Filippinske retter!

Hei på dere igjen. Som jeg sa i forrige innlegg, deler jeg bildene av filippinske retter vi fikk servert på hotellet ved stranden.

Gryterett består av lever og tilbehør

Grillet kotelett og kylling filet

sprøstekt blekksprut 

s

forskjellige grønnsaker  med ” shrimp paste”

Pancit ( nudler) blandet med forskjellige grønnsaker og kjøtt

en annen variant

suppe

gryterett av svinekjøtt

Om kvelden hadde dem underholdning for gjestene. Artig opplevelse for meg. 

Vi måtte selvfølgelig ha mat.

Vel, etter noen dager, feiret vi bursdag av min eldre søster som også reiste sammen med meg til Filippinene på besøk.

Denne retten som ble servert heter ” Palabok” . Det er også nudler med  forskjellige sjømat.

Jeg kjøpte kake til henne.

Sapin sapin heter denne Filippinske kake. Laget fra malt ris med sukker og kokos 

Vi grillet også svinekoteletter, pølser og kokte ris

Vi feiret burdagen ved bassenget i nærheten av blokken hvor sønnen min og hans familie bor. 

Her er mine barnebarn og et tantebarn som koser seg i bassenget

 

Til høyre er Lorena, min yngste søster, så er det meg og til høyre av meg er bursdagsbarnet Lourdes, min eldre søster, moren vår og Myra, vår eldste søster med hennes mann.

Bak meg er min svoger. Kona hans jobber i Midt Østen som frisørdame.

Så et bilde av min sønn Brian med familien hans, min eldste datter med hennes to  barn og bursdagsbarnet.

Ord til ettertanke

Døm ikke

Far, takk for påminnelse om å ikke å dømme vår neste. 

For hvem er vi som skal dømme? 

Vi er ikke feilfri engang. 

Når vi blir fristet til å påpeke feil hos andre, la oss også se vår ufullkomenhet.

La oss betrakte hverandre med dine nådefule øyne. 

Be for hverandre, slik at hver og en finner sannhetens vei. Amen

Joy

Ha det så lenge igjen.

JOY

8 kommentarer

Siste innlegg