Jeg ble rørt!

Nå er vi kommet til nr. 4 av Miss Mommys  gjør en forskjell challenge.

 I dag kommer jeg igjen til kort, fordi selv om jeg hadde med meg kamera  til arbeid, hadde ikke jeg funnet noe som fanget min interesse.

Men hvis jeg får lov til å vise et bilde som rørte mitt hjerte, vil det være dette bildet. Bilde er fra Filippinenne. Hjemlandet mitt.

Hun er en dame som selger alle slags sjømat på gata regn eller sol. Hun sykler rundt i nabolaget og gjøre rent fiskene for dem som ville kjøpe fisk og gratis til og med. En måte å tjene penger. Til tross for vanskelig jobben, smiler hun like fint.

 

Det rørte mitt hjerte fordi jeg hadde også prøvd slik for mange år tilbake, bare at jeg hadde ikke sykkel. Jeg gikk rundt under solens hete eller regn med to bøtter i hendene og spurte folk om de ville kjøpe fisk. Jeg hadde mange utrivelig erfaringer med den jobben blant annet da jeg gikk forbi en gruppe menn som drakk, da vil dem heller kjøpe meg isteden av fiskene jeg selger. Har skjedd  også at jeg ikke klarte å selge alt og det ble ikke noe fortjeneste for strevet.  En dag, sto jeg og speidet etter en transport som kunne frakte meg til stedet der jeg ville gå rundt for å selge fisk, var det noen som hadde klart å stjele mine to bøtter med fisk. Jeg var så lei meg fordi jeg var avhengig av pengene jeg kunne tjene fra fiskesalget og i tillegg forsvant hele kapitalen sammen med fiskene. Mens jeg sto der og grått,  kom da plutselig  en mann med våpen gjemt under jakken sin og sa til meg at han kunne hjelpe meg å fange tyvene fordi han kjenner dem, men at jeg må møte han på en vist plass en kveld. Og da ble jeg enda mer redd og sluttet med å selge fisk på gata. Jeg lurer på hva denne damen opplever når hun er ute og selger fisk…..

Men tommelen opp til denne damen!

I dag,  har jeg en jobb jeg elsker og jeg slapp å være redd hver gang jeg skulle på jobb og har fast inntekt hver måned.

Avslutter med et bibelvers som hadde hjulpet meg i alle de årene.

For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren.

Fredstanker og ikke ulykkestanker. 

Jeg vil gi dere fremtid og håp.

Jeremia 29:11

 

JOY

 

20 kommentarer

Siste innlegg