Dagens…

Hei mine venner! Håper at de har sovet godt i natt og kan starte dagen i en fredfullt omgivelse. He hos meg kan jeg ikke si at det er slik. Ute vinden uler det som den skulle ha fått betaling og mannen min er i gang med å børe hul på murveggen for å sette på plass en ny vedovn som han har kjøpt. Den gamle ovnen har jo gjort  sin trofaste og lange tjeneste og trenger å pensjonere seg hos oss.  Men pensjonistene har vi fortsatt bruk for. Den gamle pensjonisten ( ovnen) skal få et nytt  hjem. Min man skal gi den til en kreftsyke mann som har en vedovn som er nesten ubrukelig. Og det er jo fint at den fortsatt kan brukes en stund. Som sagt, det var ikke ikke noe fred å få her hjem hos meg. Katten spratt opp fra sove kurven sin og skjønte ingenting. Det er jo verre en nyttårsaften for hennes øre, vil vil jeg tro. Husvasken kan jeg også vente med ettersom det blir jo skitten likevel etter at mannen min er ferdig med å sette inn en ny vedovn.

 

Ja, ja…jeg må underholde meg selv imens da og fant:

Dagens vits:

En ungkar hadde vært i dyrebutikken i Fredrikstad og kjøpt seg et kjæledyr, en papegøye. Da han kom hjem med papegøyen, forsøkte han å lære den med nye ord. Men papegøyen var ikke interessert og bare skrek og bannet hele tiden. Etter en stund mistet mannen tålmodigheten og skrek til papegøyen:

– Hvis du ikke slutter å banne, hiver jeg deg ned i fryseren!

Papegøyen fnyste og fortsatte med banningen. Mannen tok tak i fjærkreet, lempet  det i fryseren og smalt igjen lokket.

En time senere åpnet han fryselokket på gløtt og tok ut den skjelvende papegøyen. Han spurte om den hadde lært.

-Ja, jeg skal aldri banne mer, sa papegøyen, – men fortell meg, hva hadde den kalkunen gjort?

Smil

Minner :

I går  hadde jeg  invitert   datteren med kjæresten og svigermor til middag. Servert filippinske retter som kalles for pancit og menudo med ris.

Fortsatt sommerminner ettersom jeg hadde bloggfri i sommer og fikk ikke blogge om de:)

Jeg skulle til en sommerfest med ” Taste of the earth” gruppen

Og det  var kurvfest 

og her var vi: Koselig gjeng

og solnedgangen den kveld…vakkert ikke sant?

Avslutter med dagensbønn:

God morgen Kjære Gud. Ute regner det og det blåser, men takk for tak over hodet og et varmt hus. Ja, i livet, møter vi forskjellige stormer underveis, men med Deg i våre liv, kan vi føle oss trygge. Takk for påminnelse om å ikke gi opp. At vi ikke skal skamme oss over Dine ord, for det er kraft og liv i den. Gjennom Dine ord får vi kunnskap om Deg og Din rettferdighet. Jeg ber for hver og en jeg er glad i til å finne glede i felleskapet Ditt og Dine ord. Tro på Deg og leve med Deg. Jeg ber det i Jesu navn.

JOY

Enn du? Har du fortsatt noen gode minne rå dele:)

 

14 kommentarer
    1. Her blåser og regner det også. Vi skal på shopping i dag og se om vi finner noe fint på salget. I kveld får vi besøk av vennepar 🙂
      Deilig med ny vedovn. Og så fint at dere gir den til noen som trenger den 🙂
      Du var nydelig i den røde kjolen 🙂 Ønsker deg en strålende dag joy 🙂

    2. Her i hovedstaden snør det i dag. Dagen skal startes med noen hyggelige innesysler. Så får hunden og jeg ta en tur ut i snøen litt senere.
      Herlig med gode minner man kan plukke frem.
      Mange flotte bilder.
      Ha en flott lørdag;)

    3. Det blir godt å få ny ovn 🙂 Flotte bilder og oppdateringer du legger ut 🙂 Her er det kommet en del snø i natt men er for lite til å gå på ski. Maten så foressten deilig ut. Kos deg videre i dag 🙂

    4. Så kjekt at mannen har komme hjem. Skjønner han er i full gang med å fikse ting med samme han har kome heim. Blir godt å få det ferdig.
      Her har det ikkje blåst enno, Er spent på om vi merker noe til Nina når ho kjem. Bar grisever med regn og sludd og av og til rein snø.MEn som sagt ikkje vind enno. Kanskje vi ikkje merker noe. Tida får vise.
      Koselig bord og god mat såg det ut til at det var under middagen i går.
      Så herige sommerbilder fra sommerfesten din. Kjekt å ha slike bilder å kose seg med når veret er som det er no. HA ein fin lørdags ettermiddag. klem vennen

    5. Her starta dagen heldigvis litt roligere ..hehe…men bra å få ny ovn da :)…her er det fint vær ..men kom litt snø på formiddagen .
      Var som vanlig mange flott bilder her..så kan ikke kommentere alle ….men friskt og fint det bildet av deg i kjolen…nydelig 🙂 Fortsatt fin helg <3

    6. gretashobby: Her ser det ut som det er full storm nå. Det snør og det blåser kraftig. Hvis lyset går, da har vi ikke vedovn å fyre med ved akkurat nå:)
      Vi får gjøre det beste ut av det:)

    7. Koselig med bildene dine fra i sommer Joy 🙂 Fint vi får se dem nå da 🙂 Veldig herlig å se bildene av all maten også, mye god mat kan jeg tenke meg ja. Håper du har fått ovnen på plass nå da 🙂 Her har det snødd i dag, OG vært sol . Og jeg har vært på shopping 🙂 Koselig <3 klemmer lørdagsklemmer <3

    8. Blir godt med en ny vedovn da og flott at den gamle kommer til nytte . Her er det en del vind nå, så sønnen min og jeg holder oss pent i ro innendørs. Krysser fingre for at det blåser forbi oss i løpet av kvelden/natta.
      Den maten så skikkelig deilig ut, ble litt sulten jeg nå 🙂
      Ha en fortsatt god helg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg