Dukken Victoria!

God dag mine venner der ute! Det er en ny dag igjen til å nyte. Gjøre noe godt for oss selv og andre. Være kreative. Ta imot og gi!

Jeg elsker egentlig jobben min, men av og til er det godt å  ha litt fri fra jobben til å kunne dyrke mine hobbyer som å hekle dukker. 

Disse dukkene heter Victoria. Det er bare kledet i forskjellige antrekk.

Fant oppskriften fra denne boken.

Egentlig hadde jeg begynt å hekle denne sist sommer, men jeg fikk ikke ånden til å gjøre den ferdig før nå.

Slik så kroppsdelene ut!

Min versjon av dukken Victoria.

Jeg fikk ikke øynene til å se slik ut som det var på bildet, så jeg laget min egen versjon. Hårene forandret jeg også. Jeg synes at det er artig å gi min egen  preg på dukkene jeg lager. Hva synes dere?

Her uten nese

med nese

Ellers vinter kom her hos meg og farget omgivelsene hvit!

Vakkert

Vinterens magi!

Enn du/ dere? Hva har dere gjort i går?

Avslutter innlegget med dagens bønn for deg og meg!

For de som tror…

Kjære Gud, jeg ber for hver og en som tror her i det frie landet

til å bruke friheten  til å spre ditt budskap.

Budskap om kjærlighet, tilgivelse og frihet!

Jeg ber for Dine ord når til stengte hjerter.

At dine ord skal dufte som parfyme 

som vekker sansene.

At det skal gi trøst til de som lider.

Legedom for de som er syke

og lys for de som er i mørke.

Jeg ber i Jesu navn.

Amen

Ha en fin dag til alle!

JOY

20 kommentarer
    1. God morgen vennen. Det var ei flott dukke. Og skal eg vere 100% ærlig, så var di dukke, mye finere enn originalen. Det var så mye mer liv i din. Kjempeflott var den. Du er jammen flink til å hekle.
      Deilig med dager der ein kan nyte hobbyien sin for dere som er i jobb og har travle dager ellers i året. Du får nyte dem og så blir det vel godt å starte på jobb att, når høgtida er over. Kjem vel snart heim din kjære mann også no?. Fortsatt fin dag vennen

    2. God morgen søte deg <3 Så fin dukke!:-D Kan du se hvem hun egentlig ligner på ?.:-D Forbokstaven begynner på f..:-D Jeg er spent på om du ser det samme som meg ..hihi . eller er det jeg som har for mye fantasi i hue mitt.:-D

    3. gretashobby: Tusen hjertelig takk for fine ord:)
      Ja, jeg får nyte fritiden og håper at det blir litt tid hobby også:)
      Mannen min kommer hjem den 7. Januar
      Da blir det julfeiring igjen;)
      Ønsker deg også en deilig dag:)

    4. 10 poeng til deg 😀 Tenkte på Frodith med første øyekast 😀 <33
      Nå har jeg nettopp vært ute i bare morgenkåpa for å gå på fotojakt..hihi 😀 Naboene tror vel at det har klikka helt for meg fordi jeg løper rundt på lekeplassen med kamera å knipser helt vilt rundt meg..hehe 😀
      Ønsker deg en finfin søndag; Joy 😀

    5. Så fint at du har fått heklet litt igjen da 🙂 Jeg har ikke heklet siden kalendergavene 🙂 Den som du har heklet ble finere enn de andre synes jeg, det er noe med å sette eget preg på ting 🙂 Og det er jo SÅ moro å hekle 🙂 Oi…nå så jeg at dere synes den likner MEG. Og det er en ære i så tilfelle 🙂 for den var så fin. Jeg vil gjerne likne den 🙂 I dag er det på besøk til bror 🙂 og i morgen jobb igjen 🙂 Fortsatt god romjul til deg 🙂 Klemmer <3

    6. frodith: Ja, jeg storkoser meg:) artig å kunne lage noe som ligner på deg Frodith:)
      takk for at du liker den:)
      Artig med brornog søster:) koselig å være sammen med familien:)
      Ja, i morgen jobber vi igjen.
      kos deg med dagen:)

    7. Heisan Joy:-) Her har du tatt noen flotte vinterbilder og en artig dukke du har heklet. Det er noe med og sette sitt eget preg på det en lager så syntes den ble riktig så fin. Og jeg har sett innleggene dine fra julen og ser du har hatt det koselig med familien din med god mat og ikke minst få være sammen:-) Og en nydelig bønn har du avsluttet med her. Vil få ønske deg en fin romjul og så må du ikke slite deg ut med snømåkingen:-)

    8. Så fin dukke du har laget 🙂 synes faktisk din var finere enn i bladet. Nydelige vinterbilder har du tatt også 🙂 Håper vi får litt snø her også snart. Sov godt i natt 🙂

    9. Det var moro dukke 🙂 Du lager mye fint og bildene dine er fulle av stemning, som igjen passer godt til bønn 🙂 Ha en velsignet natt min venn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg