Rainy days and Mondays…

 

Yes, det regner i dag og det er mandag, men det er ennå tidlig på morgenen og jeg har nettopp stått opp.

Så jeg kan heller dele til dere bildene jeg har tatt i går søndag. En sol skinnende dag.

Dette bildet ble tatt på vei til Garten havn hvor vi jeg og mannen min skulle besøke kusinen og hennes barn og mann. Båten deres lå på gjeste havn. 

Søsteren min og hennes mann skulle  også være der.

Fin utsikt mot sjøen
 

Fjellene her er det det høyeste punkt på Garten.

Hytter til utleie

 

 

Her er mannen til kusinen min og deres sønn. Griller maten for oss alle sammen.

Og her er jeg som forsøker å ta bilder av skyggen min…

Ser komisk ut denne her:)

Bedre med bensin pumpes skygge…

Grunnen for at jeg tar bildene av skygger er at jeg har lyst til å delta til en skygge konkurranse som Frodith har akkurat i disse dager.

Her er det!

Jeg må prøve igjen!

Ja, ja! 

Hils på min kusine Celeste som er alltid smilende!

Hils på mannen min og jeg, men jeg fikk bare dele ut bildet på nåde. Han vil ikke bli publisert egentlig.

Og her er men med svogeren, søsteren og kusinen

Deilig maten vi fikk servert.

Jeg hadde med med nudler med kylling og grønnsaker!

Så, tilbake til tittelen:  Rainy days and Mondays…rart med regn og mandager…man blir ikke akkurat hoppende glad:)

Ja, ja, jeg  gikk ut i regnet og tok bilder..

av blomstene …

Fine likevel, ikke sant?

Hva skal du gjøre i dag?

Regner det hos deg?

Avslutter med noen ord til ettertanke:

Dere skjønner folkens at jeg er egentlig man kaller ” Jesus freak”. Det var ordet fra min datters munn som var ikke vondt ment, men bare fakta.

For jeg elsker jo å ha stille stund med Gud..hver morgen og dele mine bønner på FB hverdag og bloggen i ny og ne. 

Jeg får vel ikke mange liker og lesere pga det, men noen ble inspirert.  Jeg fant ut at enten man liker meg som jeg er eller avskyr meg…slik er nå livet. 

Jeg får være som jeg er fordi jeg trives med det:)

Håper at du fortsatt er med.)

Jeg leste nettopp et kapittel i bibelen hvor slangen fikk Eva til å spise den forbudte frukten og som igjen fikk Adam til å spise…

Da det ble oppdaget, ga de skylden på andre enn seg selv.

Fant ut at det er jo slik de fleste mennesker er…vil ikke innrømme at vi har gjort noe galt…i det fleste tilfeller da.

Så, kom disse ordene fra meg…jeg skriver mine tanker til Gud.

Har snart flere esker av andaktnotater, som det eneste arven jeg kunne gi til mine etterkommere ..

for rikdom har ikke jeg:) Gjett om de bli glad:)

Slik skrev jeg: 

Far, det er lett for noen å gi deg skylden for elendigheten og ondskapen  i verden…..

men man glemmer at at det er som regel vi mennesker  som gjør de gale handlingene.

De onde lurer oss til å tvile på dine ord…ditt verk, akkurat som han gjorde med Adam og Eva. 

Mange ble lurt…jeg ble lurt….

Og da prøver vi å dekke på syndene eller gi skylden til andre…

Men uansett hva  vi gjør eller ikke gjør, får vi konsekvensene av det.

Så derfor ber jeg om hjelp, slik at vi kan feste blikket til deg…

og din herlighet.

Ha tro på dine ord isteden av de onde.

Takk for at du har omsorg for hver og en og tilgivelse uansett hva vi måtte ha gjort.

La oss ikke ta din godhet  for gitt….

men at vi  heller skal prøve å gå den veien som fører til evig liv hos deg.

JOY

 

 

 

18 kommentarer
    1. Fantastisk nydelig natur der, de herlige herlige fjellene der ved Garten, eller bergene eller hva man skal si 🙂 Og du hadde jo fått FINE skygger da, den med beinet i været, morsomt <3 Dette får du taket på 🙂 Og tusen takk for litt reklame for konkurransen, det er skikkelig snilt av deg. Kanskje noen flere som blir med, og jo flere som blir med, jo mer morsomt. For det skal jo være en utstilling, og ikke så nøye med vinning og sånt egentlig, bara at mange er med 🙂 Herlige blomsterbilder med alle dråpene på 🙂 Naturen er bare vakker <3 klemmer <3

    2. Fine bilder av dere alle og skyggen som Frodith nevnte var kul 🙂 Du har virkelig fanget morgenstemingen på blomstene. Du er en flink forograf og så har du et godt kamera 🙂 Jeg tror på Gud på min måte som kanskje ikke er helt lik som din, men jeg kan likevel glede meg over og la meg inspirere av tekstene dine 🙂 Ha en fin og glad mandag!

    3. For noen flotte bilder ..idyllisk 🙂 Skyggen din var stilig 🙂 Maten så nydelig ut 🙂 Du er en dame man blir inspirert av <3 (Flott familie som koser seg sammen, det i seg selv er inspirerende ) <3

    4. Livsverden: tusen takk. Det var gode ord! Jeg ser også på personligheten din ut fra innleggenene at du er en dame som inspirerer:)
      noen har sagt like barn leker best:)
      Ønsker deg en flott flott dag:)
      Håper på mer innlegg fra deg 🙂

    5. Her skinner sola. Det er no 24g i skuggen. Vsr litt skyer før, men dei har dratt sin vei. Har vore ein tur på fjellet. Det har vi mye av her. Lite av på Fosenhalvøya. Det veit eg for min mann er fra Rissa. Ha ein fin dag

    6. Du får både soldager og regndager til å virke flotte du , synes det var ett morsomt skygge bilde av deg ;-D Hoppende glad og fint bilde av deg og mannen din ;)) Ja mange flotte bilder og god mat ikke minst , så høres ut som dere har kost dere masse med familien <33 Å ja det ble regn hos deg i dag , her var det sol . Så jeg har kost meg ute jeg ;-D Håper sola titter frem hos deg i morgen da :)) Å det er jo sant at vi mennesker er flinke til å skylde på andre eller lage til unskyldninger når vi tråkker i salaten 😮 Men du er god som gull du , og jeg har ingenting i mot disse flotte bønnene dine , har jo selv en tro på en god kraft og på godheten . Ja litt vanskelig å forklare , men jeg synes som sakt bare det er koselig å lese her hos deg jeg . Så er bare fint det du skriver , vær deg selv du for du er så god at <33 Nå er det leggetid her , sov godt min venn ;o)

    7. cathrinehenriksen:morn min skjønne venn. Det var en rørende kommentar fra deg nok en gang. Du virkelig bry deg og leser hvert ord jeg skriver. Jeg setter stor pris på det.
      Sola tittet frem i går på ettermiddagen og jeg fikk også hå meg en tur og jaktet på skygger. Ønsker deg en kjempeflott tirsdag:)

    8. Jeg synes det er så vakkert, jeg, at du deler av gudstroen din (som jeg deler♥) og at du skriver bønner for oss alle og i det hele tatt+deler gode ord – slikt rører meg inderlig:) Og selvom regnet ikke alltid er velkomment, gjør det virkelig underverker for livet rundt oss – se bare så ekstra vakre blomstene på bildene er:D Duggfriske med dråper på, ekstra fargerike og livskraftige – det er vidunderlig å se på! Og så koselige bilder av dere ellers – maten så kjempegod, jeg føler jeg kan se bevegelsen i sjøen på bildene og for en fin stemning på bildene med deg og familien din:D Et herlig innlegg, rett og slett!

    9. Åååh, du er bare så altfor skjønn!! Snilleste du, hva er ikke isåfall du?! Som er så skjønn at du legger ut bønner for oss alle, inspirerer oss med gode ord og tenker slik på andre♥ Tror mine ‘vinger’ blekner mot dine;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg