Den første dagen i året!

Godt Nytt År mine venner der ute! Yes, vi har begynt med det  nye året og fjoråret ble bare et minne for oss.  Men, vi må kunne prate først om nyttårsfeiringen vår…kan vi ikke det? Hvordan gikk nyttårsfeiringen din?

I ihvertfall kan jeg begynne med min:)  

Jeg deler først de ordene som står i dagboken som jeg har kjøpt:

Du har fått 365 gaver som du skulle pakke opp sakte en dag om gangen.

Nyt de små overraskelsene og øyeblikkene.

En dag vil du se at det var disse som var det store øyeblikkene.  – Bjørg Thorhallsdottir

I går begynte dagen min med arbeid fra 8.00 til 12.00. Avspaserte resten av arbeidstimene  Timene  gikk veldig fort. Etterpå var jeg innom butikken for å handle en del varer jeg skulle trenge til matlagingen. Jeg hadde nemlig invitert min datter med kjæresten sin, min svigermor, min eldre søster og mannen sin til nytt årsmiddag. Jeg hadde gledet meg fordi det var første gangen jeg skulle gjøre det siden jeg kom til Norge. Å feire nytt år hjem hos meg sammen med flere enn mannen min og datteren vår. Som sagt, mannen min er fortsatt ombord, så det ble et minus der.

Omsider, ble middagen ferdig og alle kom for å delta i måltidet og samværet. Maten besto av stekte kylling lår marinert  med min hemmelige marinade:) waldorf salat, poteter, gulrøtter, ris og vår ruller. Litt norsk og litt filippinsk mat.

Svigermor måtte jeg redigere bort fordi hun ville ikke bli publisert:) 

Så det blir det frukt salat og krem brulee til dessert og kaker etterpå . Laget på filippinsk måte:)

Glemte å ta bildene av resten:)

Kvelden gikk rolig for seg. Vi hadde pratet,  sett litt på tv og spilt scrabble.

De unge paret dro hjem i 10 tiden for å være sammen med litt yngre generasjon før klokka slår tolv:)

 Min svigermor dro også hjem, mens jeg og min søster med mannen sin ventet til klokka slår tolv hjem hos meg.

Vel, ettersom de dro i hjem i halv to tiden, ryddet jeg ikke alt den natta.

Og første dagen min i år ble brukt for rydding, oppvask, gjøre rent og klesvask.

Ganske vanlig dag ser det som ut.  Spiste til og med bare mat rester fra i går kveld:) Tok til og med middagshvil før jeg tok fatt på å skrive noen ord.

Men dagen min begynte egentlig med morgenandakt som jeg er veldig avhengig av.

 I Guds nærvær henter jeg inn styrke og inspirasjon hver dag. 

Så jeg avslutter innlegget med dagens bønn for oss:

Godt Nytt År vår Gud. Takk for det nye året.

For nye muligheter, utfordringer, overraskelser, lærdom, velsignelser og nytt liv.

Jeg ber for at jeg ( vi ) skal fortsette den veien Du har vist oss.

At vi skal leve hverdagene våre etter sannheten fra Dine ord. 

La oss bruke de dagene som Du gir til oss til å gjøre den rette, være en inspirasjon i ord og handling.

Prioritere rett. Søke stedene som gir næring til kropp, sjel og ånd.

Fyll lengsel i hjertene…lengsel etter Ditt nærvær.

Gi oss visdom til livets tøffe valg.

Og igjen takk vår Herre. I Jesu navn jeg ber.

JOY

 

13 kommentarer
    1. Det hørtes ut som en fin dag du hadde 🙂 Og litt norsk og litt filippinsk høres veldig bra ut 🙂 Så ut som dere koste dere 🙂 selv om du sikkert savnet mannen din. Jeg hadde mer vanlig kveld, med jobbebukse og pizza, men det var deilig 🙂 Og i dag har vært en alminnelig dag, med litt hekling, reise hjem fra mamma og litt middag. Jobb igjen i morgen, men planlegger også litt rydding i løpet av helgen. Få kastet noe, så jeg får plass til noen ting 🙂 Stor klem og godt nytt år 🙂

    2. Hei vennen. Det var eit veldig koselig innlegg du hadde i dag. Skjønner at dere koste dere. Kjekt å kunne samle familie fra begge familier. Det vart ei heilt annleis nyttår enn vårt da. Vi var åleine vi to for første gang siden vi blei foreldre. Eller rettere sagt for første gang siden vi traff kvarandre. for over 36 år siden. Men det var koselig det og. Litt annleis, men det er ein dag det er godt mulig å vere to ein på.
      Maten høyrtest veldig god ut. Godt med rolige dager etter slike dager. V isløver berre i dag. Så får vi begynne å gjere litt att i morra. HA ein fin kveld vennen.

    3. Så bra du koste deg ..selv om mannen ikke var hjemme….:) ..så ut som du hadde stelt i stand god mat og koselige omgivelser..Her var eldste sønn på besøk..så det var god mat og film…rolig og behagelig…slik det passer meg best :)…Godt nytt år til fine deg<3

    4. Deilig måte å feire starten på et nytt år 🙂 Feiret med to av tre barn og besøk hos familie, før middag (kalkun) Og avsluttet med å møte mer familie ute for å sende raketter og hilse det nye året velkomment 🙂 håper du får et velsignet år min venn 🙂

    5. Et riktig godt nytt år kjære Joy:-) Så koselig at du hadde noen fra familien din til nyttårsaften selv om det sikkert var sårt at din mann var på jobb. Og jeg tror nok alt du hadde laget av både mat og kaker smakte kjempegodt da du lagde litt fra begge nasjonaliteter. Og samværet med sine kjære teller aller mest:-) Så jeg må bare ønske deg en fortsatt fin start på det nye året og snart er det helg igjen. Klem fra Marianne:-)

    6. Hobbystua: ja, det var koselig Marianne:) Håper at du også hadde en fin feiring:) Mannen kommer hjem på onsdag, så det blir nok bra:)
      Ønsker deg og dine et godt nytt år og klem fra neg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg