Dagbok

Yes, dagbok!

Er det flere ute der som liker å skrive sine tanker i en dagbok?

Dokumentere hva som har skjedd den dagen, gode eller dårlige minner eller skrive sine tanker.

Å blogge er på en måte å skrive en dagbok også, bare at dagboken er åpen for alle og vi skriver kanskje ikke alt i den offentlige dagboken. 

Kanskje ikke alt tåler dagens lys…

Jeg er en av dem som liker å skrive, men min dagbok inneholder også mine andakter og bønner som jeg elsker å gjøre daglig. 

Pluss visdoms ord jeg finner på Internet som inspirerer meg og hva jeg kan være takknemlig for den dagen.

Men tilbake til dagboken…den hemmelige.  Jeg var på besøk på en kunstgalleri en dag og fant denne dagboken som er utmerket for å notere forskjellige ting.

Ser slik det på innsiden. Forskjellige sitater

Kjøpte denne dagboken i Levanger da jeg var på siste tur sammen med dem jeg gikk på kurset med

og jeg fikk dem til å skrive navnene deres i dagboken som dere ser til venstre.

Hun er den som har laget dagboken, tror jeg

Her står det: Drømmer jeg skal gjøre til virkelighet. Har du drømmer du har lyst å gjøre til virkelighet i år 2015?

Jeg har i hvert fall det og en av dem er å reise til Filippinene på besøk eller andre land.

På andre side står det: Jau, det kan jeg greie.

Jau, det går nok an.

om noen vil seie

Dei trur jeg at jeg kan.

 

Den neste siden står det: Dette elsker jeg å gjøre:

Dette misliker jeg å gjøre:

Finn ut hvordan du kan gjøre mer av det du elsker og mindre av det du misliker.

Dagboken inneholder mye om ulike sitater, oppmuntringer, inspirasjon pluss bilder. Så jeg ble forelsket i den. 

 

Jeg kjøpte dagboken i Galleri Fenka i Levanger. Der er de mange ulike kunst å få kjøpe.

Her skal jeg skrive litt  i min offentlig dagbok:

Dagens vits: 

– Jeg har hørt at det skal bo en her som har opplevd et jordskjelv?

– Ja, det er Sneteptre.

– Det var da et merkelig navn.

– Ja, men før heter han Pettersen.

 

Dagens middag tilberedt av min mann

Pepperbiff med bakt potet og tilbehør 

Laget risboller på arbeid

og bakte kake

Tok nissebilder på butikkene da jeg gikk en tur med en eldre dame.

Montert denne strikket dokken

og denne bamsen fra strikkede lapper

Heklet hatt i sen høsten

Avslutter med noen ord til ettertanke og bønn for deg og meg.

Kallet!

Vi har et kall alle sammen. Skapt til å gjøre ulike ting. 

Skap til å tjene hverandre og Gud og hans formål. 

Skapt til å inspirere og å elske.

Til å bidra noe i samfunnet

Bønn

Kjære Gud, la hjertene våre være hundre prosent overgitt til deg.

Ha Deg med uansett hva vi gjør .

Hellige Ånd, lede oss til stedene vi bør gå.

Menneskene vi bør snakke.

Gi oss de ressursene vi trengs.

La oss få oppleve Din helbredende  kraft virke i oss hele veien.

Fyll oss med glede særlig når livet bringer mye sorg.

Å være takknemlig under alle forhold fordi alt som skjer i oss har en hensikt.

Hjelp oss til å finne den.

Jeg ber i Jesu navn.

JOY

 

11 kommentarer
    1. Den dagboka var fin også med sånne fine sitater :)..Da jeg var yngre hadde jegdagbok..nå har jeg en “syvende sans”som jeg notere litt i hver dag..hvor jeg har vært osv..fin å se tilbake i..:)
      Så mange fine ting på bildene over her…og han mann din lager god mat virker det som…Klem fra meg<3

    2. annebe: Tusen takk for besøket og fine kommentaren. Ja, mannen min er super snill:) Men han reiser vel til båten snart som betyr at jeg må lage middagen min deretter:)

    3. Jeg liker å skrive dagbok for det offentlige , føler ikke jeg får tid til alt så da har jeg valgt blogg . For da kan jeg være litt sosial på en måte også liksom 🙂 Prate og bli kjent med folk bla . Men hadde ordentlig dagbok som liten da :)) Og sant ikke alt man vil legge ut på nett 😛 Sånn er det bare 🙂
      Flotte bamser du har laget og stilig den hatten ja 🙂 Jeg har ett ønske om å inspirere andre gjennom teater neste år , har gjort det før så …og savner det men vi får se 🙂 Nydelig biffmiddag var det også 🙂
      Uansett det var en super flott og veldig spesiell dagbok , smart med oppmuntringer og slikt <33 Nydelig bok det der :)) Veldig smart hun som har kommet på alt som står i den virker det som ja :))
      Ha en flott kveld videre nå min venn <33 Klem til deg :o)

    4. Herlig fin dagbok. Godt å a noe å skrive i hvis det er behov 🙂 Jeg skriver nok mest på bloggen og har ikke så mye privat jeg skrier ned. Det liknet veldig på sitater og tegninger/grafikk av Bjørg Thoraldsdottir, men ikke sikker på om det var henne på bildet egentlig. Fin var den uansett 🙂 Du har en variert dag på arbeid, det er koselig. Mye forskjellig innhold 🙂 Ha en fin kveld <3

    5. frodith: Ja Frodith. Det er hun som har laget dagboken og sitatene og tegningene. Bjørg Thoraldsdotti:)
      Ja, artig å være på arbeid. I morgen skal vi ha julemesse:)

    6. cathrinehenriksen: Ja, når vi har en blogg, blir da liten tid til dagbok egentlig:) Håper vi kan ordne blogginnleggene som en bok / dagbok en dag. For det går an å gjøre det som jeg forsto:)

      Takk for besøket og for hjertevarme kommentaren som alltid. Ha en god kveld til deg også 🙂

    7. Fin dagbok,man burde nok alle skrive ned ideer og tanker 🙂 Og som vanlig mange fine bilder 🙂 Ha en super kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg