg legge meg ned og sove .

For du, Herre, bare du lar meg hvile trygt.

Men ved din store miskunn kan jeg gå inn i ditt hus!

Alle som tar sin tilflukt til deg,

skal alltid glede seg og juble.

 

Du verner dem, og de som elsker ditt navn,

skal fryde seg i deg.

For du Herre velsigner  den rettferdige,

du dekker ham med nåde

som med et skjold.

Gud er mitt vernende skjold,

han frelser de oppriktige av hjertet

Jeg vil takke deg, Herre, av hele mitt hjerte  og fortelle om alle  dine under.

Jeg vil glede og fryde meg i deg

og lovsynge ditt navn.

Herren er en borg for de undertrykte,

en borg i trengselstider.

De som kjenner ditt navn. har tillit  til deg ,

for du svikter ikke dem 

som søker deg Herre.

Herre, du hører hva de hjelpeløse ønsker,

du vender øret og gir dem mot.

Rettferdig er Herren,

han elsker rettferd;

de oppriktige får se hans åsyn.

Herrens ord er rene ord.

lik sølv som er lutret i smelteovnen,

sju ganger renset.

Ha det så lenge!

JOY

11 kommentarer

Siste innlegg