Uforglemmelig dag!

Det var den dagen hvor sola skulle vært tilstede, men nei da. Regn kom som en foss og det var mørkt da jeg begynte å kjøre den dagen.

Likevel, regnet hindret ikke meg til å dra avgårde for å delta i en viktig dag for en ung mann. Jeg er jo ellers vanntett:)

På vei til stedet jeg skulle, måtte jeg bare stoppe for å ta bilde av denne flokken som poserte nemlig for meg:)

Fortsatt regnet det og det var ikke noe refleksjon å se i vannet da jeg kjørte forbi.

Etter 40 minutters kjøring kom jeg til en plass som heter Jøssund.

Slik ser det ut rundt der

Her er Jøssund kirke hvor jeg var invitert til å delta i konfirmasjon av sønnen til en venninne som heter Gemma.

Kirken ligger ved sjøen

Gravplassen ved sjøen

Blomster potte ved inngangen av kirken

Slik ser kirken like etter inngangen

Mot alteret. Det var ikke så mye folk ennå. Jeg kom litt tidlig.

Men 16 konfirmantene var allerede på plass. En uforglemmelig dag for alle sammen .

Jeg måtte bare ta bildet av lampen som hang på taket. Synes at den var fin.

Da klokka var elleve, var alle benkene fylt av folk og konfirmantene gikk til alteret

En av konfirmantene var John. Det var hans konfirmasjon jeg skulle delta i. Han var en lykkelig ung mann.

Etter litt over en time, var det tid til å dra til lokalet hvor vi skulle feire Johns viktig dag.

 

Inne lokalet

Hva som er typisk med oss Filippinske folk  er at vi hjelper gjerne til på kjøkkenet hvis det trengs selv om vi var gjester som dere ser.

Damen med blomstrende bluse er kusinen til moren til John. Hun bor i England, men kom sammen med hennes to barn for å delta i konfirmasjonen.

La oss ta en titt på hva vi skulle spise den dagen.

Det var mye mat. Jeg fikk bare ta bilder av en del av dem. Gjesten som var over 50 stykker var kjempemette. 

John og faren ønsket gjestene velkommen til bords.

Og her er Gemma, moren til  John og yngste broren som jeg synes er så søt med sugerør i munn.

Johanne i hvit kjole er hans søster. Hun sto sammen med Maria ved dessert bordet: Her var multe krem, ris krem. avokado iskrem, karamel pudding og is kjeks

Begge jentene har norsk far og filippinsk mor.

Så la oss ta en titt på gjestene. Denne søte familien kom helt fra Verdal. De er Gemmas venner ( Johns mor)  fra før hun bodde der.

De to til høyre kom også fra Verdal, så det er meg, ved siden av meg til høyre er en venninne fra England og  helt  til høyre er Mercy fra Ørland, akkurat som meg.

Disse to  er søsken og bor i England.

Til venstre er kameraten til John, som er i midten og  til høyre er engelskmannen som er gift med Gemmas venninne. Jeg trodde jeg kunne engelsk, men jeg hadde problemer med å forstå han da jeg pratet litt med han:) Men ellers en koselig fyr.

Ladies in red. Mødrene….

av disse to søte unge damer. Ser dere likheten?

Den beste delen….telle penger…jeg mener å åpne gaver:)

Så tid for kake…Her er Johns kake.

og her er våres kaker:) Det var 22 kake sorter tror jeg til sammen…jeg klarte ikke å smake på alle.

Moren måtte selvfølgelig holdt tale for sønnen.  Hva tenkte sønnen og mannen? De så tankefullt ut:)

Til slutt takket John alle sammen for en uforglemmelig dag.

Avslutter med dette bildet som forteller at mor og sønn har hatt en kjempefin dag, akkurat som resten av oss.

Hvis dere lurer på, så var de mange norske gjester også og ikke bare filippinske folk, men ikke alle er til glad til å

 å bli publisert:)

Ha det så lenge…

JOY

11 kommentarer

Siste innlegg