Dagens hjertesukk

Dagens hjertesukk
Hva er det vi gir til Gud? Til verden? Til oss selv? Hvem prioriterer vi? Står Gud først elles sist i våre prioriterings liste? Vi står først i hans liste. Bør ikke vi gjøre det same? Alt vi egentlig har tilhører Gud. Han kan gjøre det han ønsker med dem. Familie, jobb, hus og hjem. Alt vi eier og rett og slett våre liv. Men det vi kan bestemme over er vår vilje og våre tanker. Gud gir oss valg. Hvem ville vi velge? Gud eller mammon? Hans rike som fører til liv eller verdens rike som fører til døden. Jeg håper at vi alle sammen velger den rette. 


Bønn: Kjære Gud, la oss forstå at Du er vår hyrde slik at vi ikke sette vår lit til verden og eller oss selv. Hos Deg, blir behovene våre dekket. Du kan gi oss visdom når vi ber om det. Visdom til å takle hva enn måtte komme. Takk for råd som Du gir når vi er fortvilet. Fred midt i livets stormer. Ledelse når vi ber om det. Og nok kjærlighet til å vinne over alt. Nok styrke til å kjempe imot strømmen. Takk for at vi kan finne hvile hos Deg når kraften svinner hen. Du er kilde av livet og Du overfører til oss ny giv, ny mot, ny styrke og nytt håp. 
Takk for hjelp til å mostå verdens fristelser. Verdens piler som prøver å trenge igjennom og bryter ned troens skjold. Prøver å mislede oss til veien som ikke fører til liv. Til åndelig forfall. Takk for Dine ord som er tilgjengelig 24/7. Minn oss Herre til å bruke dem, til å lytte på hva Du har å si. Å søke Ditt nærvær slik at fienden ikke får adgang i oss. Takk Jesus for Ditt dyrebare blod som renser, leger og frelser alle som tror. Livets gave. Jeg ber for hver og en Herre. Amen. 

10 kommentarer
    1. Kjempebra skrevet som vanlig av deg <3 🙂 Tusen takk for den kjempefine og varme bønnen du avslutter innlegget ditt med.
      Det er kjempeviktig å prioritere å ta vare på våre medmennesker.
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Jeg tror på at vi uansett kommer den samme plass etter dette livet. Ja uansett om man tror eller ikke, går i kirken eller ikke. Jeg vet om trossamfunn her i Norge som ikke har kirke- Smits venner, pinsemenigheten og Jehovas vitne. Men de har forsamlingshus.
      Jehovas vitne tror på at det er kun de som vil komme til paradiset. Ikke vi andre som er kristne. Men det er kanskje slik med alle trossamfunn, ja at de tror at det er kun de som kommer til paradiset etter døden.
      Muslimer ser på oss som ikke er muslimer som vantroende. Over 61% av Koranen og referansebøker, Hadith og Sira inneholder klare ordrer til muslimer om hvordan de skal hate, drepe, forfølge, undertrykke, ydmyke og lemleste Ikke-muslimer(vantro). De skal rett og slett utrydde de som ikke er muslimer.
      Det er faktisk helt forferdelig at man kan leve etter en slik tro!
      I bud nr. 5 i bibelen står det skrevet: Du skal ikke slå i hjel!

    3. poesimylife: Du har gode poeng her min venn. Det står det også at hvis vi leter etter sannheten finner vi den. Jeg har funnet min sannhet, den som står i bibelen og jeg velger å tro i den retningen fordi jeg har både erfart og følt Guds nærvær og hans hjelp i mange tilfeller:)
      Men det er opp til hver enkelte. Vi velger den som vi synes er rett for oss.
      Klem og ha en fin helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg