Frykt!

Hei på deg og velkommen til min blogg hvor jeg skriver mine tanker om både det ene og det andre. Jeg er ikke her for å skremme noen,

men tvert imot til å kanskje inspirere noen som jeg håper kan være deg, hvis ikke, det har i hvert fall inspirert meg.

Jeg liker nemlig å skrive mine tanker, og der er vi kanskje veldig lik.   Å skrive hva som opptar oss, selv om det er forskjellige.

Min går slik: Les videre:)

Frykt

Det er vel ingen mennesker som ikke frykter et eller annet. Ja, vi kan frykte mye som mørke,

stormer, tap av nærmeste, alderdommen, å miste jobb, å være alene, gammel og glemsk.

Det kan være uhelbredelig sykdom eller å bli sviktet. Listen kan være uendelig.

Men hvis det er noen vi bør frykte over,  så de må være Gud, tror jeg og håper at jeg er ikke alene om det.

 I bibelen står det at  frykten for Han er ren.

Den fører til liv.

Den gir visdom.

I tillegg, driver hans kjærlighet frykten ut.

Så her er min bønn for både deg og meg: 

Bønn

 

Gud vår Far, hjelp til oss til å lære mer av din godhet, slik at vi ikke trenger å frykte for

morgendagen.

Du sa til og med i dine ord at vi skal ikke bekymre oss over  det.

Vi trenger ikke å gjøre det, for din trofasthet er skjold og vern for oss, ikke bare i dag,

men i alle dagene som skal komme.


Guds ord minner oss om det:

 

Salme 19, 10: “Herrens frykt er ren, den står fast evinnelig.”

 

Salme 111,10: Å frykte Herren er begynnelsen til visdom;

god forstand har alle de som gjør derefter.

 

Salme 147, 11: “Herren har behag i dem som frykter ham.”

 

Ordspr. 14, 27: “Å frykte Herren er en livsens kilde.”

JOY

 

 


7 kommentarer
    1. Vakker bønn =)) Og viktig tema , alle kan ha slike ting å stri med 😮 Da er det godt å ha noe man kan finne trøst i , som kan styrke enn , som en sterk tro b.l.a 🙂 Å fint å ha en veileder som gud og Jesus ved vår side =)
      Ja , er sant at vi skriver om våre meninger/tanker , alle har jo litt forskjellige og noen har noen like også 😉
      Ønsker deg en flott start på uken og en god mandag Joy =)

    2. Kjempevakker og fin bønn <3 🙂 Det å få lov til å tro på Jesus er fantastsik flott, og troen gir styrke, kjærlighet og glede!
      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂
      Klem fra Toril

    3. Jeg har aldri skjønt selve det å skulle frykte Gud, jeg tror bare aldri jeg har forstått hva det innebærer og det høres så voldsomt og brutalt ut men jeg skjønner at jeg må misforstå litt – kanskje jeg frykter Ham uten å vite at det er det jeg gjør? Jeg ville ihvertfall aldri brukt de ordene for frykt og Gud hører ikke sammen for meg, så jeg har kanskje bare en litt annen måte å tenke på akkurat det på, jeg vet ikke. Jeg elsker ihvertfall Gud av hele min sjel og troen min er det viktigste jeg har i livet og det jeg er aller mest takknemlig for♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg