Heklet grytekluter!

God dag mine venner! Hvordan går det med deg/ dere?  I dag, føler jeg med bedre enn i går og da jobbet jeg i dag. 

Hva er som er nytt her hos meg egentlig? 

Vel, denne uke hadde jeg klart å hekle to par grytekluter fra garn rester. Tenkte å lage flere for å gi til mine barn og søsken på Filippinene som hjemkost gave i mars når jeg drar dit på besøk.

Her er de to parene:

Har også bakt kaker til de eldre: Muffins og formkake

Og til slutt deler jeg fortsatt sommerbildene som jeg har på lager og sitater innimellom bildene:

Som lauv er du og jeg. Fort skjelvande, og fort borte.

Tarjei Vesaas

Husk at all skjønnhet på jord bor i de evige ord: Jeg elsker deg.

Bjørstjerne Bjørnsøn

Jeg har måttet omfortelle Descartes; jeg tenker på deg, derfor er jeg. 

Anne Knudsen

Kjærligheten blir større og edlere i motgang!

Gabriel Garcia Marques

En tid i livet hadde tatt hverandres hender og vært smertelig forbundet. Men virkelig venner ble de først da de hele var over. 

Liv Ullmann

Ta vare på din glede og din latter!

Der ligger kjærligheten til livet og til menneskene.

Anna Wahlgren

Kroppen består av 70% vann, resten er heller  ikkje kjensler.  

John Hollen

Å elska er ikke å våkta, men å sjå ein annan veg i rett tid.  

Alf A. Sæter

Avslutter med dagens bønn:

Jeg våkner før hanen galer i dag, dvs. klokka 4 om natten, men er takknemlig for jeg i det hele tatt fikk sove pga. hostingen. 

Kjære Gud, jeg ber for denne dagen. Gi meg den styrken jeg trenger slik at jeg kunne gjøre mine plikter i dag.

Takk for mannen min som kommer hjem i dag. Da blir da bryllupsdagen, jul og nytt års feiring for oss igjen.

Takk for hjelpen jeg fikk på arbeid i dag. Snille engler som gjorde dagen min lettere.

Takk for hus og hjem og mat på bordet. For at jeg ser, hører og føler.

Takk for alle mine kjære, venner og kjente. Takk for nye ideer og  muligheter som Du gir til oss hverdag.

For Dine engler som passer på hver og en.

For hjelp til å gå gjennom vanskeligheter.

La oss se med åndelige øyne, høre Din røst og føle med Ditt hjerte.

La oss oppleve Ditt nærvær uansett hvor vi drar hen, slik at vi ikke gjør noe galt. 

Jeg ber i Jesu navn. 

JOY

 

16 kommentarer
    1. Amen 🙂 Håper du blir helt frisk nå og får velsignet tid med mann hjemme 🙂 Flotte grytekluter du hadde laget, de setter de nok pris på (men mer at du dukker opp på besøk ) :)) Ha en velsignet dag:)

    2. Så fine de gryteklutene var…jeg har fått noen slike runde av noen..og de er mine favoritter å bruke 🙂
      Baksten så jo vellyket og god ut …og mange flotte naturbilder 🙂 Klem<3

    3. Godt nytt år min venn , ble gla for å lese at det står bedre til med hosting og at du ar det bra og så flott med at mannen din kommer hjem da , dere må ha en super tid framover nå <33 Ønsker deg alt det beste for 2015 =) og godt å høre at du skal reise til philipinene snart , det blir nok fint på alle måter <33
      Klemmer <33

    4. Godt og høre at formen din blir bedre og jeg syntes du er snill som tar og baker så de eldre får noe og kose seg med til kaffen sin. Nydelige bilder med flotte ord og en vakker bønn for dagen. Men nå må du kose deg så mye med mannen din som du ikke har fått sett på leeeeeenge og jeg ønsker dere en fin tid sammen. Blir fine grytekluter og sikkert godt mottatt når du skal reise i mars. Så du rekker nok og lage flere par innen den tid. Klemmer fra Marianne.-))

    5. Så mye koselig du har laget for å gi bort 🙂 Både til de hjemme og til de eldre 🙂 Jeg fikk lyst til å hekle grytekluter jeg også 🙂 Det har jeg aldri gjort 🙂 Herlig farge på dine da. Spesielt de øverste likte jeg godt 🙂 Kjempefine bilder også 🙂 Stor klem fra meg <3

    6. Hobbystua: Tusen tusen takk for hjertevarme kommentar. Du er så snill og god:)
      Ja,, jeg skal gjøre det. Han kommer i åtte tiden med båten.
      klem fra meg og ønsker deg god kveld:)

    7. Godt nytt år.
      Ser ut som du har hatt nok å gjøre i det siste :D. Mange fine bilder også.
      Her går dagene for fort, men kommer etter hvert med en skikkelig bloggoppdatering tror jeg. I kveld ble det bare litt tanker herfra.
      Klem

    8. God morgen. Fikk visst ikkje med meg dette innlegget ditt i går. Ja aj, bedre seint enn aldri. Så flink du er som bruker restegarn og hekler opp gaver. Det blir flotte gaver og så har du garn liggende. veldig lurt. Tror eg skal vere flinkere å bruke restegarn eg og etter kvart.
      Du har jammen masse bilder liggende. Tåken liker jo ikkje eg, men på dine bilder, ser den faktsik fin ut. Føler emg innstengt i bygda når tåken ligger ned i fjella eg da.
      Håper du tålte å vere på jobb i går og at dagen i dag er super vennen

    9. gretashobby: God ettermiddag til deg min venn. Det har gått bra selv om jeg hostet mye. Snakket og hostet innemellom:)
      Men det er snart helg og jeg får slappe av litt.
      Ellers er jeg glad for at jeg får bruke garn rester til noe fint. Ja, har masse bilder igjen på lager og dem er god nå ha i mørke dager:)
      Sender varme Klem til deg;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg