Gamle, men vakre!

Tittelen passer godt egentlig for de  eldre som bor på sykehjemmet der jeg jobber.  Ansiktene er rynkene, men bærer preg av skjønnheten de hadde da de var yngre.

Skjønnheten både inne og ute. 

I dag var jeg ute på tur med en beboer på sykehjemmet og tiden jeg tilbrakte med  henne er bare himmelsk. Vi hadde det så artig at arbeidsdagen gikk som en drøm.

Men jeg har også vært på en tur sist høst og besøkte Praha byen. Bygningene var gamle, men vakre og det var en opplevelse å se dem.

 

Her er bildene jeg tok da min mann og jeg var der på en kjærlighets tur. Jeg valgte å kalle det fordi jeg opplevde at vi var som kjærester på ny da vi var der,  selv om vi er jo kommet halvveis hundre:)

Her er noen eksempler av de gamle , men vakre bygningene

Det er mye historie som ligger bak de bygningene, men jeg husker ikke lenger. Turist guiden fortalte mye, men slik er det når man blir gamle, hukommelsen svikter litt.

Enn du? Føler du deg av og til gammel? Eller synes at  jeg å bli gamle er en fin ting. Vi kan jo være vakre selv om vi er gamle. Ikke sant? 

Mer om ferien i Praha i neste innleggene.

JOY

 

17 kommentarer
    1. Masse flote bilder av gammle men vakkre bygninger. Er bra at dere var på kjærestetur. Vi er kjærester fremdeles vi rett som det er. Og vi har vore saman i 36 og vore kjærester i 36 år. Det er jo slik det skal vere.
      Å ja eg akn føle meg gammel på dårlige dager, når kroppen er dårlig da er eg gammel. Men når kroppen funker da er eg ung igjenn. Inni er eg like ung som da eg var 20. HA ein fin kveld

    2. Alt som er gammelt er litt sånn at det har sjel i seg nesten og mennesker som er gamle ja de som har ekstra god sjel de stråler og da kan man se det vakre lettere i dem også <33 Antikk f. eks er også vakkert fordi det er sjel i det på en måte ;)) Flotte de byggningene du har tatt bilde av :)) Og synes ikke du ser ut som du er halveis til hundre jeg , mulig du har gode gener ;)) hihi ...
      Det som er dumt med å bli gammel er at man snart skal dø ....men man har jo så mye visdom b.l.a og mye livserfaring . Kloke er man på både det ene og det andre , ja tror det er mye bra egentlig også med å bli gammel kommer bare ikke på alt nå :)) Men ja rynker er jeg litt redd for å få selv , men jeg kommer nok likevel til å føle meg ung innvendig ;)) Være litt barnslig liksom 😀
      Haha og jeg føler meg litt gammel fordi jeg ikke er så flink på data , nyere teknologi og slike ting ....jeg henger liksom ikke med , vil helst leve litt i fortiden der ;-D
      Klem til deg Joy og en fin kveld videre <33

    3. cathrinehenriksen: Du har skrevet mye visdomsordene her at jeg måtte bruke hjernecellene til å fundere de du hadde skrevet. Vakkert sagt.
      Jeg føler meg gammel når kroppen ikke strekke til mer og jeg har lyst til å gjøre utrolig mye:)
      Klem fra meg også og ha en fin kveld også:)

    4. gretashobby: Takk! Av og til tar vi slike turer, men vi er også mye kjærester hjemme som dere. Vi har vært gift i snart 24 år, ikke så mange år som dere, men vi er snart der:)
      Jeg kan si det samme om meg når jeg har dårlige dager:)
      Klem og ha en fin kveld også:)

    5. Åja , ja jeg skreiv litt mye så ble kanskje litt rotete 😮 Beklager det , var ikke meningen altså <33
      Men ja takk <33 Ja det er sant når kroppen ikke strekker til er det lett å føle det sånn , har også hatt sånne følelser men da var jeg jo hardt skadet ....så er vel ikke det samme . Bortsett fra at jeg beveget meg som en 100 åring , haha ;-D

    6. cathrinehenriksen: Du skrev ikke mye rotete ord, det var mye visdom i ordene dine som er verdt å huske på for meg:) Du er flink med ord og har mye gode ord på lager:)

    7. Enig..mormoren min er 95, og hun er vakker..på alle måter :)Så koselig at du hadde så fin dag på jobben 🙂
      Den kjæreste turen tror jeg nok var koselig ja, og morro å se så mange flotte byggninger :)..og du vinker jo så blid og fornøyd..og stilg var du også 🙂
      Vakkert handler mer om utstråling enn alder..så vi kan absolutt være vakkre selv om vi er “gamle” 🙂
      Klem fra meg <3

    8. Så koselig at du kunne ta med deg en av beboerne ut på luftetur i dag og det setter nok vedkommende stor pris på vil jeg tro. Pent gjort av deg og eldre mennesker er jo bare så herlige og takknemlige av seg også. Vi har nok mye og lære av den eldre generasjonen. Du er en dyktig fotograf og tar masse flotte bilder og det er artig og se fra turen Dere hadde. Og glemsk kan jeg være rett som det er også,så du er ikke alene om det. Du er en flott dame og skriver skjønne ord for dagen så du har hodet på rett sted:-) Ønsker deg en nydelig kveld og en klem fra meg skal du få:-)

    9. annebe: DEt er sant. Jeg beundrer de eldre på arbeidsplassen min. Jeg elsker deres væremåter og takknemligheten. De er så forskjellige som utfyller hverandre.
      Tusen takk for besøket og god kveld til deg og klem:)

    10. Jeg føler meg langt i fra gammel, men elsker gamle ting og bygg. Syns det er så mye penere de gamle byggene som det er lagt mye arbeid ned i. Skulle virkelig ønske Oslo var mer fylt opp av slike hus, er så mye trist og kjedelig. De fleste byggene du har tatt bilder av er kan lett overgå slottet vårt i Norge og bare det er i grunn litt sørgelig.

    11. Noe som heter de gamle er best. … tror det passer på både mennesker og bygninger 🙂 Syns gamle mennesker og bygninger har en fred og skjønnhet som ikke er mye av i dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg