Min andre familie!

For dere som har fulgt meg lenge, har dere sikkert fått vite at jeg har 3 barn på Filippinene og seks barnebarn. Hvorfor de ikke bor her hos meg er veldig lang historie og det var også hjerteskjærende som jeg også hadde fortalt her i bloggen for en stund siden. Men jeg har god kontakt med dem og hadde snakket med to av dem og barnebarna i skype sist julen.  Historien her (http://happy.blogg.no/1389207341_08012014.html )  og her (http://happy.blogg.no/_min_historie_reisen_til_norge.html)

Men artig å se bildene deres som jeg vil dele med dere. Bildene siste julen og nytt år.

Her er min er min eldste sønn og hans familie. Det eldste barnebarnet begynner å bli stor nå.

Og deres julemat. Består av små retter i mange forskjellige slag som er typisk på Filippinene. 

 Deres Nytt År!

Og en tur  til i en park på Filippinene. Det er vel litt kaldere tid der nå, ettersom de har jakker. Ca 18 grader

 

Her er min yngste datter der og hennes mann og barn. Det er hun som ligner meg.

 Her er deres Nytt Års mat

 

Min eldste datter til høyre da de samlet sammen før hun skulle til arbeid juleaften og hennes to barn er i bildet sammen med min eldste sønns barn.

Og her er alle mine 5 barnebarn unntatt jenta til venstre. Hun er mitt tantebarn.

 

og i dag fikk jeg et forsinket julekort fra min eldste datter der som fikk meg til å felle en tåre.

Hun har ikke internet  hjem hos seg og derfor fikk jeg ikke chatte med henne og ungene, men hun sendte et  kort til meg. 

 

 Det alltid noe rørende når man får et kort med selv skreven tekst. Det kommer  fra hjertet.

og til venstre siden hadde også hennes barn skrevet vakre ord til meg.

De sa at de skal prøve å gjøre det så godt på skolen fordi de har meg som et  godt eksempel. Takket også for julegavene og sa at de elsker meg.

Jeg er glad i alle mine barn og barnebarn. Gleder meg til å treffe dem i mars, for da jeg skal besøke dem.

Enn du? Har du dine barn i nærheten?

JOY

20 kommentarer
    1. For en herlig gjeng :)..og fint du kan følge med dem på denne måten..og enda bedre ..at du skal møte dem snart ::)
      Jeg har jo mine gutter ganske nær..og ser dem minst en gang i uka ..og det er koselig <3

    2. Så koselig å se jul og nyttår et annet sted i verden. Og de så ut som en fin familie ja 🙂 Koselig at vi får se dem 🙂 Deilig mat så det ut til også 🙂 Så kos at du skal dit i mars, blir du lenge da? 🙂 Klemmer <3

    3. Så kjempeflott og nydelig gjeng <3 🙂 Jeg skjønner godt at du gleder deg til å treffe dem. Kjempekoselig at du deler bildene med oss.
      Ønsker deg en kjempefin mandags ettermiddag 🙂
      Klem fra Toril

    4. Hei Joy, du har en stor og flott familie 🙂 Godt du kan skype med dem, på den måten er de ikke så langt unna. Begge mine døtre bor hjemme enda 😉

    5. Hei, så fine barnebarn du har. Kjenner jeg blir rørt av din historie. Må ha vært ubeskrivelig ondt å forlate dem der, jeg kan ikke forestille meg den smerten. Begge mine barn bor hjemme, og jeg elsker dem over alt på jord. Men kanskje har din reise hit bidratt til en forandring for de der hjemme og livet ditt her har du også gjort godt. Nå er du kanskje mer hjemme her enn der..

    6. Det er en vakker familie du har, og du er heldig som har god kontakt med dem:) Jeg har tre barn, men to bor hjemme enda, og den tredje er hjemme så ofte hun kan 🙂 Nå er hun i London og sender bilder og meldinger hver dag 🙂 Man er velsignet som har fått friske snille barn 🙂 Håper du snart får besøke barn/barnebarn og får tatt mange vakre bilder 🙂 Klem fra din venn.

    7. fjellgeitbundingen: Tusen takk for omtaken og du har rett i det du sier. Det var smertefullt, men jeg måtte gjøre det for bedre fremtid for dem og meg. Heldigvis, har det gått bra med dem og med meg. Jeg takker Gud for det.
      God morgen og ha en fin dag til deg.

    8. Fotsporene: Tusen takk. Jeg er takknemlig for Gud som hadde gitt dem til meg og tok vare på dem når jeg ikke har vært tilstede for dem. Jeg måtte jo jobbe og forsørge dem slik at de kunne gå på skole og ha en bedre fremtid.
      Sender varme klem tilbake.

    9. Kjære gode venn. Så herlige bilder av din familie på Filipinene. Dei ser ut som ein glad gjeng. Så fint kort du fikk også. Skjønner at du gleder deg vilt til å dra å besøke dem i mars. Det må vere vondt å bo så langt unna, uten å kunne dra ned ofte for å besøke dem. Regner med at du hadde veldig gode grunner for å ta det valget du gjorde å flytte til Norge. HAr ikkje fått med meg der du skrev om kvifor du gjorde det. Kan du linke til det innlegget?
      Ingen av barna elelr barnabarna sjølvsagt bor her hos oss. Det er 4 timers kjøring til to av barna. Ein av dei ahr familie og to barn. Så er det 8 -9 timers kjøring på sommeren til dattra med familie. I nerleiken av ho bor søster og mor mi også. Og ikkje alngt derifra bor brødrene til T og bror min. Bare vi som bor akkurat her. Men vi flytter innen 2 1/5 år østover til dem. Ha ein fin dag vennen. klem

    10. gretashobby: Tusen takk Greta. Ja, det var tøft, men det gikk bra heldigvis. Det er vel mening med alt. Jeg hadde funnet frem linkene og takk for at du er interessert å lese dem.
      Takk for at du fortalte om dine:) Om noen år, bor de nærmere dem:) Heldigvis, har vi skype nå og kan prate og se dem uansett avstand.
      Jeg ble hjemme i dag pga jeg hadde nesten ikke sovet i natt pga hostingen og har skikkelig vondt i hodet og hele kroppen pluss halsvondt. Tok igjen to paracet i 5 tiden og sovnet til klokka halv ni. Det blir vel bedre i morgen:)

    11. Åh, du vakre Joy♥ Hjertet mitt brister for deg og historien din (jeg leste de to innleggene du linket til), så uendelig vondt og sårt for deg og barna dine, jeg har ikke ord engang. Noe så fryktelig vondt for en mor å oppleve! Og det viser meg bare enda mer hvilket nydelig menneske du er, så ydmyk og takknemlig og som alltid priser Herren – du er virkelig et unikt menneske, du:) Og din yngste datter er svært lik på deg, ja! Det ser jeg kjempegodt av bildet:) I det hele tatt er dere en svært vakker familie, ingen tvil om det:) Ønsker av hele min sjel at dere kan få treffe hverandre mye oftere fremover♥ Takk for at du deler noe så personlig med oss, det er sterkt gjort og det er sterkt å lese. Beste klemmer!

    12. Fromfat2phat: Tusen takk kjære deg for dine hjertevarme ord. Det var tøft, men jeg er takknemlig for at Gud har tatt vare på hver og en gjennom de årene. Gud velsigne deg og ønsker deg en god daf min snille venn:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg