Gode minner fra Filippinene!

Det er noen måneder siden jeg var på Filippinene, men det er artig å minnes.

Bildet under er tatt utenfor huset til moren min på landet. Soloppgang!

 

Første uke av ferien min tilbrakte jeg noen dager hos min andre datter Michelle og hennes familie. 

Michelle og sønnen Ethan

 

Jeg ble med Ethan og datteren min på skolen en dag.  Ventet i to timer utenfor rommet før han ble ferdig med eksamen den dag. Etterpå dro vi til badebaseng i nærheten. Herlig, fordi det var så varmt

Datteren min vil ikke bade. Fornøyd med å prate med en venninne:)

Etter mitt opphold der, kjørte svigersønnen meg til et sted som heter Taguig hvor min sønn jobber. Jeg skulle sitte på hos han på vei hjem etter jobben. Jeg skulle tilbringe også noen dager hos han og familien. Det blir skoleavslutningen og jeg var invitert av mine barnebarna.

 

 

Første skole avslutningen var i klassen hennes Zyrish. Mitt tredje barnebarn. På Filippinene deler dem medaljer til de flinkeste barn på skolen. Zyrish fikk tre medaljer i forskjellige kategorier.

Min datter Chelsea, Zyrish og hennes far

Etter skoleavslutningen, dro vi ut for å spise sammen med andre barnebarna og svigerdatteren min Joan.

 

…og spilte bowling. Det var så artig for alle sammen!

Dagen etter var Zimon og Candice sin tur. Zimon fikk en medalje og Candice tre.

Etter skoleavslutningen, dro vi hjem. Min svigerdatter bestilte mat hos Mc- Donald og vi spiste hjem.

Da var det helg. Min sønn var hjemme og vi dro til et kjøpesenter hvor jeg skulle treffe noen bloggere jeg ble kjent med gjennom blogverden.

Min først måtte vi spise lunsj.

 

 

Og da ble det filippinsk mat:)

 

Og etterpå ble da å hilse på disse unge bloggere:   Pink Line,  Joanne, Empi, Rix, Zaizai og Senyor Eskwater.  Alle sammen var så snille og søte.

 Søteste av alle: Senyor and Yccos

Vi spiste på en Japanese Restaurant, men jeg var så mett fra før at jeg klarte ikke å spise mye. Jeg smakte på sushi. Det var helt ok, men jeg likte bedre filippinske maten.

 

Det var så mye å prate om som: blogging, familie, jobb og interesser, men jeg måtte bare ta farvel fordi mine barnebarna ventet på meg.

Et av mine barnebarna spurte faren sin hvorfor mine venner var så unge. Jeg er jo bestemor. Sønnen min sa at jeg fikk ikke oppleve å gå ut med venner da jeg var yngre og derfor kanskje jeg gjør det nå. Oppleve hvordan å være ung igjen. Kanskje han hadder rett:)

Avslutter denne posten med dette bildet. Jeg kjøpte en bok skrevet av en annen blogger som  jobber i Saudi Arabia, Han er også fra Filippinene. Boken handler om kjærligheten. Etter å ha lest det, ga jeg det til en ugift tante på Filippinene i håp om hun bli forelsket. Jeg bare spøker. Hun er over 60 år.

 

Ha det så lenge.! JOY

4 kommentarer
    1. For et herlig innlegg fra Filippinene, og for en flott familie du har <3
      Jeg hadde en skikkelig fin kosestund med bloggen din, og når jeg kommer hjem fra Thailand, så skal jeg lese mye mer i den.
      Blant annet kommer jeg til å sluke alt du har om Filippinene, og håper det kommer mange flere innlegg derfra.
      At du har så unge venner...men...søte Joy, du er jo ung du også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg