Fikk vondt i hjertet

 

Jeg fikk vondt i hjertet, ikke på grunn av at jeg er syk eller har kjærlighetsorg. Det gjelder denne katten som heter Moses. Han er nabokatten.

Det var en kveld da eieren ringte på døren vår og spurte om jeg hadde sett katt deres. En grå katt. Og jeg sa at det hadde jeg ikke.

Etter at det har gått en uke h, gikk jeg forbi garasjen vår sammen med søsteren min og svogeren. Vi skulle på et møte. Da hørte min svoger at en katt mjauet inne garsjen vår og da vi kikket mellom sprekene under, syntes vi at vi hadde sett to svarte øyne.

Men da jeg åpnet garasjeporten, var det ingen katt å se. Og jeg kisset og mjauet etter katten og trampet med føttene, men det kom ikke noen katt. 

Det var kveld da og det var ikke mye lys i garasjen, så jeg fant ut at jeg skule lete igjen dagen etterpå.

Dagen etterpå gikk jeg opp på garasjeloftet og der så jeg en katt som jeg prøvde å jage ut. Hun sprang og jeg trodde at hun hadde sprunget ut. Det var fullt oppi garasje med mye ting og tang og jeg kikket overalt, men fant ikke katten.  

En uke etterpå kom jeg hjem igjen etter et møte og plutselig så jeg en katt  oppi ved-dungen i garasjen. Men da jeg skulle jage den ut forsvant den igjen i mørke. Jeg trodde at jeg klarte å jage den ut og ble fornøyd med det.

En dag jobbe mannn mint i garasjen med en av bilene våre og han trampet på noe som lignet avføring av en katt. Så gikk  han opp på garasjeloftet og der var  katten til naboen vår. Han klarte å jage den ut..så det pga. det var dagtid. Etterpå  ringte han naboen for å fortelle at katten Moses var ikke dø, men han hadde vært innestengt inne garasjen vår. Og gjett om naboen ble glad. Men Moses kom ikke hjem til dem før dagen etterpå. Heldigvis, det endte godt. Han hadde spist rockwool isolasjon som var lagret oppi og drakk sikkert snø fra bilen vår. Takk og pris for at han overlevde. Men jeg hadde vondt av han. Men han er nå lykkelig gjenforent med familen sin. 

Har du en katt eller har hatt en lignende opplevelse med en katt?

Deler bilder av soloppgangen i går utenfor mitt vindu som avslutning på dette innlegget.

Joy
 

16 kommentarer
    1. Jeg fant en herreløs kattunge på noen mnd i garasjen til naboen , der jeg bodde før.
      Ingen vedkjente seg kattungen, mor var bort.
      Så vi tok den i hus og ga den mat. Den ble i 6 mnd, men forsvant en vinternatt, uten at vi vet hva som skjedde, siden har ingen sett den. Mulig reven tok den.
      Kjedelig, men det skjer nok stadig vekk, oftere en vi aner, spesielt på vinters tid. De søker varmt rom.

    2. Å så bra at pusen kom seg vell hjem igjen til familien sin! <3 Tenker at de var glade da!
      Og så fine bilder av den nydelige soloppgangen! 😉

    3. Det er ikke noe gøy når katten forsvinner. Men godt han overlevde!
      Jeg mistet min katt i rett over 1 mnd! Det var ganske skummelt! Han kom heldigvis hjem igjen, og da var det rett til dyrlegen med han for en sjekk <3

    4. Marielle Bratthammer: Jeg skjønner det fordi min katt forsvant også i over to uker. Jeg var så lei meg, men hun kom tilbake men gjorde det igjen året etter:) Nå er hun hjemme.
      Fint at katten din kom tilbake. De har ni liv virkelig:)

    5. Nydelige bilder!! Ja vi har jo katt også, og den var innesperret i en søplekontainer hos naboen.. Så den var borte noen dager..men var like hel etterpå..Det er dessverre vanlig at katter blir stengt inne..de gjemmer seg jo så godt..Heldig katt og fikk hjelp!

    6. Nydelige bilder, og søt kattepus <3
      Så godt at det endte bra 🙂 De har mange liv, kattene, så derfor klarer de seg så godt over lenger tid. Men rart den mjauer sånn, og ikke vil ut når den først får muligheten.
      Jeg har en katt selv. Og den var en gang borte i en hel måned. Vi fant den igjen på finn.no. Det er en skikkelig kosete pus, som i ettertid ikke har vært borte herfra i mer enn ett døgn. Helt til nå. For nå har den vært borte i 2 døgn, og jeg aner ikke hvor han er. Krysser fingrene for at han vender tilbake snart 🙂

    7. Du lager nydelige bilder med kameraet! 🙂
      Vi hadde katt da jeg var liten. Den fikk unger på 17. mai en gang, slik at vi kom for sent til barnetoget. 🙂

    8. Jeg hadde en pus som var borte et år før han dukket opp igjen sånn bare for å fortelle at han hadde funnet seg en annen familie å bo hos siden vi hadde fått en kattunge. .. han besøkte oss ca hvert halv år i mange år før det ble stopp 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg