Etter 24 år!

Tenk å være gift med en og samme mann i 24 år! I disse dager hvor det er lett å skille seg fra hverandre når problemer dukker opp, når man blir lei av hverandre eller har funnet noen andre som er bedre, er vi egentlig en av dem som holder ut sammen i så mange år.

Yes, det var mange som har spådd at ekteskapet vårt ikke kom  til å vare lenge. Jeg fikk høre mye rart om han  og  derfor   mener folk at vi ikke passet ilag. Men vi fikk bevise det motsatte. Vi er skapt for hverandre. Han er jo så snill som et lam. En svigermors drøm:)

Og jeg har fått høre at han giftet seg bare med meg pga. han hadde ikke noe annen valg og at jeg giftet meg med han for å få bli i Norge. Masse fordømmer. Har ikke de tenkt at det går an å forelske seg med en tre barns mor som meg? Og jeg ble også forelsket og så mannen bak de dårlig beskyldningene, som ikke stemte i det hele tatt. 

Gjennom alle de årene vi har bodd sammen, har bare kjærligheten vokste opp mer og mer og vi er som hånd i hanske. På grunn av hans tålmodighet og støtte hele veien, har jeg klart å skaffe med en utdannelse, arbeid og forsørget mine barn på Filippinene. Jeg kan telle med fingrene mine de få gangene i året  hvor vi kunne bli uenige om  en ting. Men vi er enige at vi er uenige og går videre. Jeg skulle tro at jeg har vært en snill kone og trofast mot han ettersom han er så lykkelig sammen med meg. Jeg ser det i hvert fall i hans øyne og hvordan er han sammen med meg.

I dag feirer jeg og mannen min 24-års bryllupsdag.  Men ettersom han er ombord på båten igjen…må jeg vente til han kommer hjem igjen.

Slik så vi ut for 24 år siden.

Første gangen jeg så denne mannen, holdt han på å plukke tørre kvister på gårdsplassen sin. Jeg betraktet denne mannen og følte en tiltrekning. Og da jeg festet blikket der han bor…tenkte jeg…der  skal jeg bo en dag. Og riktignok, her bor jeg sammen med denne mannen som får fortsatt mitt hjerte til å banke hver gang jeg ser ham. Hver gang jeg ser blikket i hans øyne med beundring og kjærlighet til meg.

Jeg kan ikke takke Gud nok for at Han har gitt med en snill, omtenksom, hjelpsom, en god lytter, romantisk, og elskelig mann. Vi savner hverandre mye pga. han er  ofte borte på grunn av jobben, men den forsterker bare vår kjærlighet til hverandre.

Og slik ser vi ut nå!

Gratulerer med bryllupsdagen min kjære!

Og han er den beste pappaen for datteren vår:)

 

Hva med deg min venn?

Er du gift/ samboer og har bodd sammen lenge?

JOY

 

27 kommentarer
    1. Så koselig bryllupsbilde – skikkelig typisk 80-tallsbilde 😛
      Vi har jo bare vært gift et halvt år 🙂 Men trives veldig godt 🙂 Så herlig at dere motbeviste alle fordommene 😉

    2. Så koselig 🙂 Gratulerer masse Joy 🙂 Og det med andres oppfatninger…det skal man ikke bry seg om. Selv om jeg skjønner det må ha vært slitsomt i starten. Men aldre folk vet ingenting 🙂 Man vet selv hvordan ting er, og folk burde ikke mene så mye om ALT mulig… Jeg er også samboer med han jeg traff for ca 20 år siden. Og sikkert mange som har ment mye om det også 🙂 Men vi holder sammen vi <3 Kos deg med dagen, selv om han ikke er hjemme. Gøy å se bilder av dere både DA og NÅ 🙂 klemmer <3

    3. frodith: Tusen takk! Du har rett i det. Nå ser jo folket hvordan vi er som ektepar og da sier dem at vi passet perfekt sammen:)
      Du har jo vært sammen med din samboer nesten like mange år som oss. Og det tror jeg ikke noe problem , for du er er så snill som dagen lang:)
      klem fra meg også:)

    4. Gratulerer så masse med dagen. Og for ei fin historie. Så godt at dere har vist bygda og verden at dei tok fulstendig feil. Vi har så lett for å dømme. Det viktigste er at dere veit at dere er rett for kvarandre og viser kjærleiken tl kvarandre. Ble rørt av å lese om dere. Må vere litt tungt å ha tre barn på Filipinene, men du treffer dei vel forholdsvis ofte. Gratulerer igjen.
      Vi har vore gift i 34 år og elsker jkvarandre fortsatt veldig veldig. HAr hatt våre skjær i sjøen, men vi har ordnet opp go da blir jo kjærleiken bare sterkere. Er så godt å vere to. Ønsker dere lykke til i dei neste 24 åra ++

    5. Gratulerer så mye med 24 års bryllupsdag! Det er imponerende 🙂
      Vi har vært gift i 19 år så langt 🙂 Selvfølgelig har det vært oppturer og nedturer, men vi løser det og går videre 🙂 Lykke til videre 🙂

    6. Gratulerer så mye …så fin historie , men leit å høre om folks fordommer…bra dere stolte på dere selv og valgte hverandre…og så fint at dere fortsatt trives godt med hverandre :)..Jeg har jo vært gift med mannen min i 33 år…og vi stortrives sammen 🙂 Kos deg med dagen <3

    7. Gratulerer så mye på bryllupsdagen 🙂 Må vær herre gi dere VELDIG mange flere år sammen 🙂 Bare vært gift i 7 år vi, men kjærligheten vokser dag for dag 🙂 Håper du får en super dag, selv om mannen er ute å reiser 🙂

    8. Gratulerer så mye med hele 24års bryllupsdag Joy,og det er en stor bragd i våres dager det:-) Og historien din bak det er jo bevis på at Dere har klart det og folk som sa noe annet kan bare skamme seg. Alle har vel hatt både gode og vonde dager i et ekteskap men en kan bare ikke gi opp for lett og så får en heller jobbe litt for og få alt til og fungere. Dere var skjønne på bryllupsbildet og fortsatt like flotte etter så mange år,og en vakker datter har dere også sammen. Trist at din mann er til sjøs nå men slik er det når en har en jobb utenfor huset. I dag har jeg bakt Budapestkake og det passet jo godt for da jeg jeg være med og feire dere:-) Har selv bryllupsdag nyttårsaften og da er det 17 år,men har vært sammen i 21 år. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag og jeg håper du koser deg:-))

    9. Åå så koslige bilder av dere.
      ja folk har det med og opne munnen når fe ikke burde Gjøre det!
      Gratulerer så mye med 24års bryllupsdag fineste du! Kos deg og Gjør noe fint ut avdagen!!<3
      Har kun vært i et forhold i snart 1år, så vi er fremdeles ganske nye! Hihi

    10. Gratulerer med 24 år! Wow, det er lenge det 🙂 Håper det blir mange flere på dere! Selv har jeg og mannen holdt sammen i 27 år og vært gift i 17 … Oj, fikk litt å tenke på selv der. Så hyggelig bryllupsbilde av dere og for en nydelig datter dere har 😉 Ha en fredelig og fin førjulstid, Joy!

    11. Moving On: Tusen takk:) Det er nå slik folk er. Man dømmer andre ut fra deres oppfatninger. Vi kom godt av det heldigvis.
      Ønsker det også mange lykkelige år med kjærlighet:)

    12. Hobbystua: Tusen hjertelig takk for hjertevarme varme kommentaren:) Og gratulerer til dere som feirer bryllupsdagen på nytt årsaften:)
      Fint at du bakte budapest kake for dagen:)
      Datteren vår kom på besøk og vi koste oss med god salat og brød:)
      Skal ut og spise middag sammen med venninner i kveld:)
      Ønsker deg god helg og klem fra meg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg