Fjelltur!

 

 

God morgen mine venner! Har dere sovet godt i natt?

Det er søndag og det er egentlig en hviledag. Ja, hviledag i hvert fall for meg som har vært på en lang fjelltur i går sammen med mannen min. 

Her var jeg…klar til å gå på en fjell tur. Fjelltur som jeg trodde at vi skulle sove i skogen fordi vi har gått oss bort da vi skulle på hjemturen.  Og vi som ikke hadde fyrstikker engang og det var ikke signal på mobiltelefonen.

Men heldigvis, etter å ha gått over en time i skogen, fant vi en sti som førte til sivilisasjon 🙂

Her var utgangspunktet. Fint vær selv om det var kald vind.

Vi skulle til Osplikammen.  Har aldri vært der før og jeg var glad for at min mann gikk med på å bli med fordi han var ikke begeistret på fjellturer.

Han trives best i havet.

 

Osplikammen (285,3 moh.)[1] er det høyeste punktet i Ørland kommune i Sør-Trøndelag, og ligger i Rusasetfjellet på grensen mellom Ørland og Bjugn kommuner.

Navnet Osplikammen kommer fra treslaget osp; navnet Rusaset kommer av Røstads seter. ( Wikepedia)

 

Troll?

Vær med til den første delen av turen…fordi den har vært lang….

Viser frem bildene jeg tok på vei opp. 

Jeg synes det var fint med kontrastene mellom trærne, himmel og dalen

 

Artig når man finner skyene nede på bakken

Her er gressene fortsatt brune

Vi trodde vi nærmer oss hver gang

Men det kom flere daler å gå gjennom etter hvert

Et dødt tre blant de levende

To troll?

Vakre skyer

Stiene var gjørmete og fuktig

Enda et troll?

Vi gikk og gikk og enda kom flere daler

Enda mer

Og da regner jeg med at du er sliten allerede så vi forsetter til  neste innlegg. Håper du blir med neste gang!

Enn du? Har vært på en fjelltur i det siste? Har du noen gang gått bort?

 

Avslutter med dagens bønn:

Himmelske Far..takk for freden denne morgenen.

 

Ditt nærvær og Dine ord.

 

Takk for visdom som Du gir til hver og en som spør.

 

La oss ikke være i veien for Ditt verk, men være en kanal for Deg.

 

Jeg ber for at Du kan gjøre gjerninger gjennom oss.

 

Vi skal støtte og gi oppmuntring til hverandre. Være ydmyke og lydige.

 

Jeg ber i Jesu navn!’

 

Amen

 

16 kommentarer
    1. Såg igrunn ut som en kjempe pen tur! Liker slike turer.
      Hvor får utfordret seg og brukt kroppen myye. Er du støl i dag?
      Gikk meg bort på fjelle når jeg var 12-13 eller noe.. vi var 3-4stk som vsr på tur, men rotet oss skikkelig bort i nytt område.
      Men vi hadde tlf dekning da, sp vi fikk sakt fra til foreldrene våre, så de gikk ut og lette og fikk med flere, så etter 7timer ble vi funnet! Hahahaha
      Husker bare de var kaldt siden det var snø, vi var på skiituur.
      Så var godt og komme hjem da ja!:)

    2. Moving On: Har litt vondt i kroppen da, men ellers bra tatt i alder i betrakning. hi hi.
      Så du opplevde det. Det var skremmende faktisk men det gikk bra likevel:)
      Jeg skal i hvert fall på fjell tur igjen for det er deilig for kropp og sjel:)

    3. Jaja gikk veldig bra! Og siden vi hadde kontakt med voksne mennesker ganske jevnlig, så var det heller ikke så skremmende, men mer betryggende!:)

    4. Stilige leggvarmere du hadde på deg :)) Og det så ut som et fint sted dere hadde vært på tur..skikkelig skog :)) Jammen bra dere fant frem til slutt..for det er litt kaldt om natta enda:)) Vi har gått ei lita runde ved elva i byen i dag vi..og der går vi oss ikke bort..hehe… Kos deg videre i dag :))

    5. annebe: Leggvarmere måtte jeg ha pga. det var veldig kaldt. Svigermoren strikken dem for mange år siden.
      Ellers er jeg takknemlig for at vi fant veien hjem til slutt:)

    6. Godt at du fikk med deg mannen da 😉 Ha en flott avslappende søndag 🙂
      Min dag har vært alt annet enn avslappende. Jeg har laget kaker til mannen som har bursdag i dag. Og alt som kunne gå galt gikk galt med de, så jeg måtte begynne på nytt. Heldigvis ferdig nå, så håper jeg han blir fornøyd 🙂

    7. Ja, jeg har nesten gått meg bort flere ganger 😀 Jeg og søsteren min…Men vi kom oss fram til slutt 🙂 Og det gjorde dere også skjønner jeg. Men det er litt ekkelt når det skjer… Uff. Så fine bilder du fikk underveis da. JEg følger med neste gang også så klart <3 klem <3

    8. Finnes ikke noe bedre enn en deilig fjelltur. Bare slappe av og nyte Guds frie natur. Det gir ro i sjelen.
      Flotte bilder 🙂
      Klem

    9. frodith: Ja det var sikkert flere som har gått seg bort en gang eller flere ganger på slike turene. Godt at vi har funnet veien hjem igjen:)
      Klem også fra meg:)

    10. Tusen takk 🙂
      Nei, i dag ble det ikke som de skulle, men tror nok at Sukrinen som jeg brukte i stedet for sukker må ta en stor del av skylda … Det gjør det 😉 og godt er det 😉

    11. For en vakker og vidunerlig natur, ingen tvil om hvem den største kunstneren er 🙂 Jeg har ikke hatt en så omfattende deg, men tuslet noen km med mine firbente venner 🙂 Glad dere kom dere trygt hjem(men husk fyrstikker) :)) Ha en velsignet dag min venn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg