Når livet er tøft!

Er det noen kjenner seg igjen? Hvordan  skal jeg begynne?  Egentlig er jeg en dame som liker å spre glede rundt meg.Men når det hagler av problemer fra den ene og de andre som hver og en sliter med og jeg selv er i en elendig forfatning, da må jeg bare legge byrdene til Han som har kontrollen over alle. Hvis ikke  havner  jeg i kjelleren. I kjelleren er det mørk og kaldt, i hvert fall hjem hos meg . Derfor vil jeg prøve isteden å se på det positive enn å fokusere på de negative.

Ja, ja. Hva som har vært positiv i dag da til tross for alle dårlige nyhetene?

I dag på arbeid fikk vi besøk av en mann som holdt konsert til de eldre. Han fikk alle til å smile, klappe og danse. Og vi glemte smertene,problemene og ble løftet opp til høyere sted. Og det var en deilig dag. I tillegg til at det kom flere engler som hjalp meg med alt som skulle ordnes til dagens aktiviteter. 

Og ikke nok med det,  fikk jeg en ansikt krem i gave fra en en eldre dame. Dagens velsignelse.

Gårsdagens velsignelse: Orio kake fra en venninene.

 

Da jeg kom hjem i dag, hadde mannen min servert stekt koteletter, brun saus, kokt ris og salat. Jeg er heldig dame som har han.

Lånt et bilde fordi jeg glemte å ta bilde av middagen:) Men det så omtrent ut!

 

Og for å gjøre omgivelsene mine fargerike henter jeg frem disse bildene som ble tatt med mobilkamera  en dag da jeg var ute en tur.

 



                                                                                               Yes, det er fortsatt stemor i november måned.

Avslutter med dagens bønn:

Takk Gud for at du er min Far og jeg får hjelp fra Deg.

Jeg ber for alle som jeg er glad i som har det vondt og har store utfordringer til å bli tatt hånd av Deg.

De som ennå ikke tror, finner veien til Deg.

Herre du er Konge og er også Lege. 

Så lindre smertene mine slik at jeg kan tjene Deg og min neste.

Jeg setter min lit til Deg.

Takk for at du knuser fiendens verk.

Du fyller mitt hjerte med fred.

Gjennom deg kan jeg gjøre de umulige. 

Takk for trøsten. 

For glede i hverdagen.

Takk for at du ikke lar meg miste motet.

Du er mitt håp Herre.

Amen

 

Enn du? Hva gjør du når du møter motstand eller bli syk?

Med ønske om en god helg!

 

Joy

 

21 kommentarer
    1. Når det butter imot, ser jeg etter små positive ting som kan gi meg glede. Dette kan være alt fra en blomst som har sprunget ut, katten som koser seg eller guttungen som er glad. Ved å fokusere på det som er bra og kjenne gleden ved det gjør at enda flere positive ting kommer.
      Det tunge vil alltid gå over, så hold ut 🙂

    2. Kjempefint innlegg, og ord til ettertanke som alle og en hver burde tatt til seg. Selv er jeg ikke den typen som greier å sitte og deppe. Livet har så mye positivt som det er verdt å fokusere på. I hvert fall slik jeg ser det. Det er de små gledene i hverdagen som jeg gleder meg over <3
      Så kjempefine og nydelige bilder 🙂 Dine bilder er en fryd for øyet å se på 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    3. Ja, man får det bedre om man drar seg litt OPP selv. For det er jo vårt eget fokus som kan endre det hele. SÅ fint du har en snill mann som lager middag. Og en god venninne som lager kake til deg. Og en Oreokake er det BESTE 🙂 Herlig med en som kom og spredte glede på jobben 🙂 Og så kos med alle de bildene. Det er jo supert å gå å ta bilder av den vakre naturen 🙂 Stor klem fra meg 🙂

    4. Tusen takk for fine ord. Jeg blir ikke deppa lenge heller. Det er så mye å være takknemlig for. Gud er en av dem og viktigst av alt.
      Masse god klemmer fra meg:)Toril:

    5. Jeg er i bedre form, hjalp å ligge å slappe av i dag. Jeg skal komme meg ut i morgen 🙂 Og gjøre noe koselig 🙂 takk for at du spør <3

    6. kjenner meg igjen.
      Prøver stadig og bli blinkere til og dra meg opp og ikke ned.
      Men er ikke mester på det og feiler stadig ennå på det gitt 😛
      men er nok lurt og holde alt en kan på det positive, men tilat deg også en tur i kjelleren og slipp ut det en har, for holder en det ikke, så går det til slutt ikke og være positiv heller! 🙂
      Håper du får det bedre og formen blir bra 😀
      stor fredagsklem fra meg =)

    7. Det er flott at du greier å se det positive i hverdagen når det er tungt og tøft. Det er ikke alle som greier det 🙂 Håper at det blir lettere etterhvert 🙂
      Ha en riktig flott helg!

    8. Moving On: tusen takk for oppmuntringen;)
      Ja, det hjelper å gråte litt, men det er godt å komme opp igjen:)
      Det går sikkert snart over. Vi må bare stå på, ikke sant?
      Varme klemmer fra meg??????

    9. Takk for et flott innlegg 🙂
      Jeg klamrer meg fast til Han som alltid har oversikten og prøver å være takknemlig for alt jeg har. Øver meg også på å fokusere på dt positive, men har fortsatt mye å lære !
      Ellers har vi alltid mye å være takknemlig for, det gjelder bare å se det.

    10. Jeg er kort i kommentarene for sliter med PC en om dagene , men jeg må si det var ett flott innlegg <33 Og e r glad du også er litt som meg å prøver å finne det positive :o) Og det var jo litt det da =) Mange ting å glede seg over 🙂 Jeg selv synes også det er fint å søke trøst i en bønn eller bare gråte litt , også reise seg igjen å gjøre noe bra sånn at dagen blir mer positiv til slutt ;-P Det har skjedd mange ganger i høst , men vi klarer å smile for det Joy <33
      Ønsker deg alt godt og en flott helg , klemmer fra meg <33

    11. cathrinehenriksen: som alltid, kommenrarene gjør meg glad. Du har mye godt inne deg;)
      Takk for din godhet?? det går sikkert over igjen det vonde:)
      Ha en fin lørdag!

    12. Jeg pleier å tenke på alt jeg har i livet mitt som er bra og fungerer når det butter imot. Vanskelige perioder som jeg har kommet meg gjennom. De flotte menneskene jeg har i livet mitt. Ting jeg mestrer og kan være stolt av. Ting jeg har gjort i livet som har gjort det bedre for andre. Det er godt å føle på at man utgjør en forskjell. Min mann og min datter er min styrke. For dem kan jeg klare mye. Jeg føler også ofte at det er meg alle kommer til, jeg som må være den sterke. Det går nok ikke bestandig, jeg har mine dårlige dager jeg også og det er lov. Den oreokaken så forøvrig deilig ut.

    13. Ann: jeg tror det er det som er best. Å tenke på de positive og det jeg prøver å gjøre nå. Det er så mange som er avhengig av meg og når jeg blir syk, synes jeg også synd på dem. Men det er en fase i livet mån må gå gjennom. Livet er jo opp og ned. Er takknemlig for blogg venner som deg som er også positive. Det er en oppmuntring for meg:)
      Takk for besøket og ha en fin dag med dine kjære.

    14. God morgen min venn 😀 En ny vakker dag med masse nye muligheter 😀 Bruk dine evner til å se og tenke på det som gjør deg kjempeglad 😀 Ta med deg kaffekoppen ut på trappa å se og kjenn roen rundt deg<33 Ta et blikk opp mot himmelen å si høyt 3 ganger<3 Livet er herlig <3 Livet er herlig<3
      Livet er herlig<3
      Ha en strålende søndag min herlige venn, Joy <3 Stor bamseklem fra meg til deg <3

    15. Tusen takk for gode råd min venn. Har nettopp vært ut en liten tur for å trekke inn frisk luft og betraktet soloppgangen. Og du har rett. Livet er herlig uansett om kroppen er i smerter:)
      En varm klem fra meg:)rita johannessen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg