Bryllupsreise

Tenk det! To gamlinger som skulle på bryllupsreise. For vi er nemlig ikke unge lenger. 50-åringer er vel gamle for de som er i 20-30 åra, men for pensjonister er vi fortsatt unge.

Etter å ha vært gift i snart 23 år, kunne vi endelig gjøre det. Bryllupsreise!

Jeg og mannen min giftet oss i 1990. Bare en enkelt seremoni hos Sørenskriveren. Brylllupsreisen  ble tilbrakt  på båten der mannen min jobbet.  Linken til historien: My soulmate

Etter det, jeg var nødt til å jobbe, studere, ta vare på hus og hjem og unge. Og derfor hadde vi ikke prioritert å reise alene sammen. VI har jo selvfølgelig hatt ferie sammen men datteren vår i mange andre land, men denne gangen ble bare jeg og manne min. Så for meg ble det bryllupsreise for andre gangen. Men mannen min sa at for han er det bryllupsreise hver dag sammen med meg. Han føler det slik:)

Vi skulle ta et tidlig fly dagen etter, derfor dro vi hjemmefra dagen før. Vi bor jo langt unna flyplassen.

 Den dagen, syntes jeg omgivelsen var ekstra  vakker. Jeg var virkelig glad.

Vi tok hurtigbåten til Trondheim by. Reisen tok en time.

Men da vi ankommet Trondheim, ble det plutselig overskyet. Tok noen bilder på vei til hotellet hvor vi skulle overnatte.

Bondene har sikkert høstet kornene nå.

Kjørte forbi Rica Hell Hotel. En spesiel hotel pga navnet. Hell er helvete på norsk.

Her overnattet vi. Noen minutters gangavstand fra fyyplassen Værnes.

Dette er rommet.

og meg som var ung engang:)

Solnedgangen var i hvert fall nydelig.

Dagen etter…..

45 minutter med fly til Oslo og tre timer til Barcelona.

Hello Barcelona!

Jeg var så spent å se dette landet hvor mine forfedre kom fra. Min farfar var spansk og derfor jeg følte litt ” connection” med folket. Dessuten var Filippinene under spansk herredømme i mange år og det er mange spanske ord blandet i filippinsnk språk. Kommer jeg til å forstå noe? Har jeg noe likhet med dem? Mange spørsmål.

Så her er meg i Barcelona. Kommer flere bilder  i neste innleggene. Håper du kommer på besøk igjen for dette er virkelig et vakkert sted.

JOY

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg