Dagens dagbok

 

I dag sto jeg opp da solen begynte å vise sine stråler…det vil si veldig tidlig. Etter en stille stund med Gud og et blogginnlegg, begynte jeg dagen med å ta fatt på husarbeid.  Vel, etter frokost det da. Det er en del av tingene jeg gjør hver lørdag…husvask. Men jeg klager ikke. Jeg er takknemlig for at jeg har et hjem. Vel, det er ikke noe problem i hvert fall å finne støv for dem danser jo i luften og bare lander der det måtte passe dem. Men bort må de…i hvert fall en liten stund.

Mens jeg vasket badet, hørte jeg på radioen at de snakket om barbecue og grill. Og da selvfølgelig fikk jeg en ide for hva vi skal ha til middag. Og det passer jo utmerket fordi solen skinner sin strålende glans og da er det ikke noe problem å grille ute.

Så her er middagen:

Grillet koteletter, laks, grønnsaker og reker, salat og bagett. 

 

Etter middagen, kikket jeg ut i hagen…ja blomstene begynner å spire og løvetann er i full blomst, både på min og naboens hage.

 

Vel, fint vær og da måtte jeg bare ta fatt på hagearbeid for jeg har bare nettopp begynt. Så mye tørre kvister under hekkene og tørre blad. Fikk skikkelig trim. Jeg skulle ha gjerne hjelp fra min mann, men han ligger jo og har vondt i halsen også videre. Stakkers mann.

Her har jeg samlet kvistene…det blir min manns jobb å levere det til søppelplass. Når han blir frisk selvfølgelig!

Jeg tenkte at jeg skal hvile litt, men jeg har et liggende prosjekt som venter å bli ferdig. Holder på å hekle en ugle…så jeg bør jo kanskje fortsette med det.

Men dagen er enda ung, så vi får se hva jeg får det til:)

Kanskje jeg drukner igjen i en bok  som jeg gjorde i går kveld. Leste en bok ( engelsk roman) til halv ett om natta.

Tittelen av boken er ” Red- The New Rulebook” skrevet av Joy Ohagwu. Veldig spennende.

Det er den første  av 9 seriebøker som jeg lastet fra Amazon. ( Christian suspense Series)

Enn du?

Hva holdt du på med i dag?

Ligaya

6 kommentarer
    1. Støvet kommer fort det..hehe.. Deilig med nyvaska til helga..her vaska mannen gulvene i går :)) Maten ser deilig ut..vi har ikke grilla enda i år..
      Vakre blomster, kul skygge og artig grønn ugle..du er flink til mye forskjellig syns jeg :)) Vi har vært i butikken i dag og ordna litt ute på verandaen :)) Lørdagsklem <3

    2. Så flink du er…jeg har også gjort litt ute idag…men det ble ikke store tingene..bare ryddet det litt fint foran huset…Så har jeg slappet av og tatt livet med ro..er alene i helgen, og kan styre tid og gjøremål akkurat som jeg ønsker…litt deilig det også….God bedring til mannen og ha en god kveld! Maten så himmelsk god ut…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg