Sjømat og annen mat

Hei! Hvordan dagen din har gått hittil?

Min dag har vært litt hektisk. Etter å ha vasket huset, laget jeg en rett som min mann hadde ønsket lenge. Han hadde kjøpt blekksprut på en Asia butikk for at jeg skulle tilberede det akkurat som min mor hadde laget til han da vi var på Filippinene for mange år siden.

Her er den. Kokt i kokosmelk med masse chili.  Spises nå i kveld.

Og datteren vår som er i Sri Lanka akkurat nå på ferie  spiste også sjømat: fersk sjøkreps, krabbe, sverdfisk, kongereker og chips med hvitløk- og limesmør.

Men middagen ble inntatt hos søsters i dag. Og der var det mer enn nok mat. Vi var 12 stykker til bords.

Dessert

 

Enn du? Liker du sjømat retter?

Hva har du spist til middag i dag?

 

15 kommentarer
    1. Ganske rolig dag. Handla på formiddagen og har spist pizza på et spisested rett borti gata for oss nå ..Liker sjømat godt, men bare spist blekksprut på hotell for mange år siden 🙂 Chili gir god smak..men ikke så mye da..da kan det bli litt vel “hott “.. :)) Klem <3

    2. Ser jo veldig godt ut..men er ikke så glad i sjømat altså….skulle ønske..men nei..klarer ikke helt sånne spesielle ting..er litt kresen..hihihi..Håper dere koste dere!

    3. Ser kjempegodt og delikat ut 🙂 Selv er jeg allergisk mot sjømat. Samme hva jeg spiser. Da får jeg kraftig hodepine (migreneaktig) og oppkast. Jeg får heller nyte de fine bildene med delikate tilberedte maten 🙂
      Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld <3 🙂
      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    4. vel jeg har spist slik akkar eller blekksprut en gang og det holdt for min del :=) men sjømat skjennerelt spiser vi ofte her i huset.I dag er det lørdag og tradisjonen tro har vi risengrynsgrøt på lørdagane :=)

    5. I dag har vi stort sett vært i bilen 😀 Kjørt hjem fra Sverige og det er nesten 40 mil. Så det har vært magert med middag. Så herlig å lese om dine tradisjoner med så mange flotte familiestunder 😀 tusen takk 🙂

    6. Toril sin hverdag med musikken: Oi! Det er ikke bra. Jeg kjenner også noen som er allergisk mot sjømat. Heldigvis er det mange annen som vi kan spise enn sjømat:)

    7. Her så det ut til å være mye godt! Har smakt blekksprut, men dessverre så var det ikke noe for meg. Men veldig spennende. Og det er mye annet godt innen sjømat, og det har du også her ser jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg