Kjedelig liv?

 

 

Min yngste datter sa til meg en kveld” Du ma skaff deg et liv”! Jeg svarte” Hva er galt med livet mitt? Har jeg virkelig et kjedelig liv? spurte jeg henne. Hun sa ja, fordi jeg er alltid hjemme hverdag, om kveldene og i helgene. Men da sa jeg at livet mitt er ikke kjedelig i det hele tatt. Jeg sa at jeg har arbeid  på et aktivitetesenteret  og der får jeg nok av sosialisering sammen med de eldre og ungdoms elevene som bruker senteret. Vi gjør forskjellige aktiviteter som ulike håndarbeid, trening, dans og mange type spill og uteturer. Utenom arbeid, trener jeg på et treningsenter 3-4 ganger i uke, er på bønnemøte en gang i uke og er   med på andakter i menigheten og utenom menigheten hver annen helg. I tillegg liker jeg å lese, strikke, hekle, fotografere, lage kort, ser film på tv. Har en blogg på norsk og to på engelsk som krever mye tid, men det er min lidenskap. For å ikke å snakke om husarbeid som bør også gjøres. Jeg blir jo også invitert til bursdags selskaper i ny og ne. Og derfor synes jeg at livet mitt er ikke kjedelig i det hele tatt. Tvert imot.

Ja, men hun sa at jeg har ingen venner og sjelden får besøk.  Jeg sa at jeg har venner på facebook, gjennom bloggverden og jeg vet mange som jeg kan besøke og invitere på besøk når jeg vil. Men, jeg gjør ting som gjør meg glad. Jeg trives ikke å gå ut med venner bare for å drikke meg full og dumme meg ut. Ikke ha dem hjem hos meg heller når de ikke klarer å ha det gøy uten alkohol. Jeg blir jo trøtt bare jeg tar et glass likør.  Da kommer jeg å sove mens jeg har dem på besøk og det ikke artig i det hele tatt.  Når jeg er blant venner, vil jeg ha en koselig tid sammen med dem med god mat og ” Heart to heart talk”. Det er den som gir meg lykke. 

Hva synes dere? Har jeg et kjedelig liv?

 

 

 

                                                                                                                                                                                  JOY 

                                                                                                                  

15 kommentarer
    1. Sukk <3 Vi har visst ganske kjedelig liv begge to(i følge andre...thi hi...)...selv så har jeg også en jobb hvor jeg jobber tett med mennesker, og når jeg har fri koser jeg meg mye i mitt eget selskap med ting jeg liker. Jeg lever nok ganske kjedelig og nøkternt hverdagsliv, for jeg elsker å reise og alle ekstra penger går til det :-). Jeg underviser også på en salsaskole en kveld i uken, så da får jeg jo dekket mye av det sosiale, og familie med husvask, leksehjelp, middagslaging og alt sånt tar jo og sin tid...så det jeg har av egentid til blant annet blogging, er noe jeg setter veldig pris på, og elsker å være såkalt kjedelig.
      Jeg er også så kjedelig at jeg ikke liker alkohol, og har ikke smakt det siden tenårene.
      Jeg synes det er viktig å fylle tiden med det som gjør oss glad <3, og det virker som at du gjør <3
      Dessuten så er jeg så takknemlig for at du blogger så ofte som du gjør, og takknemlig for at jeg har fått lov til å bli kjent med en liten bit av deg gjennom den <3 Samtidig må jeg si at du har en utrolig søt datter, som bryr seg om deg og elsker deg sånn, hun vil jo bare det beste for den fine mammaen sin <3Klem fra meg

    2. Du gjør hva du vil, det gjør jeg også, og det er vi som avgjør om vi har et kjedelig liv eller ei. Lev livet ditt som du vil:) Enig med deg 🙂

    3. Det viktigste er at man selv koser seg 🙂 Hvis man ikke selv koser seg lenger, DA er det på tide å gjøre noe. Men så lenge man er fornøyd sev så er det det viktigste 🙂

    4. frodith: det er jo sant:) det kan hende at jeg blir helt annerledes når jeg blir pensjonist:) men den tia, den sorg:) men nå, nyter jeg mitt kjedelig og artig liv:)

    5. passion4lifeandtravel: så koselig å lese at det er ikke bare jeg som er kjedelig i følge andre:)
      Synd at du ikke bor i nærheten. Da kunne jeg melde på salsaskole:)
      Jeg er også utrolig glad å bli kjent med deg:) så lykke til med vårt kjedelige artig liv:)

    6. Å, ja…det det hadde vært så kos å ha deg på salsakursene våre, jeg tror du hadde koset deg <3 Veldig synd at du ikke bor i nærheten, for jeg hadde kommet på besøk, så kunne vi ha det såkalt litt kjedelig sammen :-). ja,thi hi... egentlig er vi heldig...som kan velge et såkalt kjedelig liv, helt av oss selv <3

    7. Man må jo ikke drikke alkohol når man møtes da, man kan jo ta en kaffe eller vann for den saks skyld 🙂 Koselig med besøk og dra på besøk, men veldig hyggelig med blogg også 😉 Ha en fin kveld!

    8. Så søt datteren din er, som bryr seg så mye om mammaen sin<3 Jeg lever det samme livet som deg, og jeg kunne ikke tenke meg å gjøre det annerledes. Jeg synes det er godt med roen det gir, dette "kjedelige" livet. Jeg tror nok barna våre ennå ikke har fått nok livserfaring til å se at venner og "levelivet" kan gjøres i små porsjoner og likevel være fullverdig 🙂

    9. monalsverden: takk for at er ikke det eneste kjedelig menneske her på jord:) jeg bare spøker. Livene våre er ikke kjedelig. Vi er nemlig lykkelig.
      Takk for besøket:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg