Alderdommen

 

Håper morgen hos deg er fin og du nyter den men en kopp te, eller kaffe med en god frokost.

Hos meg prøver jeg å gjøre dagen god, selv om jeg våknet med smerter i hele kroppen og føler meg som en hundre år. Kanskje en hundreåring har det bedre enn meg når den har ikke smerter.  Men som noen har sagt ” Ikke klage når det regner, men heller danse i regne.”

 

Se kildebildet

picturesource

Sitat Marie Curie

Dere må glede dere over livet hver eneste dag,

ikke vente til det hører fortiden til med å oppdage at det var en god tid! –

Ikke sett deres lit til kommende dagers lykke.

Jo eldre man blir, jo

mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand,

en gyllen gave…

 

Picturesource

 

                                                                                        Sitat Per Arneberg

Din egentlige alders tid er summen av de tidløse øyelikk i ditt liv.

Se kildebildet

I dag skal jeg på jobb.

AM- car klubben skal ta med seg noen beboere på sykehjemmet der jeg jobber til en ” senior-cruisin” dag. Da passer det utmerket for meg å være ledsager for dem, jeg som føler meg som en hundre år!

 

Ønske deg en god lørdag!

                                                                                       

12 kommentarer
    1. Ja det er av og til man kan lure på hvordan man føler seg når man nærmer seg hundre, når man allerede nå FØLER seg som HUNDRE 🙂 hehehehehehe men heldigvis er ikke alle dager like.
      Koselig med Amcar-cruise for de på sykehjemmet.
      Ønsker deg en god dag og håper det blir bedre og bedre dag for dag!

    2. Jeg håper kroppen din kom seg etter hvert, og jeg håper du får en kjempefin dag på jobb 🙂 Kjempetøft med slik “senior cruisn” 🙂
      Kjenner igjen stivhet om morgenen, for jeg er også stiv i achillesscener, hæler og ankler hver eneste morgen. Da er det bare å ta en varm dusj for å myke opp. Likevel er hver eneste dag en kjempestor gave <3 🙂
      Jeg må ha en god kopp kaffe om morgenen .)
      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og en fortsatt kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    3. Toril: Takk Toril. Man glemmer sine egne smerter når man kan gi glede til de eldre. Prøver å hvile innimellom så det har gått bra.
      Gud gir meg styrke til å klare hverdagen som Han sikkert gjør til deg!

      Ny dag igjen i morgen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg